Skocz do zawartości

[Przerzutka tylna] Czy w miejsce napinacza Alfine CT-S500 można zamontować przerzutkę Sram X01 Eagle?


carbonbike

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jaki jest typ mocowania napinacza Alfine CT-S500?  Standardowy na śrubę? Czy w miejsce napinacza Alfine CT-S500 można zamontować przerzutkę SRAM X01 Eagle?

Napisano

Przykręca się go do haka przerzutki, zamiast niej. Więc możesz zamocować. 

Ale do tego czy to wszystko zagra pasowałoby wiedzieć co to za rower/rama i jakie zmiany przewidujesz.

Z tego  co widzę chodzi o modyfikację handbike. Więc powiem tak - gwint napinacza Alfine jest taki sam jak każdej przerzutki. Więc przykręcić przykręcisz. Ale jak została zaprojektowana rama, czy przyjmie przerzutkę i czy toto zadziała nie potrafię powiedzieć. 

Generalnie zasada jest taka że napinacz Alfine służy do konwersji napędu przerzutkowego na singla, czy piastę z biegami. Ale w drugą stronę - jak ktoś przewidział ramę/hak pod napinacz nie musi to działać zamiennie. 

Napisano

Ciężko powiedzieć. Hak - miejsce gdzie wkręcony jest napinacz to jest karbon, druk 3D, aluminium? Ciężko wywnioskować po materiale. Bo może być tak że ktoś zaprojektował to do pracy w jednej płaszczyźnie, a jednak przerzutka nieco wygina się na boki i może ten element osłabić. Fajnie byłoby mieć po prostu widok z boku, czyli to pierwsze zdjęcie, obrócone o 90 stopni i w lepszej rozdzielczości. 

Ja bym się z tym pytaniem kierował do twórcy ramy, bo można gdybać na temat tego co artysta-malarz miał na myśli, a to on wie z jakich szablonów/być może gotowego haka korzystał. 

Napisano

Hak to na pewno nie karbon ani druk. Aluminium lub stal. ale obstawiam aluminium. Sprawia wrażenie mocnego.

 

Edit: Zdarza mi się podnosić rower łapiąc za hak.

 

Napisano

Rower był do zdjęcia w normalnej pozycji jazdy?

Jeżeli tak, jeżeli ten napinacz jest od góry piasty, to przypuszczam, że będą problemy z wyregulowaniem zwykłej przerzutki, bo będzie trochę opadać pod własnym ciężarem. Nie wiem czy da radę to skompensować regulacją odległości wózka od kasety i na ile to wpłynie na płynność zmiany przełożeń.

Do przemyślenia też, czy tradycyjna przerzutka nie będzie w niektórych sytuacjach sporym utrudnieniem. W Alfine i podobnych konstrukcjach można zmieniać biegi praktycznie w dowolnej chwili, przy przerzutce trzeba kręcić. Jak gdzieś nagle staniesz, to nie zrzucisz na lżejsze przełożenie.
W normalnym rowerze i bez ograniczonej sprawności wystarczy unieść tylne koło i przekręcić korbę. W handbike to może być niewykonalne.

Napisano

Zdaję sobie sprawę z różnic między klasycznymi przerzutkami, a przekładnią planetarną. Między innymi z brakiem zmiany przełożeń na postoju. Ale to akurat nie powinien być duży problem dla mnie.

Czy rzeczywiście działanie przerzutki może utrudniać fakt, że jest w pozycji "do góry nogami"? Wiele handbików ma klasyczne przerzutki.

Napisano

Praktycznego kontaktu z takim ustawieniem przerzutki nie mam. Być może będzie tylko więcej zachodu przy regulacji, może wystarczy mocniej oddalić wózek od kasety, żeby skompensować grawitację.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...