Skocz do zawartości

[Szosa upgrade] Triban 120 flatabar pomoc w upgarde


nikos19tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Ale ja pytam po co chcesz go zmieniać. Możliwości ulepszenia jest masa ale trzeba wiedzieć czego się w ogóle chce (już nawet pomijam sens ładowania kasy w tego tribana). Napęd może być bardziej miękki, twardy, ciaśniej lub luźniej zestopniowany, 1x, 2x, 3x, różne ilości koronek itd Można wsadzić napęd szosowy, można wsadzić mtb, można wsadzić shimano, srama, microshifta

A ci w tym wszytskim najważniejsze, wymiana napędu nie sprawi że zaczniesz szybciej jeździć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biore pod uwage  wstawienie napedu szosowego np 105 lub sora lubie ten rower jezdze glownie po miescie wiec zalezy mi na uniwersalnosci ale lubie tez czasem przycisnac szybciej poza miastem dlatego rozwazam przerobienie go na lepsze komponety szosowe i najciensze opony jakie wejda 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale napęd szosowy nie będzie "uniwersalny" przy tym rowerze. Przecież realnie z blatu jeździ się 30+ a przy takiej pozycji ciężko utrzymać takie prędkości, tym bardziej po mieście gdzie jazda jest bardzo interwałowa. Do tego nie wiadomo czy twoja piasta nadaje się do założenia kasety 11s.

Jak już coś musisz wymieniać to koła byłyby o wiele lepszą inwestycją niż napęd. 

A jak już musi być napęd to wsadzilbym 1x10 deore a nie szosowy, gdzie będziesz miał to samo co masz tylko różnice pomiędzy sąsiednimi przełożeniami mniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, pojęcia nie masz o temacie

Poczytaj trochę, obserwuj jak jeździsz i wtedy zdecyduj co ci potzlrzebne. Jeśli używasz lemondki to napęd 1x nie jest dla ciebie rozwiązaniem. A przez jaki czas na tribanie jeździsz 40kmh to pozwolę sobie nie skomentować

Jeśli nie wiesz co chcesz uzyskać to nie grzeb w napędzie. Jeśli musisz wydawać pieniądze to zmień koła, one będą wartością dodaną w każdej sytuacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, nikos19tdi napisał:

akurat predkosci 30+ nie sa zadnym problemem uzywam lemondki i przy ok 40 przydaly by sie wlasnie dodatkowe biegi zatem jesli deore to co Pan poleci 1x10 ?

Tak patrzę na specyfikację tego roweru i jakoś nie widzę, by korba 50/34 ograniczała możliwość szybkiej jazdy. Na przełożeniu 50/11 to już można spokojnie dokręcać nawet na stromych zjazdach (mój rekord na zjeździe "flatbarem" na oponach 700x23 i przełożeniu 48/11z dokręcaniem to 76,6 km/h) . Prędzej sama kaseta do wymiany na jakąś ciaśniejszą, np. 11-28 (zamiast 11-34), bo w obecnej trochę może brakować lepszego stopniowania w zakresie często używanych biegów.  

https://katalog.bikeworld.pl/2021/web/produkt/rowery_szosowe/fitness/triban/75925/rc_120_flatbar

Jeżdżę podobnymi rowerami i zgadzam się, że takie fitnessy (hybrydy) (nawet tylko z rogami, nie mówiąc już o lemondce) pozwalają osiągać całkiem duże prędkości. W terenie wyżynnym by uzyskać prędkość średnią nawet tylko te 25 km/h to bardzo często się jedzie powyżej 30 km/h, a z wiatrem w plecy, na lekkim spadku to te 50 km/h też się zdarza, a 40 km/h nawet przez spore odcinki.

W napędy 1x się nie pchaj. Kup jakieś dobre opony 25 lub 28 mm, albo i te 23 mm jak chcesz, lekkie dętki, a potem może lepsze koła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...