mmoorroo Napisano 8 Stycznia 2023 Napisano 8 Stycznia 2023 Jako że pierwszy raz mam amortyzator powietrzny to mam pytanie jak i niego zadbać żeby służył jak najdłużej. Co po pierwszym sezonie przy nim zrobić po za dopompowaniem?
Mod Team bogus Napisano 8 Stycznia 2023 Mod Team Napisano 8 Stycznia 2023 Potencjalnie serwis, przynajmniej podstawowy dolnych goleni, w zależności od tego ile i w jakich warunkach był wykorzystywany.
tobo Napisano 9 Stycznia 2023 Napisano 9 Stycznia 2023 Już przed pierwszym sezonem. Zalecenia: rozebrać nowy, sprawdzić obecność smaru i oleju. Złożyć na dedykowanych środkach. Zrobić kilkadziesiąt godzin w typowych dla siebie warunkach. Znowu zdjąć golenie dolne, sprawdzić w jakim stanie jest smar I olej. Jeśli było syfiasto w plenerze i w środku po tej próbie jest bagno to robić serwis dołu regularnie co kilkadziesiąt godzin. Jest czysto lub jeździsz w suchych warunkach - okresy między serwisami można wydłużyć.
mmoorroo Napisano 9 Stycznia 2023 Autor Napisano 9 Stycznia 2023 Widzę, że jest z tym trochę roboty... poszukam jakieś manuale w internecie. A czy uszczelki od razu też kupujecie nowe czy tylko smary i oleje wymieniacie?
Dokumosa Napisano 9 Stycznia 2023 Napisano 9 Stycznia 2023 W paktyce podstawowy (co 50h jazdy) się zrobi bez nowych uszczelek. Pełny na podstawowym service-kicie się da obskoczyć. Do podstawowego pitrzebujesz tylko IPA, olej 15W i smar sram butter.
tobo Napisano 9 Stycznia 2023 Napisano 9 Stycznia 2023 Uszczelki wymieniasz tylko gdy przestają działać. Większość funkcjonuje latami i tysiące godzin. To nie jest dużo do zrobienia. Z reguły jeśli zdejmiesz dolne golenie a w środku będzie smar na uszczelkach oraz olej smarujący to z dużym prawdopodobieństwem reszta została złożona prawidłowo. Musisz mieć kilka narzędzi (imbus 5 mm, młotek plastikowy, klucz nasadowy do odkręcania pokryw goleni) , dwa oleje i smar do widelców.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.