Skocz do zawartości

[3500-4500] rower crossowy jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam poszukuje roweru crossowego do jazdy po asfalcie i czasem po lesie. Budżet to 4500 zł max. Zastanawiam się czy warto kupować rower z amortyzatorem powietrznym czy wystarczy sprężynowy. Oczekuje wygodnej pozycji za kierownicą. Wolałbym nie schodzić z osprzętem poniżej deore.

Rowery które znalazłem :

1 Northtec caledon db XT (4500) drogi ale bardzo dobry osprzęt

2 Giant roam disc 1 ( 3900) gorszy osprzęt trochę niż w northtecu 

3 unibike Viper ( 3600 ) fajny osprzęt i dobra cena 

4 Romet orkan 9m 2021 ciężko z dostępnością ( 4500 )

5 tabou flow  6.0 (4500) uważam że gorszy niż Northtec 

Prosze o opinie na temat tych rowerów oraz propozycje innych rowerów do 4500 może są jakieś lepsze.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie powielaj tematów. Poza tym doczytaj zasady i podaj wzrost i wagę (ta akurat może być istotna przy wyborze amortyzatora). 

Przy takim budżecie i przeznaczeniu ja bym kupił Marin DSX - gdyby były ;)

Edytowane przez Artur85
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, najlepszy jest rower ten którego teraz uda się kupić a jak się uda jeszcze przymierzyć, to już w ogóle sukces (zakładając, że chcesz rower na już, ale moim zdaniem nie ma co czekać, bo będzie tylko drożej). Dzwoniłeś po sklepach, czy na temat dostępności opierasz się na danych z internetu? To jest podstawowa sprawa w tych czasach.

W tej cenie brałbym tylko i wyłącznie amortyzator powietrzny z blokadą, na sprężynowego szkoda zachodu. Choć przy założeniu jazdy głównie po asfalcie, wielu obędzie się bez amorka, ale to już co kto lubi. 

Co do wygodnej pozycji, to najlepiej się przymierzyć. Nie ma co ukrywać, że pomiędzy Northec a Giantem jest przepaść, jeżeli chodzi o pozycję za kierownicą. Co nie znaczy, że siedząc w tym pierwszym jak na krześle, na dłuższą metę będzie wygodniej. 

Moim faworytem byłbym Giant, jest najlżejszy, ma wg mnie wygodniejszy napęd 2x, cała reszta ma 3 blaty z przodu. Wygląda najlepiej, głownie ze względu na "nowocześniejszą" geometrię ramy i ogólną że tak powiem "czystość". Może osprzętowo nie wygrywa, ale różnice są chyba nie duże i wydaje mi się, że dla amatora niedostrzegalne. Nie ma zdalnej blokady amorka z kierownicy, ale do widelca nie jest daleko i bez problemu można sięgnąć w czasie jazdy, a odpada trochę gratów i zgrabniej to wygląda. Giant to też chyba najlepsza marka, z całego towarzystwa co może mieć wpływa na łatwość późniejszej ewentualnej odsprzedaży. Gwarancja na ramę itp.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3. Brak linku. Model 2021?

4. Otwiera się strona główna.

Jeżeli chcesz kupić rower, siąść i jeździć na w miarę wyprostowanej pozycji to Northec i Viper tylko w Viper musiałbyś na starcie sprzedać ten amortyzator i kupić powietrznego NRX na przykład. Osobiście wybrałbym opcję z Viperem, może to sentyment 😀.

W Giant żeby uzyskać bardziej wyprostowaną pozycję musiałbyś zmienić mostek.

Generalnie wszystkie trzy to bardzo dobre wybory.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...