Skocz do zawartości

[Tarcza hamulcowa tył] Non stop się luzuje.


drajwer112

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Problem z tarczą hamulcową z tyłu. Non stop  się luzuje, klej do gwintow jest dokrecam samym torxem, naprzemianlegle, nie mam klucza dynamometrycznego. Czy da sie cos na to poradzic? Uporczywe to sie robi.

Shimano sm rt26 160mm. Mocowanie na 6 srub.

Napisano

Jak mocno dokręcasz? Jaka to piasta? Jakiego kleju używasz?

Te blaszki nie są wcale potrzebne.

Wymień śruby. Jeżeli to nie pomoże, to znaczy że masz problem z gwintami w piaście. Niestety piasta jest z aluminium, więc niestety istnieje większa szansa że w niej leży problem.

Napisano

@skom25biore torxa z przedluzka i dokrecam do oporu, ze te sruby sie nie chca ruszyc. Piasta nie wiadomo, romet prawdopodobnie, taniutka jakas. Jesli to wina gwintow piasty, co nalezy zrobic? Ona nie ma 10k km zeby gwinty sie powyrabialy przeciez.

@Dokumosato bez kleju do gwintow nie powinno sie luzowac.

 

Napisano

Przedłużki rozumiem, że używasz do klucza takiego jak poniżej, a nie do tradycyjnego torxa, którym należałoby dokręcać śruby bez przedłużki, szczególnie taki rozmiar jakim przykręca się tarcze. Bo jeżeli jednak używasz przedłużki do standardowego klucza torx, to mogłeś przeciągnąć gwinty w piaście  i stąd Twój problem. Wyżej już było wspomniane o tym, że może być winna piasta. 

pol_pl_Klucz-trzpieniowy-Torx-1-2-Hillen

Napisano

Nie ma opcji, żebyś tym dokręcił do momentu 5Nm. Użyj normalnego klucza.

Napisano

Niestety mam tylko takie male, ale moge na grzechotke chyba nalozyc.

Ewentualnie popytam znajomych :) choc koledze w ten sposob tez tarcze dokrecalem i luzow nie lapia.

Napisano

Bez kleju jest szansa, że się będzie luzować. Po to jest klej fabrycznie na nowych śrubach bo takim momentem nie nawywijasz tam naprężenia śruby zapewniającego odpowiednie tarcie na gwincie, tym bardziej, że w czasie hamowania są temperatury i mogą występować wibracje.

Napisano

Nie wiem co masz na myśli...

Możesz użyć czegokolwiek, tylko z wyczuciem. Jak nie wiesz jak się do tego zabrać, to idź do sklepu.

Swoją drogą, jak Ci się te śruby tak luzowały, to sprawdź czy się nie pokrzywiły.

Napisano
8 minut temu, drajwer112 napisał:

Ale tam jest klej do gwintow, tarcza byla odkrecana 2 razy. Rozumiem, ze trzeba nalozyc nowy?

Klej anaerobowy po "zerwaniu" (czyli po pierwszym odkręceniu) nie ma już żadnych właściwości.

Jak się śruby pokrzywiły to jest też szansa, że gwintowane otwory, zrobione a alu korpusie piasty też nie są już okrągłe.

Napisano
21 godzin temu, Dokumosa napisał:

Klej anaerobowy po "zerwaniu" (czyli po pierwszym odkręceniu) nie ma już żadnych właściwości.

Czyli jak sruby np od zacisku maja klej do gwintow a ja go luzuje zeby wyregulowac to musze nakladac nowy?

21 godzin temu, Dokumosa napisał:

Jak się śruby pokrzywiły

Jak to ocenic?

Napisano

Krzywe śruby widać jak się wykręca. Wybite gwinty jak wkręcisz 1/3 śruby i lata na boki jak szalona.

Co do ustawiania zacisku - klej wiąże co najmniej 20 min od wkręcenia śrub. Zdążysz poustawiać ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...