Tytanowy_Janusz Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 Jestem jednym z "nabitych" w ramę przystosowaną pod piasty 141 boost QR... Oczywiście piasty już do niczego po nieco ponad 1000 km, chcę wymienić koła - i pytanie co dalej... Poczytałem trochę forum, w wielu miejscach widziałem że jedyny sposób to piasta dt swiss 350 i wymiana end capów, tak jak w filmie poniżej: Natomiast w serwisie proponowali mi żebym poszukał na allegro adapterów zmieniających średnicę z 12mm na QR do długości 142mm, kupił piasty pod sztywne osie 142, bo 142 spokojnie powinno wejść w ramę pod 141 z wykorzystaniem tych redukcji do QR. Co o tym myślicie? Czy ktoś z Was tego próbował? Który sposób "uporania" się z tematem rozmiaru 141 będzie lepszy? Redukcja endcapami piasty 148 na 141 czy wciskanie piasty 142 z redukcją średnicy osi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 Kombinując z piastą 142mm, nawet jeśli to możliwe, wymienisz koło na pozbawione boosta. Poza tym brzmi to jak wciskanie na siłę kwadratowego klocka w trójkątny otwór. Wymienić endcapy w piaście 12x148mm i już, taka jest prawidłowa ścieżka konwersji do 9x141. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 Piasta 142 ma bębenek i tarczę ustawione względem środka piasty dokładnie jak 135. 141 ma jak 148. Tym samym nie założysz takiej piasty bo: - tarcza hamulcowa nie trafi w zacisk (trzeba by dalej rzeźbić z przesunięciem tarczy lub zacisku) - bębenek wymusi linię łańcucha 48,8mm co w połączeniu z korbą boost (51,8mm) spowoduje głośną pracę napędu, dużo szybsze zużycie i obniży kulturę zmiany przełożeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytanowy_Janusz Napisano 23 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 Czyli jednym słowem brać 148 i przerabiać na 141 przy pomocy end capów? To jedyna droga i to będzie dobrze działać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matteus8 Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 (edytowane) 32 minuty temu, Tytanowy_Janusz napisał: Czyli jednym słowem brać 148 i przerabiać na 141 przy pomocy end capów? To jedyna droga i to będzie dobrze działać? Tak, bierzesz DT SWIS 350 na 148 plus end capy na 141 QR. Miałem taki zestaw w Treku X-Caliber 9 2020 i nie było najmniejszych problemów, linia łańcucha zachowana. P.S. Koła zamawiałem u polecanego na forum kołodzieja - D...o Edytowane 23 Lipca 2021 przez matteus8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytanowy_Janusz Napisano 23 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 A kto jest tym polecanym kołodziejem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 Możesz brać dt 370, 350, 240 i zmodyfikujesz wszystkie E-C do QR (nie ma specjalnych do 141 są jedne i te same do 141 i 135). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aizbaM Napisano 14 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2023 Jest też piasta Novatec D472SBT w tym standardzie. 2 łożyska maszynowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.