Skocz do zawartości

[Crossowy] cube, specialized, kands


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ja bym wybrał Spec-a z uwagi na brak amortyzatora. Czy raczej tego kowadła co go udaje w innych modelach. Ale wymieniłbym w nim korbę na 2-piece o stopniowaniu 22-26/36T.

Napisano
10 godzin temu, chrismel napisał:

Ja bym wybrał Spec-a z uwagi na brak amortyzatora. Czy raczej tego kowadła co go udaje w innych modelach. Ale wymieniłbym w nim korbę na 2-piece o stopniowaniu 22-26/36T.

  •  

Mogę prosić o link do przykładowej korby która byś polecił?

  • Mod Team
Napisano

Po co w fitnessie korba 36T-22T?

Przecież seryjną da znacznie większy zakres przełożeń i w związku z tym będzie bardziej dostosowana do charakteru roweru i wyższych prędkości.

Napisano

Przy obecnym braku rowerów zwróciłem głównie uwagę na tego speca i na cube nature 2021 one są dostępne w moim rozmiarze a to nie byc rower wyczynowy do długich wypraw

Napisano
1 godzinę temu, bogus92 napisał:

Po co w fitnessie korba 36T-22T?

Na zębatce 46 z przodu maksymalna prędkość wynosi około 50 km/h przy kadencji 90. Sądzisz że ktoś będzie jeździł tak szybko ? To są prędkości uzyskiwane na przykład w Tour de France na czasówce, rowerach TT i przez światową topkę. Tak duża zębatka powoduje również że w codziennej eksploatacji przez przeciętnego użytkownika korzysta on z reguły z koronek 18-24 podczas gdy 11-13-15 pozostają niewykorzystane. Więc nie dość że kaseta ma tylko 8 biegów korzysta on tylko z jej  połowy.

Napisano

@bogus92 - chcesz powiedzieć że ktoś kto kręci 60 i buja się przy tym na boki będzie jeździł 50 km/h ? Jeżdżę naprawdę sporo i z moich obserwacji wynika że prędkość przeciętnego rowerzysty waha się w przedziale 18-22 km/h. Natomiast jadąc z szybkością 25-27 km/h jestem mijany przez jakieś 1,5-2% rowerzystów. Jak widzę takie korby z zębatkami 46+ to przypomina mi się stary dowcip z blondynkami w sklepie. Jedna z nich zapytana o wymiary odpowiada 90/60/90. Na co druga: no co ty Zośka, nie jesteś na gadu-gadu. Także na forum takie przełożenia może i robią wrażenie. Realnie prawie nikt ich nie wykorzystuje.

Napisano

Nie wypowiadam się bo się tak nie znam 😳 a jeszcze pytanko czy na tym specu sylwetka jazdy będzie bardziej wygodna wyprostowana ? Miałem wczesniej mtb i tak w pozycji położonej po mieście nie wygodnie

Napisano
2 godziny temu, chrismel napisał:

Tak duża zębatka powoduje również że w codziennej eksploatacji przez przeciętnego użytkownika korzysta on z reguły z koronek 18-24 podczas gdy 11-13-15 pozostają niewykorzystane.

I tak powinno być ! No, 15-tka jest już używalna. 11 i 13 to od święta na dokręcanie na zjazdach. Tak jak i największe koronki kasety są przeznaczone na wyjatkowe sytuacje - podjazdy, zmęczenie.

Typowy szkolny błąd to dożynanie najmniejszych koronek na twardym spowodowane nieumiejętnym doborem napędu. I kaseta do wymiany. 

  • Mod Team
Napisano
18 godzin temu, chrismel napisał:

@bogus92 - chcesz powiedzieć że ktoś kto kręci 60 i buja się przy tym na boki będzie jeździł 50 km/h ? Jeżdżę naprawdę sporo i z moich obserwacji wynika że prędkość przeciętnego rowerzysty waha się w przedziale 18-22 km/h. Natomiast jadąc z szybkością 25-27 km/h jestem mijany przez jakieś 1,5-2% rowerzystów. Jak widzę takie korby z zębatkami 46+ to przypomina mi się stary dowcip z blondynkami w sklepie. Jedna z nich zapytana o wymiary odpowiada 90/60/90. Na co druga: no co ty Zośka, nie jesteś na gadu-gadu. Także na forum takie przełożenia może i robią wrażenie. Realnie prawie nikt ich nie wykorzystuje.

Nigdzie nie napisałem, że będzie jeździł 50 km/h, wręcz przeciwnie.

36T to wartość typowo górska dla korby dwurzędowej.

Ponadto tak jak @wkg napisał - należy mieć zapas przełożeń a nie stałe cisnąć na 11t na kasecie bo ją zajedziesz w mig.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...