Skocz do zawartości

[koła] Najlepszy zaplot do szosy przód i tył 28H


Fludi

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki byłby najlepszy zaplot (w sensie 2/3 krzyże, czy może słoneczko) kół do szosy pod piasty i obręcze na 28 otworów i pod hamulce szczękowe? Zależy mi na tym, że było one dosyć solidne, żebym nie musiał co jakiś czas biegać na ich centrowanie, a i też żeby były komfortowe w jeździe.

Koło ma być zbudowane na obręczach DT Swiss R460, piasty Novatec A291SB-SL/F482SB-SL, szprychy celuję w DT Competition z mosiężnym nyplem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze czy szczęki?

W każdym razie:

3 krzyże.

Szczęki:

- przód - szprychy 1.5mm po obu stronach ( laser, czy inny revo )
- tył - szprychy 2mm po stronie napędu, 1.5mm po drugiej

Przy tarczach zmieniamy w sumie z przodu szprychy po stronie tarczy na 1.8mm

jeżeli jesteś cięższy ( 90+kg ) to podbijamy wszystkie szprychy o 1 poziom grubości:

- przód - szprychy 1.8mm po obu stronach
- tył - szprychy 2.3mm po stronie napędu, 1.8mm po drugiej

albo po prostu zrób koła 32H

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej, hamulce szczękowe. Nie bardzo mam jak zrobić 32H, bo mam już zasadniczo piasty 28H (było nie było udało się mi je wyrwać z rabatami na ali poniżej 50€), obręcze też już są w drodze. Ważę w porywie po sezonie zimowym do 85kg (normalnie to max 80kg mam), ale i tak założenie jest na Competition, Revolution nie potrzebuję.

Z tego co kojarzę temat trochę sprzed lat, to kiedyś było założenie, że jak kołnierze piast są zbyt mocno wycieniowane to przy 28H i zaplocie na 3 krzyże są dosyć duże siły działające na kołnierze i mogą go zerwać (a te piasty są dosyć odchudzone, szczególnie przednia), a dwa szprychy będą tutaj miały bardzo duże przekosy...

Aha, zapomniałem wcześniej jeszcze dodać, opona do tych kół to Schwalbe One 25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to:

3 krzyże
koło przód - szprychy 1.5mm po obu stronach (tzn cieniowane 2-1.5-2 )
koło tył - szprychy 2mm po stronie napędu, 1.5mm po drugiej

Dla świętego spokoju możesz podbić do 1.8mm jeżeli masz paranoję z okazji drucików typu DT Revolution.  Lub strzel sobie areo szprychy za furę monet zamiast tych 1.5. Aerolite to taki odpowiednik Revolution/Laser tylko płaski.

EDIT: Co to za nonsens z słabymi kołnierzami? Sam poczytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam problemu z Revolution, bo nawet w MTB mam tylko je w kołach. Natomiast te koła buduję trochę budżetowo i średnio mi się chce do nich dopłacać. Szczególnie, że jeśli szosa mi bardziej podejdzie to w przyszłym roku prawdopodobnie zmienię ramę na carbon z mocowaniem pod tarcze i wtedy znowu będę musiał wymieniać koła, także nie chcę jakoś dużo w tym kasy utopić obecnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...