Skocz do zawartości

[ opony] do crossa na asfalt i lekki teren


ataman

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze o pomoc w wyborze opon do jazdy glownie oo asfalcie i w znacznie mniejszym stopniu lekkim terenie. Chodzi mi o jak najmniejsze opory toczenia. Kupilem niedawno Schwalbe marathon tour i jest tragedia, opona moze i nie do przebicia i przyczepna mocno ale tak sie klei do asfaltu i mieszanka gumy miękka,  ze po 30 km mam dosyc.

Prosze o pomoc. 

Czy brac np. schwalbe g-one, chocia te mozno drogie sa,  czy np. cont. speed czy jeszcze cos innego ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schwalbe G-One wcale nie są szybkie. Skoro jesteśmy przy oponach gravelowych mogę polecić Panaracer Gravelking SS. Są naprawdę szybkie nawet na niskim ciśnieniu. Z tym że własności terenowe mają żadne. Na twardym podłożu są OK ale wystarczy trochę piasku i rower jedzie gdzie chce. Zresztą tu masz porównanie: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, chrismel napisał:

Schwalbe G-One wcale nie są szybkie. Skoro jesteśmy przy oponach gravelowych mogę polecić Panaracer Gravelking SS. Są naprawdę szybkie nawet na niskim ciśnieniu. Z tym że własności terenowe mają żadne. Na twardym podłożu są OK ale wystarczy trochę piasku i rower jedzie gdzie chce. Zresztą tu masz porównanie: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews

Dzięki. A co oznacza w tej tabeli w rubrykach Rolling Resistance - oznaczenie PRO?

Dzięki za pomoc. Spytam jeszcze czy na przód i tył brać opony tej samej szerokosci czy moze na tył nieco szerszą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ataman napisał:

A co oznacza w tej tabeli w rubrykach Rolling Resistance - oznaczenie PRO?

Trzeba wykupić dostęp do tych danych - kosztuje grosze ale nie jest to konieczne żeby porównać pomiędzy sobą konkretne opony.

Godzinę temu, ataman napisał:

Spytam jeszcze czy na przód i tył brać opony tej samej szerokosci czy moze na tył nieco szerszą ?

Rozkład ciężaru pomiędzy przodem a tyłem w przypadku ustawienia kierownicy mniej więcej na wysokości siodełka wynosi 40%/60%. W przypadku roweru trekkingowego z wysoko podniesioną kierownicą (około 12 cm powyżej siodełka) wynosi 35%/65%. Więc szersza opona z tyłu wydaje się logicznym rozwiązaniem. Z drugiej strony stosując opony o tej samej szerokości można dać z przodu mniejsze ciśnienie co podniesie komfort w przypadku braku amortyzatora. Także trudno o jednoznaczną odpowiedź.

Można też rozważyć zastosowanie z przodu opony o ciut agresywniejszym bieżniku. Spadnie co prawda przyczepność na asfalcie ale wzrośnie na nieutwardzonych nawierzchniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...