Skocz do zawartości

[2500-3000] mtb / do miasta i parku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Szukam roweru, najlepiej za max 2500 ale jeśli warto to dołożę do 3000 zł. Będę go używał przeważnie w mieście na ulicach i drogach rowerowych. U mnie w mieście niestety dużo ścieżek brukowych i dużo dziur. Dodatkowo co jakiś czas jeżdżę również z kolegą po parkach, nieutwardzonych i żwirowych drogach. Jestem zielony w temacie rowerów. Chciałbym aby rower był maksymalnie lekki, bo muszę go wnosić za każdym razem na 3 piętro, oraz żeby był wytrzymały i "bezproblemowy". Jestem niski (170cm) i ważę tylko 60 kilogramów.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3000 to niestety trochę mało na rower lekki. Najlepsze co możesz zrobić to zrezygnować z amortyzatora, bo w tym budżecie będzie kiepskim, tanim uginaczem i niczym więcej. Komfort jazdy po mieście lepiej załatwić za sprawą szerszych opon. No i napęd z korbą jednorzędową z przodu, to też kolejne oszczędności na wadze. 

Takim miejskim-leśnym klasykiem jest Marin Muirwoods, ale już przekroczył 3 tysiące, zobaczymy co będzie w 2022. 

Kolejny fajny, uniwersalny rower to Presidio 1, Kentfield 2. Ot właśnie takie miejskie sprzęty które pozwolą na coś więcej. Na pewno pakowałbym też do nich opony, im szersze wejdą tym lepiej - to działa na plus na dziurach czy kostce. 

Dorzucę jeszcze klasycznego, solidnego crossa - Unibike Flash. I na starcie zmieniłbym mu widelec na sztywny, fajny, CrMo, np. Salsa Cromoto. I masz rower solidny, na lata, i nieco szybszy/lżejszy od pierwowzoru. Dodatkowo, powinna do niego wejść opona 29x2.0. Do modelu niżej, Prime, spokojnie taką zmieściłem. 

Niestety rynek gotowych rowerów w takim stylu jest mocno okrojony, jedynie Marin jakoś się wybija. Albo, jeśli są to kosztują krocie - np. Giant ToughRoad. O połowę za dużo jak na rower miejski. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@MikeSkywalker Ogólnie mój wcześniejszy rower to Kross Hexagon 2.0, ma już jakieś 8 lat i jeździło mi się na nim spoko, ale właśnie chciałbym rower gdzie byłoby mniejszy opór toczenia na asfalcie. Ważył jakieś14-15 kg i dawałem radę go wnosić więc jeśli nowy by tyle ważył to by wystarczyło. A co masz na myśli, że amortyzator w tym budżecie będzie kiepskim uginaczem? Do tej pory oglądając rowery w oko wpadły mi Trek DualSport 2 i Kross Evado 4.0 - będą one sporo gorsze od np. tego Marlina Presidio 1? I jakie opony najlepiej mieć do roweru jeśli chciałbym mieć mały opór toczenia ale jednocześnie żeby był utrzymany jakiś komfort? Bo do tej pory myślałem właśnie, że mając w miarę wąskie opony i ten amortyzator to będzie git, ale widzę, że ty piszesz o tym, że amortyzatory w tej cenie słabe i o tych grubych oponach. Czasem też wjeżdżam do parku lub jeżdżę z kolegą na nieutwardzone drogi i dodatkowo u mnie w mieście jest dużo odcinków z kostki brukowej i dużo dziur. Ja jestem zielony w temacie i próbuje się właśnie rozeznać w temacie.

Edytowane przez tomek.pajak98
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dual Sport już 3400 kosztuje. To trochę więcej niż planujesz. Osprzęt słabiutki, widelec prosta sprężyna. W zakładanym budżecie tak drogie marki raczej bym ominął. 

Jeśli chodzi o Krossa - to sporym minusem są hamulce mechaniczne. Hydrauliki są pewniejsze i bardziej bezobsługowe. 

Przesiadka z Twojego Hexagona, który ma mniejsze koło, z tego co widzę, na 28/29 już sporo Ci daje, jeśli chodzi o jazdę po asfalcie. Zrezygnowanie z opon typowo MTB także. 

Ale czy rezygnowałbym z większego balonu - raczej nie. 

Na kostkę, krawężniki, dziury itd, wszelkie atrakcje miejskie dobrze mieć oponę 700x47-700x50c, to może być nawet coś gładkiego. 

Komfort to pojęcie bardzo względne, jeden powie że wąska opona 32c jest dla niego komfortowa, drugi że 42c a jeszcze inny że dopiero 50c, czyli już coś z segmentu opon 29. 

Mając węższe i amortyzator jest dobrze - ale z jakimś dobrym amortyzatorem a nie tanim sprężynowym. Wtedy można brać poprawki na węższe opony i nadrabiać widelcem. 

W Twoim przypadku wystarczy że dostaniesz większe koło i dasz oponę z mniejszymi oponami toczenia, a to wszystko pogodzisz ze sztywnym widelcem, stalowym, najlepiej CrMo. I będzie się takim rowerem jeździło o niebo lepiej niż obecnym. Uważam że widelec z Presidio sprawdzi się lepiej niż tani amortyzator. Najlepiej jakbyś miał okazję taki rower z gatunku fitness/urban, różnie to nazywają, przetestować. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@MikeSkywalker Obok mnie w autoryzowanym sklepie Treka mogę kupić tego Dual Sport 2 (wersja 2021) za 2999 zł. Chodzi mi o to aby ten rower był jak najbardziej uniwersalny, bo rowerem często załatwiam sprawy na mieście a dla przyjemności jadę do parku, gdzie jest dużo kamienistych i wyboistych dróg. Większość czasu będę jeździł właśnie po drogach rowerowych, czasem po kostce brukowej czy nierównych chodnikach i krawężnikach. Czasem też jednak do tego parku, więc żeby tam po prostu nie było jakoś tragicznie. Nie znam się na tym ale boje się, że biorąc tego Prestigio 1 będzie słabo przy jakimś wjeżdżaniu na krawężnik czy jeździe po kamieniach w parku oraz, że biorąc te szerokie opony będzie spory opór przy jeździe na asfalcie. Czy mógłbyś rozwiać moje wątpliwości?

@MikeSkywalker Myślałem również nad Giant Roam 2 Disc 2021(wiem, że lekko poza budżet)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozwiewam :D

Generalnie wszystko rozchodzi się o to jakiej jakości będą te drogi rowerowe i cała reszta. Bo wiesz, rower crossowy jest fajny, uniwersalny, i na asfalt, i w lekki teren. Ot do takiej właśnie rekreacyjnej jazdy. Także tym parkiem się zupełnie nie przejmuj. 

Ale jak przyjdzie walczyć z wysokimi krawężnikami, kostką, dziurami i całą resztą to szeroka opona bardzo się przydaje. Więc już odchodząc od tego Presidio - ja bym się bardziej zastanowił nad czymś w stylu Muirwoodsa, czy pokombinował z włożeniem szerokich opon do tego crossa którego kupisz. 

Prosty przykład - jak mam coś załatwić na mieście to nie wyciągam crossa. Biorę właśnie Muirwoodsa, z oponą 29x2.0, która jest wystarczająco szybka, wcale nie narzekam na opory toczenia, a w nosie mam wtedy każdą dziurę i krawężnik, zupełnie się nimi nie przejmuję i nawet nie zwalniam. 

Z drugiej strony - jeśli już poszedłbyś w tę pierwszą stronę, czyli szukał roweru bardziej na asfalt, szybkiego, to taki Presidio, z wyłącznie tylną przerzutką i bez amortyzatora może okazać się lepszym rowerem niż cross. Spokojnie idzie dołożyć mu nieco szerszą oponę. 

Żeby nie było - nie neguję w żaden sposób uniwersalnych rowerów crossowych, ale w mieście spokojnie można pozbyć się amortyzatora, który coś tam działa ale złapie szybko luzy od telepania go na krawężnikach. I można się pozbyć przedniej przerzutki, jak po wielkich górach się nie jeździ. 

Ale mowa tutaj o rowerach do jazdy na co dzień. Jeśli szukasz roweru uniwersalnego, nie tylko na dojazdy, ale i jakieś dłuższe wycieczki to tutaj crossowy sprawdzi się świetnie. 

Z tych dwóch - lepiej Giant, jak jeszcze gdzieś jest dostępny. Nieco lepszy osprzęt i napęd 2x9 zamiast 3x8. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No dobra, a który zestaw by dał więcej komfortu z jazdy i mniejszy opór toczenia?
- ten Giant z oponami Bontrager GR1 Comp 700 X 40c
- czy ten Marin Prestigio 1 z oponami 50c?
Oba na 29 calowych kołach.
I czy oba te kombinacje sprawdziły by się w miarę bardziej ekstremalnych warunkach - typu górski szlak rowerowy?
Oraz czy ten Marin ma ogółem lepszy osprzęt niż ten Giant? Ewentualnie jaki jeszcze rower crossowy byś mógł polecić?

Edytowane przez tomek.pajak98
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie opory toczenia będą bardzo zbliżone, jeśli zastosować powiedzmy oponę Kenda Piedmont, z podobnym bieżnikiem w Muirwoodsie. A komfort jazdy jednak znacznie większy na szerszej. 

Górski szlak - to już wchodzimy w zupełnie inna bajkę. I rower do miasta nijak ma się do jazdy po dużych kamieniach. 

Ale, jeśli takowe planujesz to ja bym po prostu zmienił ten rower co masz na górski, ale 29. Dasz jakieś gładkie opony i będzie do miasta, dasz klocki i będzie na jakiś okazjonalny wypad w góry. Muirwoods się sprawdzi, ale trzeba brać poprawkę na sztywny widelec - w górach wymaga to większych umiejętności i nieco innego stylu jazdy. 

Często ciężko pogodzić różne typy jazdy w jednym rowerze. Dlatego wiesz, jak planujesz jakieś wyjazdy w góry, jakąś jazdę w terenie to sensownym rozwiązaniem jest kupić jakiegoś górala, w przyszłości ulepszyć go sobie widelcem powietrznym, dobrać opony pod typ jazdy, a w tym rowerze który masz, Hexagonie, zmienić opony na węższe i gładkie i tłuc go po mieście i się nie przejmować. To wersja 27,5 czy 26? Bo do 27,5 to idzie włożyć koła 28 i wąską oponę ;) Znam takie przeróbki. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Stary rower zostanie na działce żebym miał tam czym pojeździć, u siebie w bloku nawet nie miałbym gdzie trzymać 2 rowerów niestety. Dlatego szukam czegoś hybrydowego. No dobra, czyli reasumując, jeśli chciałbym rower, trochę do miasta i trochę w teren to najlepiej górala kupić po prostu? I górala czy mtb czy crossowy? Po prostu chcę, żeby łatwo się jeździło po mieście, bez oporów i jednocześnie że jak pojadę na jakieś wycieczki w plenerze to żeby spokojnie dać tam radę.

Edytowane przez tomek.pajak98
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już od Ciebie zależy co rozumiesz przez wycieczki w plenerze - bo na początku jest mowa o jakimś parku, a potem o szlaku w górach. 

O ile w tym pierwszym crossowy rower spokojnie sobie poradzi, to w drugim przypadku trzeba coś co zmieści szerszą gumę. 

Plusem Muirwoodsa jest to że nie rzuca się w oczy, taki rower, w połączeniu z dobrym ulockiem to spoko opcja na miasto. Jakiś ładny, świecący się i kolorowy góral kusi lepkie ręce. 

No ale, musiałbyś pogodzić się z brakiem amortyzatora. A kompromis komfort/lekkość toczenia jest do ogarnięcia oponami, można dać wąskie 40c, takie jak są domyślnie, można dać szersze 29x2.0 a nawet jeszcze więcej na przód. 

Ja na Twoim miejscu popróbowałbym jakiejkolwiek jazdy testowej na czymś innym niż masz teraz. Bo naprawdę ciężko powiedzieć co w Twoim przypadku się sprawdzi. Raczej stawiałbym na crossa, jak będzie brakowało komfortu można dać szersze opony. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...