wolek000 Napisano 17 Lipca 2021 Napisano 17 Lipca 2021 Zastanawiam się nad crossem do 3000 zł. Mam trzy na okubktore są dostępne na rynku. Teren głównie asfalt po mieście i polne drogi. Wzrost 186 i waga około 105kg https://allegro.pl/oferta/rower-crossowy-kands-avangarde-deore-19-2021-hit-10905383183 Kands Niby najlepszy osprzęt ale chodzi mi o jakość i wytrzymalosc. https://skiteam.pl/rowery-2021/16017-rower-cube-445100-nature.html?gclid=Cj0KCQjw_8mHBhClARIsABfFgpjffnmiFtmlJYR67pzHHbfTxAn00ojeXlnHiBZ2dGBL1FCsqe1iywUaAouyEALw_wcB#/kolor-iridium_black/rozmiar-62_cm https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-specialized-sirrus-2-0-2021?___store=sprint&gclid=Cj0KCQjw_8mHBhClARIsABfFgpiWzKt8u3MdvPKeZ4KBzruu12bxB3VsejC2J4a0_uqDmo3o35TRDYUaAnJVEALw_wcB
chrismel Napisano 17 Lipca 2021 Napisano 17 Lipca 2021 Ja bym wybrał Spec-a z uwagi na brak amortyzatora. Czy raczej tego kowadła co go udaje w innych modelach. Ale wymieniłbym w nim korbę na 2-piece o stopniowaniu 22-26/36T.
wolek000 Napisano 18 Lipca 2021 Autor Napisano 18 Lipca 2021 Mogę prosić o link do przykładowej korby która byś polecił?
wolek000 Napisano 18 Lipca 2021 Autor Napisano 18 Lipca 2021 10 godzin temu, chrismel napisał: Ja bym wybrał Spec-a z uwagi na brak amortyzatora. Czy raczej tego kowadła co go udaje w innych modelach. Ale wymieniłbym w nim korbę na 2-piece o stopniowaniu 22-26/36T. Napisano 1 godzinę temu Mogę prosić o link do przykładowej korby która byś polecił?
chrismel Napisano 18 Lipca 2021 Napisano 18 Lipca 2021 Na przykład: https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/alivio-m4000/FC-MT210-B2.html Ale dopytaj się osób "technicznych" o detale przy takiej wymianie żeby wszystko do siebie pasowało.
Mod Team bogus Napisano 19 Lipca 2021 Mod Team Napisano 19 Lipca 2021 Po co w fitnessie korba 36T-22T? Przecież seryjną da znacznie większy zakres przełożeń i w związku z tym będzie bardziej dostosowana do charakteru roweru i wyższych prędkości.
wolek000 Napisano 19 Lipca 2021 Autor Napisano 19 Lipca 2021 Czyli warto wziasc tego speca na przejażdżki po mieście I poza?
Mod Team bogus Napisano 19 Lipca 2021 Mod Team Napisano 19 Lipca 2021 Myślę, że warto. Pomijając fakt, że w Specu dopłaca się za napis, jednak ta propozycja nie jest zła.
wolek000 Napisano 19 Lipca 2021 Autor Napisano 19 Lipca 2021 Przy obecnym braku rowerów zwróciłem głównie uwagę na tego speca i na cube nature 2021 one są dostępne w moim rozmiarze a to nie byc rower wyczynowy do długich wypraw
Mod Team bogus Napisano 19 Lipca 2021 Mod Team Napisano 19 Lipca 2021 Dlatego też napisałem, że warto 😉
chrismel Napisano 19 Lipca 2021 Napisano 19 Lipca 2021 1 godzinę temu, bogus92 napisał: Po co w fitnessie korba 36T-22T? Na zębatce 46 z przodu maksymalna prędkość wynosi około 50 km/h przy kadencji 90. Sądzisz że ktoś będzie jeździł tak szybko ? To są prędkości uzyskiwane na przykład w Tour de France na czasówce, rowerach TT i przez światową topkę. Tak duża zębatka powoduje również że w codziennej eksploatacji przez przeciętnego użytkownika korzysta on z reguły z koronek 18-24 podczas gdy 11-13-15 pozostają niewykorzystane. Więc nie dość że kaseta ma tylko 8 biegów korzysta on tylko z jej połowy.
Mod Team bogus Napisano 19 Lipca 2021 Mod Team Napisano 19 Lipca 2021 @chrismel wszystko się zgadza, tylko że amator nie kręci 90 obrotów na minutę.
chrismel Napisano 19 Lipca 2021 Napisano 19 Lipca 2021 @bogus92 - chcesz powiedzieć że ktoś kto kręci 60 i buja się przy tym na boki będzie jeździł 50 km/h ? Jeżdżę naprawdę sporo i z moich obserwacji wynika że prędkość przeciętnego rowerzysty waha się w przedziale 18-22 km/h. Natomiast jadąc z szybkością 25-27 km/h jestem mijany przez jakieś 1,5-2% rowerzystów. Jak widzę takie korby z zębatkami 46+ to przypomina mi się stary dowcip z blondynkami w sklepie. Jedna z nich zapytana o wymiary odpowiada 90/60/90. Na co druga: no co ty Zośka, nie jesteś na gadu-gadu. Także na forum takie przełożenia może i robią wrażenie. Realnie prawie nikt ich nie wykorzystuje.
wolek000 Napisano 19 Lipca 2021 Autor Napisano 19 Lipca 2021 Nie wypowiadam się bo się tak nie znam 😳 a jeszcze pytanko czy na tym specu sylwetka jazdy będzie bardziej wygodna wyprostowana ? Miałem wczesniej mtb i tak w pozycji położonej po mieście nie wygodnie
wkg Napisano 19 Lipca 2021 Napisano 19 Lipca 2021 2 godziny temu, chrismel napisał: Tak duża zębatka powoduje również że w codziennej eksploatacji przez przeciętnego użytkownika korzysta on z reguły z koronek 18-24 podczas gdy 11-13-15 pozostają niewykorzystane. I tak powinno być ! No, 15-tka jest już używalna. 11 i 13 to od święta na dokręcanie na zjazdach. Tak jak i największe koronki kasety są przeznaczone na wyjatkowe sytuacje - podjazdy, zmęczenie. Typowy szkolny błąd to dożynanie najmniejszych koronek na twardym spowodowane nieumiejętnym doborem napędu. I kaseta do wymiany.
Mod Team bogus Napisano 20 Lipca 2021 Mod Team Napisano 20 Lipca 2021 18 godzin temu, chrismel napisał: @bogus92 - chcesz powiedzieć że ktoś kto kręci 60 i buja się przy tym na boki będzie jeździł 50 km/h ? Jeżdżę naprawdę sporo i z moich obserwacji wynika że prędkość przeciętnego rowerzysty waha się w przedziale 18-22 km/h. Natomiast jadąc z szybkością 25-27 km/h jestem mijany przez jakieś 1,5-2% rowerzystów. Jak widzę takie korby z zębatkami 46+ to przypomina mi się stary dowcip z blondynkami w sklepie. Jedna z nich zapytana o wymiary odpowiada 90/60/90. Na co druga: no co ty Zośka, nie jesteś na gadu-gadu. Także na forum takie przełożenia może i robią wrażenie. Realnie prawie nikt ich nie wykorzystuje. Nigdzie nie napisałem, że będzie jeździł 50 km/h, wręcz przeciwnie. 36T to wartość typowo górska dla korby dwurzędowej. Ponadto tak jak @wkg napisał - należy mieć zapas przełożeń a nie stałe cisnąć na 11t na kasecie bo ją zajedziesz w mig.
wolek000 Napisano 20 Lipca 2021 Autor Napisano 20 Lipca 2021 Dzięki za wszystkie rady. Kupiłem specialized sirruus x 2.0
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.