Skocz do zawartości

[1500zł] Budzetowy cross do okazyjnych wycieczek.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W związku z jesienną porą  i związanych z nią promocjami i wyprzedażami, pomyślałem, ze może to być dobry czas na zakup roweru. Myślę o super tanim rowerze do okazyjnych wycieczek 1-2 razy w tygodniu, a czasem i raz na miesiąc,  bez katowania, zwykle wycieczki do parków, lasów (ubite ścieżki leśne+asfalt) +,- 10km max X2 w tyg w słoneczną pogodę. Czyli jak widać bardzo delikatnie.

Znalazłem ofertę na rower crossowy vellberg Explorer 3,2 wg opisu

  • Producent: Vellberg
  • Kod produktu: RV.22.EXP.3.2.M.19.2
  • Ean: 5907437560181
  • Rozmiar koła ("): 28
  • Hamulce: V-brake
  • Rozmiar ramy: 19 cali
  • Materiał ramy: Aluminium
  • Typ obręczy: Aluminiowe wzmacniane
  • Przerzutka przód: Shimano Altus
  • Przerzutka tył: Shimano Acera
  • Amortyzacja: Przód SunTour NEX HLO
  • Dynamo: Brak
  • Kolor: Czarny
  • Pedały: Platformowe
  • Płeć: mężczyzna
  • Rodzaj przerzutki: zewnętrzna
  • Wyposażenie dodatkowe: stopka
  • Korba: trzyrzędowa
  • Liczba biegów (wartość): 24
  • Rok produkcji: 2022
  • Waga 〈kg〉: 14,7
  • Model: Explorer 3.2

To wszystko (nowe)w cenie 1399zl, cena na obecną chwilę i oferowany osprzęt wydaje się bardzo rozsądna. 

Pytanie, dobry wybór czy szukać czegoś innego w tej cenie?

 

Edit:

Sprzedawca coś kombinuje, na aukcji podają dwie, sprzeczne specyfikacje. Powyższą i taką:
 
  • Rama - Aluminowa malowana proszkowo, linki przerzutki wewnątrz ramy
  • Amortyzator - SR SunTour NEX HLO blokadą skoku przy goleniu
  • Opony - Kenda K-935 700x35C antyprzebiciowa
  • Koła - 28" aluminiowe ze wzmacnianą obręczą czarne
  • Przerzutka przód - Shimano Tourney
  • Przerzutka tył - Shimano Acera RD-M360
  • Hamulce - Aluminiowe V-Brake Saccon
  • Klamkomanetki - Shimano ST-EF5002
  • Korba - Shimano FC-TY301 48x38x28 o długości 170mm
  • Łańcuch - SHIMANO CN-HG40
  • Kaseta - 8 rzędowa SHIMANO HG-31 ALTUS 11-32
  • Kierownica - KALLOY UNO aluminiowa
  • Wspornik kierownicy - aluminiowy KALLOY UNO
  • Wspornik siodło - UNO aluminiowy
  • Siodło - VADER VD1134H-02
  • Chwyty - z obejmą 130 mm
  • Pedały - Aluminiowe, odblaski dla bezpieczeństwa
  • Podpórka - aluminiowa czarna
  • Waga 14,7kg

Raz jest to przednia przerzutka altus, drugim razem tourney.

Napisałem do sprzedawcy prośbę o wytłumaczenie.

Edit 2

Na stronie producenta, jest niby przerzutka altus na przedzie acera na tyle. Reszta informacji, w porównaniu z tymi , które mogę znaleźć np. przy rowerach Kands czy Lazaro, jest bardzo uboga.

Nie będę ukrywał, Ze jego wygląd przypadł mi do gustu, podoba mi się tez to, ze linki są wpuszczone w ramę..choć nie wiem czy przez to, będzie mi łatwo je wymienić 🤣

Edytowane przez Yrsa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Pytanie, dobry wybór czy szukać czegoś innego w tej cenie?

Dobry. Możesz szukać, ale nic (dużo) lepszego nie znajdziesz. Grupą przedniej przerzutki nie zawracaj sobie głowy, będzie działać.

Możesz spojrzeć na decathlonowskiego Riverside 500.

Edytowane przez chudzinki
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca nie raczył do tej pory odpowiedzieć mi na zadane pytanie, jeśli nie raczy tego zrobić w ciągu 48h, bez względu na to czy to "gorsza", czy lepsza przerzutka, bedzie raczej nie godnym zaufania.

Riverside 500 nie ma u mnie w mieście..a ja, ja poczytałem trochę o tym na co zwracać uwagę i czego szukać w danych przedziałach cenowych. Mimo iż przeznaczenie roweru, przynajmniej początkowo nie wymaga niczego specjalnego, chciałbym znaleźć już coś, z kasetą i z czymś więcej niż tourney, z tyłu i z przodu(a nóż się rozkręce). Wiem że trzeba będzie budżet podnieść, podniosłem go więc do +,- 2k, przy cz im mniej tym lepiej.

Znalazłem dwa rowery, lazaro integral V3 i elitary V1 pierwszy w okolicach 2k, drugi 200zl mniej. Integral ma przerzutki Shimano grupy Alivio w wersji typu SHADOW, aortyzator o skoku 75 i hamulce v brake Elitary zaś przerzutki z grupy Altus, amor 100 i hamulce tarczowe.

Ramy w obu podobają mm się mniej niż w vellbergu, no ale przeżyję.

Jeśli chodzi o serwis, pewnie nie będę robił tego sam, tylko oddawał do kogoś przed lub po sezoznie.

Któryś z nich jest jakoś specjalnie lepszym wyborem, czy może jest coś lepszego w okolicach wspomnianej kwoty?

Z góry dzięki za odpowiedzi i rAdy.

Edit; no i jest jeszcze Cross KANDS Cross Line 1100 reklamowany jako "brat Maestro" w okolicach 1500zl acera/tourney.

Ważę w okolicach 80-83 kg, jeśli ma to jakieś znaczenie

Edytowane przez Yrsa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybierałbym pomiędzy lepszym osprzętowo Integral V3 na v-brake a gorszym osprzętowo Elitary V1 (dziwny uginacz jak na crossa i łańcuch do wymiany przed rozpoczęciem jazdy) na tarczówkach. Do Twojej jazdy v-brake spokojnie wystarczą.

Integral V1 całkowicie odrzuć, bo to jest na wolnobiegu.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem ten wolnobieg po fakcie. Kands do mnie jakoś w ogóle nie przemawia, no ale to często polecane rowery, więc wkleiłem.

Co do elitary, tarczówki fajnie wyglądają, nie wiem jednak czy nie lepiej wziąć v-brake, ze względu na wygodę wymiany...i biel do mnie w integrału jakoś bardziej przemawia, tylko między tymi dwoma jest 3 stówy różnicy, w tej kwocie pewnie mógłbym kupić wspomniany łańcuch i jeszcze by starczyło na jakąś latarkę i łańcuch blokadę anty-kradzieżową.

Dobrze rozumiem ze przez rozkład zębów

Elitary 11-13-15-18-21-24-28-30

Integral rozkład zębów 11-13-15-17-20-23-26-30-34

integral lepiej się spisze pod wszelkimi wzniesieniami?

 

Edytowane przez Yrsa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, chudzinki napisał:

azaro Aero

O, działa cytowanie.

Zwrócił ten rower moją uwagę, ciekawą ma ramę, do tego jest odrobinę tańszy, no ale przeczytałem, ze to szosowy. Niby wiem, ze szosowym można jeździć po leśnych ścieżkach, nikt tego nie sprawdza, no ale...sam ne wiem.

Ach, i przy moim 170cm sugerowana rama to 17 cali a jedyne Areo jakie znalazłem jest w rozmiarze 19

Edytowane przez Yrsa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku Areo brakuje mi 2 cm, bo on klasyfikowany jest troszkę inaczej przez budowę ramy, Podejrzewam, że od bidy by to przeszło. Gdzieś czytałem, ze ta klasyfikacja rozmiaru opiera się o to, że liczy się długość nogi od krocza i musi zostać 10 cm w zapasie, by się nie nadziać ... by się jajka nie odbijały🤣 Jeśli to prawda to 2 cm nie byłoby problemem.

@chudzinki napisałeś że w Elitary trzeba by łańcuch wymienić na wstępie, czy wg. Ciebie jest coś do wymiany w integralu?

Ja się jeszcze prześpię z decyzją, by nie decydować w "nakręceniu się" i pewnie zamówię tego integrala. choć myślę, że w tych trzech integrał Elitary czy Areo, większej różnicy nie zauważę. -Do tej pory jeździłem okazyjnie starym góralem na kołach 26 gdzie nie działy już przednie przerzutki, i który w tym roku mi obrzydził wycieczki na starcie sezonu...Pojechałam na pierwszą wycieczkę, dojechałem na miejsce docelowe (park z 7-8 km od miejsca zamieszkania), posiedziałem chwile i wróciłem do domu, Powrót był dla mnie katorgą, spociłem się jak świnia, nogi bolały jakby mi je wyrwano... po dojechaniu, okazało się ze hamulce przednie się poluzowały i opadły na koło ..nie zabalowały go całkiem, ale sprawiły, że ręcznie byś nim nie zakręcił ..byłem tak zły, że masakra 🤣

Edytowane przez Yrsa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz Riverside 500 nie kombinuj, i co to znaczy że nie ma go u ciebie w mieście? Z tego co widzę są wszystkie rozmiary, kupujesz w sklepie internetowym z odbiorem stacjonarnie. Masz serwis na miejscu i do tego pierwszy przegląd za friko, czyli 100-150 zl. w kieszeni.

Edit: A już widzę ten przeceniony jest wyprzedany. 😁

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LAZARO ELITARY V1 Altus

INTEGRAL V2 MĘSKI ACERA

Z tych dwóch bym wybierał. W obu korby mają 170mm, a jak nie masz mocnych górek to te 32 a nawet 30zębów w największej koronce wystarczy. Łańcuchy w każdym za te $ dają słabe, ale dla ciebie na jeden sezon oblecisz nie wymieniałbym zaraz tylko kontrolował. Riverside może lżejszy (ale mniej przełożeń) ale np. ma słabsze koła, z resztą i tak go nie ma.  Lazaro to polski biznes a nie francuski, to jest na plus też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, keltu napisał:

Riverside 500

W nim nie do końca podoba mi się też rama., sposób jej ugięcia, choć ma to swoje plusy 😀

@xgrzehoox

Iintegral ma z tego co wiem lepsze przerzutki, kasetę 9 rzędową vs 8 w Elitary  a Elitary hamulce i amortyzator (skok 100 vs 75 w integralu, a przynajmniej tak mi się wydaje) a ja jak byłem głupi tak jestem głupi jeszcze bardziej..🤣

Co do łańcucha, mamy jesień, więc pewnie w tym roku nie jeździłbym rowerem zbyt wiele, ot kilka przejazdów i stałby do wiosny, na wiosnę zawsze mogę zmienić.

 

 

 

 

Edytowane przez Yrsa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten romet  ma chyba amortyzator bez możliwości blokady i to byłby minus, nie wiem czy na tyle duży by dopłacać 7 stów do integrala, choć w integrału oczywiście są tez inne plusy.

11 minut temu, chudzinki napisał:

, tylko łańcuch, bo jest kiepski i szkoda kasety.

A ten romet?

Jak popatrzałem po cenach łańcuchów i kaset, to nie są  to rzeczy jakoś specjalnie drogie,  zarówno kaseta jak i łańcuch powiedzmy koło stówy. wiec problemu z ich wymianą nie będzie.

Edytowane przez Yrsa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Romet 2m jest w tej chwili w dobrej cenie, -1300 zł, Ma przednią przerzutkę tourney, tylną Alivio, więc nie najgorzej. Co do ceny. Powiem tak, te 700zł różnicy między nim a Lazaro Integral, nie jest kwotą, która jakoś specjalnie zauważę, nie zbiednieję, będę miał co jeść...no ale jest po prostu tańszy i korci.  Jeśli jednak te 700 zł  w przypadku Lazaro poprawi znacznie komfort jazdy, przedłuży ogólne życie roweru, no to wolałbym dołożyć.

6 minut temu, RabbitHood napisał:

. Niestety ceny w miarę OK amortyzatorów zaczynają się w cenie całego tego roweru.

A to to wiem, widziałem amortyzatory droższe od lazaro.

Edytowane przez Yrsa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to kierowałem się długością korby w V3 (ta Acera ma 175mm) a sądząc po danych bardziej pasowałoby ci 170mm. Chociaż Acera to już ma wymienne blaty...

Romet w tej cenie wygląda ciekawie (waga nieco niższa ale np. nie ma stopki). I chyba co najstotniejsze nie ma ramy 17" w tej ofercie, a 19" mogła by być ci za duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, xgrzehoox napisał:

chyba co najstotniejsze nie ma ramy 17" w tej ofercie, a 19" mogła by być ci za duża

wg strony centrumrowerowe w przypadku rometa wpasowałbym się  w 19'

rozmiar.png.00bb8c10359e37614e5e688030a6ae9c.png

Co do wagi, nie wiem czy kilo w tą, czy w tamtą zrobiłoby mi różnicę. Maratonów robić nie zamierzam a zamiast wody półtorej litra, mogę wziąć pół, albo wcale i kupić coś do picia po drodze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...