Skocz do zawartości

[Rock Shoxamortyzator] Recon Gold RL przegląd po zimie i przygotowanie do sezonu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jako że pierwszy raz mam amortyzator powietrzny to mam pytanie jak i niego zadbać żeby służył jak najdłużej. Co po pierwszym sezonie przy nim zrobić po za dopompowaniem?

Napisano

Już przed pierwszym sezonem. Zalecenia: rozebrać nowy,  sprawdzić obecność smaru i oleju. Złożyć na dedykowanych środkach. Zrobić kilkadziesiąt godzin w typowych dla siebie warunkach. Znowu zdjąć golenie dolne,  sprawdzić w jakim stanie jest smar I olej. Jeśli było syfiasto w plenerze i w środku po tej próbie jest bagno to robić serwis dołu regularnie co kilkadziesiąt godzin. Jest czysto lub jeździsz w suchych warunkach  - okresy między serwisami można wydłużyć. 

Napisano

Widzę, że jest z tym trochę roboty... poszukam jakieś manuale w internecie. A czy uszczelki od razu też kupujecie nowe czy tylko smary i oleje wymieniacie?

 

Napisano

Uszczelki wymieniasz tylko gdy przestają działać. Większość funkcjonuje latami i tysiące godzin. 

To nie jest dużo do zrobienia. Z reguły jeśli zdejmiesz dolne golenie a w środku będzie smar na uszczelkach oraz olej smarujący to z dużym prawdopodobieństwem reszta została złożona prawidłowo. Musisz mieć kilka narzędzi (imbus 5 mm, młotek plastikowy,  klucz nasadowy do odkręcania pokryw goleni) , dwa oleje i smar do widelców. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...