Skocz do zawartości

[MTB] 5500


bocian078

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Wzrost 198 cm, waga 87

Rok temu kupiłem dość tani rower mtb giant talon 3ge. Miał być luźno do jazdy rekreacyjnej, ale troszkę się wkręciło i było kilka startów w maratonach XC oraz wyjazdów w góry na single.

Roweru szukam z myślą o przyszłym roku, plany są by jeździć w maratonach bo się spodobało, no i wakacyjnie po singielkach. 

 

Mam kilka typów: 

 Giant xtc slr 29 2, Orbea alma h30, kross level 8, Kellys gate 30  

Pytanie czy warto dopłacać do marek premium typu Giant, czy kupić na promcę Krossa?  Pod względem ramy i kół no to Giant wygrywa znacząco, amortyzator na papierze również ma najlepszy ale mimo wszystko niepewny, bo niema zbyt wielu opinii. no i jakoś najbardziej mi się podoba. Orbea podobnie z tą różnicą, że amortyzator to judy. Pod względem osprzętu wiadomo wygrywa Kross, ale opinie o Krossach są różne. 

Zastanawiam się co da mi większą przewagę ten osprzęt Krossa i może wymiana kół bo na coś by starczyło w tej cenie. Czy brać Gianta i stopniowo sobie ulepszać osprzęt zaczynając od hamulców. 

Drugie pytanie czy warto w ogóle teraz kupować rower czy wstrzymać się i liczyć, że dostępność się poprawi i będą wyprzedaże modelu 2021

 

 

Napisano

Kross jest o tyle słaby, że rama jest bez boosta. Skoro już wkręciłeś się w hobby, piszesz o takich rzeczach jak wymiana kół, to szkoda pchać się w rower, który nie ma aktualnego standardu. Orbea też ma chyba jeszcze haki z przodu. 

Popatrz jeszcze na Merida bignine, Scott Scale, Rockrider XC500. Ciężko więcej pisać przy takiej dostępności sprzętu jak obecnie, a jeszcze przydałaby się rama XXL. 

Napisano

Z tym XXL to zależy od rozmiarówki producenta i samego roweru. Może być tak, że XL a nawet L będzie ok. Zależy od skali.

5 godzin temu, bocian078 napisał:

Drugie pytanie czy warto w ogóle teraz kupować rower czy wstrzymać się i liczyć, że dostępność się poprawi i będą wyprzedaże modelu 2021

Spóźniłeś się dwa miesiące, może nawet mniej. To czego jeszcze nie ma, jest już zaklepane, a to co się pojawi, będzie tylko tym co nie zeszło od razu. Obserwując sytuację na świecie, mogę Cię zapewnić, że przez jakiś bliżej nieokreślony czas rowery tanieć nie będą. Niestety. 😕 Jeżeli kasą obracasz, to może warto zaczekać na dostępność w zamówieniach, ale jeżeli masz naskładane i odłożone, to pieniądz ten leżąc i czekając będzie z czasem wystarczył na coraz słabszy rower.

Napisano

Kolega kupił tego Gianta w grudniu i amortyzator mu nie działa. W marcu miał przegląd "0" nie wiem czy coś z nim robili ale pewnie żadnego serwisu nie miał. Ja natomiast ostatnio byłem w tym samym salonie i rozmawiali dwaj sprzedawcy akurat o tym amorze, podsłuchałem 😜 i okazało się, ze klient czeka 4 miesiące na jakąś część zamienna bo mu się w nim zepsuła a giant nie ma części zamiennych.
Tak więc Giant ogólnie ma fajny napęd ( nie podoba mi się suport w tej korbie bo jest bardzo drogi), świetną ramę, piasty tanie, obręcze z napisem "Made in china", hamulce i tarcze (RT10) tragedia. Dobre opony i nie wiadomo jaki amortyzator ale wywnioskowałem już sobie sam, że jest raczej kiepski. Przeglądaliśmy dokumentację i brak jakiegoś schematu i instrukcji serwisowej do tego amora. Jaki olej, ile jego, jakiego uszczelki itp. Słabe to jest ogólnie wolałbym kupić coś z popularnych marek

Napisano

Przejedz się po sklepach, ale przynajmniej przejrzyj ich oferte na stronach, podzwoń. Jeśli coś zostało, to właśnie XL :)

XC500 tez fajna opcja i lepiej się śpieszyć bo wycofują go z produkcji, zastąpi go karbonowy model

Napisano

Xc500 to wiem, że fajny model. kilka rozmiarów L jest dostępnych online. XL mam włączone powiadomienia i to tyle :P chociaż irytuje mnie, że nie schowali tych kabli w rame. No ale przeżył bym to :) 

Jeszcze takie coś znalazłem https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-bh-expert-5-0-pd22773/?v_Id=143630 z tego co widzę ma boost, napęd dobry, amortyzator recon. 

Koła to nadal dla mnie niewiadoma. W każdym razie niema tubeless więc kiedyś pewnie chciałbym wymienić. 

Hamulce do wymiany mierne ale to nie wydaje się bardzo kosztowne do wymiany. A na początek po przesiadce z moich tektro to pewnie będzie i tak spoko.

W tej cenie mimo wszystko wydaje się ok. Czy ktoś wyprowadzi mnie z błedu?

Co do Gianta to obdzwoniłem kilka miejsc i w jednym nawet coś tam wytargowałem wstępnie. Każdego sprzedawcę  wypytuje o ten amortyzator i nikt się nie przyznaje do reklamcjii. Wszyscy twierdzą, że to prawie jak Reba 😜 i niema z nim problemu. No ale wiadomo to sprzedawcy

Napisano

Ja miałem Recona i było bardzo ok. Odczuwalnie to coś jak Reba, pewnie głównie sie wagą różni.

Osobiście to rama tego BH jakoś nie budzi zaufania mojego. Wygląda jakby nie była cieniowania i ter rurki nie sprawiają wrażenia sztywnych. Ale moze i mnie z błędu wyprowadzi. Taka patrze po stronie BH i oni tego roweru w ogóle nie pozycjonują do cross country, jest w osobnej kategorii rowerów rekreacyjnych. 

https://www.bhbikes.com/en_GB

image.png.b6db1752cfcb7f5b5ac63334257e8649.png

Napisano

no reszta ramy wygląda jakby była cieniowana, w opisie niby jest hydroforming. Ale faktycznie ten trójkąt to wygląda badziewnie jakoś. W moim talonie jest to jakieś ładniejsze. 

Opisują to niby jako mtb sport i piszą w opisie o xc. Ale nie w kategorii cross country bo tam mają w sumie same carbony. 

https://www.bhbikes.com/en_GB/bikes/mountainbike/sport/expert-5-0?c=bnr

Według ceny z strony producenta "1 299,9 Brytyjski funt szterling to w przeliczeniu 7 035,69 Złoty" w polsce tylko ta jedna stronka ma rowery tej marki. i to znacznie taniej. 

Właśnie ta decyzja jest najtrudniejsza czy iść w coś w tym stylu z takim osprzętem czy iść w takie standardowe drogie marki typu trek itd. ale wtedy w tej cenie można zapomnieć o reconie i xt/slx

Z propozycji jeszcze jest takie coś https://allegro.pl/oferta/kellys-gate-30-white-xl-29-10817843060 niby ma być dostępne za tydzień i biały ładnie wygląda na zdjęciach 😜

Napisano
2 godziny temu, bocian078 napisał:

Xc500 to wiem, że fajny model. kilka rozmiarów L jest dostępnych online. XL mam włączone powiadomienia i to tyle :P chociaż irytuje mnie, że nie schowali tych kabli w rame. No ale przeżył bym to :) 

XC120 jest dostępny.

Napisano

fajny wydaje sie ten kellys. I specyfikacja ok i wizualnie.

Co mi sie nie podoba to korba marki Samox (co to jest? Może jest dobra?). Za to na pewno opony do wymiany na start + koła do wymiany na start bo choćby wąskie - obręcz 21mm to niezbyt szeroko, to tyle ile mam w kołach szosowych :) Swoje ważysz, potrzebujesz mocnych, sztywnych kół z szerszą obręczą by na nich dobrze opona siadła.

Może na start koła z oponami sprzedać i załozyć lepsze. Do tysiąca mozesz założyc sunringle duroc, lepszego raczej nic nie kupisz w tej cenie. Tylko trzeba dokupić tarcze bo tu masz je mocowane na centerlock. ewentualnie przejsciówke

Napisano

xc 120 wiem, że dostępny online. Ale jeszcze szukam alternatyw. 

Kellys mi się mega podoba, poczekam jak gość będzie miał ten rower fizycznie na miejscu i pojadę sobie go obejrzeć. Jeśli nikt go nie zwinie od razu. Kellys ma jakąś dziwną rozmiarówkę bo rozmiar L jest od 187 do 197 a xl 195-200. Więc teoretycznie rozmiar L przekraczam tylko o 1 cm. Chętnie bym się przymierzył do nich. W ogóle to co drugi model wychodzi w rozmiarze XL. Gate 50 np. niema opcji XL. 

Napisano

Te liczby trzeba traktować jedynie orientacyjnie. 5cm przedział wzrostu to bardzo mało, nie widziałem takich widełek rozmiaru u żadnego innego producenta. 

Porównaj sobie geometrię z innymi rowerami i tym co masz obecnie. Stack powie w przybliżeniu jak wysoko może być kierownica, a Top Tube Length (effective) + długość mostka, to odległość kierownicy od siodełka. Mniej więcej. 

Napisano
2 godziny temu, bocian078 napisał:

Kellys mi się mega podoba, poczekam jak gość będzie miał ten rower fizycznie na miejscu i pojadę sobie go obejrzeć.

No to po pierwsze... na nic nie czekaj. Jak ten rower faktycznie jest brany pod uwagę (a są powody żeby był), to atakuj ten sklep od razu. Już teraz nagadaj sprzedawcy, że jest twój tylko tamten jeszcze o tym nie wie, po czym wciskaj na siłę zaliczkę metodą im więcej tym lepiej. :) Jak zaczekasz to ten rower odjedzie ze sklepu dokładnie 22 października... przy czym to z góry nie ma być żadna tajemnica. Sprzedający celowo teraz o tym napisał w ogłoszeniu aby podbijać cenę późniejszymi historyjkami dla klientów. Licytacja już trwa. Osobiście zapytałbym jeszcze co oznacza to zdanie w praktyce:

Cytat

Producent zastrzega możliwość zmiany specyfikacji, materiałów oraz wyposażenia bez wcześniejszej informacji.

Czyli że jak? Kupuję taki rower, a dostaję inny? Albo kupuję coś co jest ze szczegółami opisane, a potem może się okazać, że nikt nie wie co to jest? Czy to tylko taka klauzula na pokaz aby regulaminy obejść i żonglować sobie potem ceną wedle uznania? Ja bym poruszył ten temat przy którejś rozmowie, aby się czasami nie okazało, że 5599pln kosztuje tylko pewna obietnica, która ma mniejsze lub większe szanse na późniejsze spełnienie się. ;) 

No i na koniec podpytałbym o tarcze hamulcowe, czy lepsze, czy gorsze (i dlaczego takie) oraz, co ważniejsze, o korbę, bo akurat ta może zrobić różnicę:

samox01.jpg
samox02.jpg

Nie przypatrywałem się w ogłoszeniu, ale ta pierwsza z tych, które tu wkleiłem wydaje się sensowniejsza (porównując pod kątem rozwiązań od np. Shimano).

Napisano

Już bez przesady, Kellys Gate to nie jest jakieś cudo żeby się o niego bić i zaliczkować jakby świat się kończył. Rama dość klockowata i cięższa niż u konkurencji, nadrabiają osprzętem. 

Nie uda się kupić to kupisz Scotta (też biały), a może się okaże że XC500 na przyszły sezon będzie jakiś wystrzałowy, nawet jeśli trochę droższy niż obecny...

Napisano

500tka ma zostać zastąpione nowym modelem  Race 700. Karbonowa rama będzie lżejsza, ale widzę wrzucają Recona zamiast Reby więc pewnie dlatego waga bez zmian. Geometria tez bez większych zmian (główka ramy z 69.5 na 69) Będzie jeszcze model 740 z tą samą ramą. Race 900 ma mieć bardziej agresywną geometrię ramy i lepszy osprzęt. Generalnie wygląda na to moim zdaniem, że XC500 było za tanie i będzie już tylko drożej 

https://www.vojomag.com/roc-dazur-2021-rockrider-du-xc-######f-pour-2022/?fbclid=IwAR3-tc1dMywYGfXRuJYRMOxGr3hvqBWo7ze3d08nULX3hMUEyi3Mmexzc6o

 

Koniec dygresji. Oglądałem za to dzis XC120 i no.... moim zdaniem konkret za 4899. @bocian078 moze warto sie pochylić nad tym modelem. 

Napisano

Ten kellys to miał być 8 października potem 15 a teraz już 22. Dzwoniłem do niego to chciałby 10 % zaliczki, odda jeśli nie będzie na następny termin, bo on w sumie nie wie czy w końcu będzie go mieć 😜, ale jest pełen nadziei. No waham się nad tym xc120, ale jeszcze poczekam, może pojawi się ten xc 500. Rower z założenia i tak na przyszły sezon, teraz to jeszcze mogę ujezdrzać talona, maratonów już nie planuje w tym roku. Teraz coś takiego mi się pojawiło, trochę ponad budżet https://www.dobrerowery.pl/trek-procaliber-8-29-sl-2019 i trochę starszy, ale niezłe wyposażenie i carbon wrzucam jako ciekawostkę, no chyba, że naprawdę bardzo  warto? raty 0% są :) Na to chwilę, sprawa wygląda tak, że w poniedziałek objadę sobie sklepy stacjonarne w Poznaniu i trochę pooglądam. 

 

Napisano

Byłem w sklepach i tak naprawdę nic niema na stanie. W najbliższym czasie mogę przymierzyć się do  orbea alma h20 w cenie 6000 i kros level 8 w cenie 4800. Myślę teraz jeszcze o tym procalibrze 8 z 2019. Myślę, że za 6 tysi też by poszedł. wyposażenie ma spoko, jest lekki no i to trek a to wydaje mi się, że marka spoko. Co myślicie o tym rowerze?

Napisano

jedyne co mi sie nie podoba to nieco przestarzały standard ramy z wynalazkiem treka -> ramą pod piaste 141mm. Nie przyjęło to sie, wyparł standard 148mm. To zawsze będzie ograniczać wybór kół, potrzebne będą adaptery. Poza tym nie ma do czego sie przyczepić. Marka to tylko napis na ramie

Napisano

Rower kupisz, tylko czasem trzeba przejechać pół Polski po konkretny model. Do sklepu gdzie stoi minimum ~1 milion PLN w rowerach. Tam gdzie przychodzi Kowalski faktycznie lipa. Jesteś z Poznania, w zasięgu masz Bydgoszcz, Wrocław, Wwa, Łódź - wszystko po drogach szybkiego ruchu ;)

Te przedsprzedaże Kellysa na Allegro to śmiech :D Ty masz kasę a on nie ma roweru. Mogliby na licytację je wystawić, ale by się zabijali!

Napisano
25 minut temu, Mateusz_Brycki napisał:

jedyne co mi sie nie podoba to nieco przestarzały standard ramy z wynalazkiem treka -> ramą pod piaste 141mm. Nie przyjęło to sie, wyparł standard 148mm. To zawsze będzie ograniczać wybór kół, potrzebne będą adaptery. Poza tym nie ma do czego sie przyczepić. Marka to tylko napis na ramie

Nie tyle przestarzały co budżetowy. To jest boost jak 148, ale montowany do ramy na tradycyjne haki. Niektórzy producenci dają to w tańszych rowerach, inni dalej klepią ramy w rozmiarze 135. 

Jeśli piasty są konwertowalne, to do przerobienia 148 <==> 141 wystarczy zmiana endcapów. Jeśli nie są, to nic się nie da zrobić poza wymianą całej piasty. 

Napisano

no coraz bardziej się zastanawiam nad tym procalibrem z 2019. Ale do Krakowa to nie chce mi się jechać. Znajomy ma z procalibra z 2018 w rozmiarze m w sumie wyglądają tak samo z tym, że w 2018 była reba no i napęd 2x11 slx/xt. Więc na żywo jak to będzie wyglądać to mniej więcej wiem. Pozostaje kwestia rozmiaru 21,5 cala to xl ale trek ma jeszcze xxl. 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...