Skocz do zawartości

[Opony] Jakie, pomoc w wyborze.


AdrianoPL83

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Chcę kupić nowe opony do tzw roweru fitness. W tej chwili jeżdżę na Continental contact speed drukowanych o szerokości 35mm. Ogólnie jestem z nich zadowolony, za tą cenę bardzo fajna opona, przejechane około 3k km i żadnych problemów. Jeżdżę głównie po asfalcie, ale w moich okolicach jest wiele gorszych dróg dlatego nie chcę nic węższego niż 35mm. Zdarza się wjechać na jakiś szuter, lepsza drogę leśna, po mieście i z rodzina jazda po kostce brukowej. 

Interesują mnie opony zwijane, szerokość 35-38mm, na koła 28' o szerokości obręczy 22mm, budżet 200 zł sztuka, możemy lekko naciągnąć, w granicach rozsadku. Moją uwagę przykuły dwie oponki, mianowicie:

- Panaracer gravelking TLC 35

- Vittoria terreno zero TNTG + 2.0 37

Czytałem i oglądałem jakieś opinie na temat obydwu opon i osobiscie mój wybór to druga pozycja z racji większej wytrzymałości ale może ktoś ma doświadczenia z tymi oponami i napisze coś więcej albo poleci coś innego. Jeszcze link do strony 

https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/compare/panaracer-gravelking-35-vs-vittoria-terreno-zero

Pozdrawiam.

 

Napisano

 

W dniu 10.01.2023 o 19:41, chrismel napisał:

Skoro zwróciłeś uwagę na wytrzymałość posortuj tabelkę na ww. stronie pod tym kątem czyli: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews?orderby=pr Wtedy zdecydowanie najlepszym wyborem w kategorii wytrzymałość/opory toczenia będzie: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/challenge-strada-bianca-pro-htlr-40

Musiałbyś tylko "lekko" nagiąć budżet :)

te same opony o szerokości 36 mają na tym zestawieniu większe opory toczenia niż wersja 40, to jakiś błąd?

Napisano

Nie. Jak spojrzysz na testy innych opon o różnych szerokościach to taka sytuacja powtarza się. W realnym życiu ta różnica na korzyść szerszej opony może być większa bo dochodzą nierówności na drodze.

Napisano

Moim wyborem będzie vittoria, tylko jest jeden problem, nigdzie nie mogę jej znaleźć. Dostępne są w wersji 700x38c TLR. 

Tak patrzę na opis i ta opona waży niewiele mniej niż obecnie na których jeżdżę Continental contact speed w wersji drucianej, różnica 50g. Czy te zwijane Vittoria faktycznie będę dużo lepsze od CONTI i czy warto wydać na nie ponad dwa razy więcej siana?

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Żeby nie zaczynać nowego tematu. Czy ma sens zakładanie dwóch różnych opon? Ponoć co jakiś czas warto zamienić opony tył na przód aby w miarę równo się zużywały, wówczas zamiana może okazać się mniej korzystna mając różne bieżniki. Czy ktoś może się wypowiedzieć w tym temacie czy po prostu to są "kombinacje alpejskie".

Wybór miał paść na Vittoria ale jednak zmieniłem zdanie i kupię Tufo, wolałbym Pirelli Cinturato ale prawie 300 zł za sztukę opony to już gruba przesada, 200 to już dużo ale jeszcze do zaakceptowania.

Napisano
Cytat

Czy ma sens zakładanie dwóch różnych opon?

W gravelu? Nie

Cytat

Ponoć co jakiś czas warto zamienić opony tył na przód aby w miarę równo się zużywały,

Czyli bardziej zużytą oponę z tyłu przełożyć na przód, gdzie przyczepność jest ważniejsza?

Cytat

czy po prostu to są "kombinacje alpejskie".

Są.

Napisano
Cytat

Czyli bardziej zużytą oponę z tyłu przełożyć na przód, gdzie przyczepność jest ważniejsza?

Mówię tu o przekładaniu szerszych opon , z większym bieżnikiem  co około 1000-1500 km. Różne rzeczy się czyta, dlatego staram się od mądrzejszych i bardziej doświadczonych ludzi w danych tematach zaczerpnąć informacji.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...