Skocz do zawartości

[Gravel] Pomoc w wyborze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam całą społeczność forum. 

W końcu nadszedł ten dzień, kiedy postanowiłem zmienić rower. Uznałem, że do tras w moich okolicach idealnie nada się gravel, gdyż nie jeżdżę po jakimś mega wymagającym terenie. Chciałbym też w niedługim czasie zacząć jeździć na wyprawy bikepackingowe i za jakiś czas wziąć udział w jakimś ultramaratonie. Do tej pory jeździłem na MTB, oczywiście rower zostanie ze mną i nie pójdzie całkowicie w odstawkę. 

Czytając różne artykuły, doszedłem do tematu geometrii roweru. Jako że jestem zielony w tym temacie, liczę na pomoc społeczności tego forum 😉 

Czytałem że jedne rowery mają bardziej agresywną geometrię, inne bardziej rekreacyjną, nastawioną na długie godziny w siodle. Ja z kolei szukam roweru, który byłby takim "złotym środkiem" między geometrią typowo agresywną a tą "turystyczną". Nawet lepiej jeśli rower byłby nieco bardziej o geometrii sportowej aniżeli tej rekreacyjnej, bo lubię dość agresywną jazdę. Jednocześnie chciałbym, aby cały dzień kręcenia kilometrów nie był problemem. Mam nadzieję że nie namotałem za bardzo i rozumiecie o co chodzi 😄

Wiem że z dostępnością rowerów jest aktualnie słabo, żeby nie powiedzieć beznadziejnie. Dlatego w grę wchodzą także rowery używane z poprzednich sezonów. 

Przeglądając ogłoszenia w oko wpadły mi Gravele Scotta z poprzednich sezonów. Np.: https://www.scott.pl/produkt/1037/6732/Rower-Speedster-Gravel-30. Czytałem sporo fajnych komentarzy na temat rowerów Scotta. Jednak akurat ten model nie ma sztywnych osi. I teraz moje pytanie: Czy sztywne osie faktycznie wpływają na jakość prowadzenia i lepiej je mieć w rowerze?