Skocz do zawartości

[2500-3000] mtb / do miasta i parku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Szukam roweru, najlepiej za max 2500 ale jeśli warto to dołożę do 3000 zł. Będę go używał przeważnie w mieście na ulicach i drogach rowerowych. U mnie w mieście niestety dużo ścieżek brukowych i dużo dziur. Dodatkowo co jakiś czas jeżdżę również z kolegą po parkach, nieutwardzonych i żwirowych drogach. Jestem zielony w temacie rowerów. Chciałbym aby rower był maksymalnie lekki, bo muszę go wnosić za każdym razem na 3 piętro, oraz żeby był wytrzymały i "bezproblemowy". Jestem niski (170cm) i ważę tylko 60 kilogramów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3000 to niestety trochę mało na rower lekki. Najlepsze co możesz zrobić to zrezygnować z amortyzatora, bo w tym budżecie będzie kiepskim, tanim uginaczem i niczym więcej. Komfort jazdy po mieście lepiej załatwić za sprawą szerszych opon. No i napęd z korbą jednorzędową z przodu, to też kolejne oszczędności na wadze. 

Takim miejskim-leśnym klasykiem jest Marin Muirwoods, ale już przekroczył 3 tysiące, zobaczymy co będzie w 2022. 

Kolejny fajny, uniwersalny rower to Presidio 1, Kentfield 2. Ot właśnie takie miejskie sprzęty które pozwolą na coś więcej. Na pewno pakowałbym też do nich opony, im szersze wejdą tym lepiej - to działa na plus na dziurach czy kostce. 

Dorzucę jeszcze klasycznego, solidnego crossa - Unibike Flash. I na starcie zmieniłbym mu widelec na sztywny, fajny, CrMo, np. Salsa Cromoto. I masz rower solidny, na lata, i nieco szybszy/lżejszy od pierwowzoru. Dodatkowo, powinna do niego wejść opona 29x2.0. Do modelu niżej, Prime, spokojnie taką zmieściłem. 

Niestety rynek gotowych rowerów w takim stylu jest mocno okrojony, jedynie Marin jakoś się wybija. Albo, jeśli są to kosztują krocie - np. Giant ToughRoad. O połowę za dużo jak na rower miejski. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach