bercov Napisano 26 Maja 2022 Napisano 26 Maja 2022 Witam. Mam pytanie, czy to jest normalne, że brakuje mi dolnej bieżni sterów? Przy górnym łożysku jest, a przy dolnym go brakuje. Czy jest to dopuszczalne? Dodam, że po skompresowaniu sterów wszystko wydaje się ok. i raczej nie wyczuwam żadnych luzów. Jednak tak jak pisałem w sąsiednim temacie mam problem z wibracjami widelca w trakcie hamowania i nie mogę znaleźć przyczyny. Jak szukałem tych sterów po sklepach internetowych, to wszystkie egzemplarze które znalazłem mają w zestawie ten dolny pierścień (konus, bieżnię - nie wiem jak to się nazywa). https://allegro.pl/oferta/fsa-no-42-48cf-acb-is42-28-6-is52-40-stery-zinte-11970981189?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=wybrane&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-akc_pla_ss&ev_adgr=rowery-akc&ev_campaign_id=16576990955&gclid=CjwKCAjwyryUBhBSEiwAGN5OCCErAbeJ7jOwLcCWwOJEYJ35MxL_4xr_yo8AMVNmZm4HKCdI1b3H5BoCdtAQAvD_BwE Pozdrawiam!
kazafaza Napisano 26 Maja 2022 Napisano 26 Maja 2022 Niektóre widły mają "wprasowaną" bieżnię - jeśli Twój rower jest w specyfikacji producenta to osobno takowej, jak w nowym komplecie sterów, nie uświadczysz. Z efektem shimmy można walczyć przez wybór tarczy o innym kształcie, inne klocki, opony, sprawdzenie naprężęnia szprych w kole, wymianę mostka, kierki lub widła, poprzez zmianę pozycji na rowerze... Niestety złotego środka nie ma, jest za to pełen arsenał prób i błędów. Powodzenia!
Mihau_ Napisano 27 Maja 2022 Napisano 27 Maja 2022 8 godzin temu, bercov napisał: Mam pytanie, czy to jest normalne, że brakuje mi dolnej bieżni sterów? Normalne
bercov Napisano 27 Maja 2022 Autor Napisano 27 Maja 2022 8 godzin temu, kazafaza napisał: Niektóre widły mają "wprasowaną" bieżnię - jeśli Twój rower jest w specyfikacji producenta to osobno takowej, jak w nowym komplecie sterów, nie uświadczysz. Z efektem shimmy można walczyć przez wybór tarczy o innym kształcie, inne klocki, opony, sprawdzenie naprężęnia szprych w kole, wymianę mostka, kierki lub widła, poprzez zmianę pozycji na rowerze... Niestety złotego środka nie ma, jest za to pełen arsenał prób i błędów. Powodzenia! Już w głowę zachodzę, ale nic nie pomaga. Sprawdzone łącznie 4 różne koła (każde na innych oponach - od slicków 35C do 45C z agresywnym bieżnikiem), cztery rodzaje tarcz (XT, XTR, coś ze średniej półki Shimano, tarcza innego producenta), 3 rodzaje klocków (organiczne, metaliczne, organiczne Clarksa). Ostatnio obniżyłem mostek o 2 cm i też dalej to samo. Ogólnie mam wrażenie, że im lepsze tarcze (mniej używane) + klocki metaliczne to efekt jest bardziej odczuwalny i łatwiej go wywołać. Hamulce działają idealnie (przy mocnym hamowaniu przednim, bez problemu można zaliczyć OTB), tłoczki równo chodzą, nic nie ociera. Zostaje widelec - tak też zdiagnozowali w serwisie. Już od miesiąca prowadzę rozmowę mailową z Fuji (rower ma 6 letnią gwarancję na ramę) ale póki co średnio to idzie, więc testuję co się jeszcze da. Tak myślałem, że ta podkładka to raczej by tam średnio się zmieściła, ale wolałem się upewnić. Dzięki za odpowiedzi.
kazafaza Napisano 27 Maja 2022 Napisano 27 Maja 2022 Pożycz od kogoś inny wideł, jeśli jesteś na północnym zachodzie to mam dwa które można stestować...
bercov Napisano 27 Maja 2022 Autor Napisano 27 Maja 2022 Póki co zwróciłem się z propozycją do Fuji, czy by mi nie wysłali nowego widelca do sprawdzenia i czekam na odpowiedź. W serwisie mi też zaproponowali, że mogą spróbować dobrać inny widelec, ale póki co jest środek sezonu i niezły młyn tam mają i ciężko o termin. W związku z powyższym wolałbym włożyć od razu oryginalny wideł, bo wiąże się to z ponownym zalewaniem/odpowietrzaniem hamulca (przewód biegnie w części wewnątrz widelca). @kazafaza Mimo wszystko dziękuję za propozycję. Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.