Skocz do zawartości

[kierownica] Alternatywa dla Jones Bar H-bar loop


witkacy7

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
przymierzam się do wymiany kierownicy na bardziej ergonomiczną i natrafiłem na kierownicę Jones Bar H-bar, która wpadła mi w oko, jednak z racji ceny oraz dostępności w Polsce szukam alternatywy.
Znalazłem nieco podobną kierownicę firmy Zoom, model NR-AL-109, jednak ta firma nie ma zbyt pochlebnych opinii na forum - pytanie czy może ktoś miał do czynienia lub posiada ten model i używa? jeśli tak jak wrażenia z korzystania, czy kąt wygięcia kierownicy nie jest zbyt duży - sprawia wrażenie sporego, czy jest wystarczająco trwała?
Pozdrowienia, poniżej zdjęcia w linkach.

kierownica Jones Loop H-bar

kierownica Zoom NR-AL-109

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownic Zoom bym się nie bał, ot proste tanie ale raczej nie pękają od patrzenia. Niemniej jednak kierownica pod mostek 25.4, trochę stare rozwiązanie. Nieco podobna do wspomnianego Jonesa jest On One Geoff, kwestia podpięcia się pod jakieś zbiorcze zamówienie z Anglii, to zawsze wyjdzie taniej niż samodzielnie zamawiać. Bardzo wygodna, tak przynajmniej wynika z moich doświadczeń. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czego oczekujesz od tej kierownicy? Bo jak dodatkowego chwytu za mostkiem, to zoom ma zbyt małą odległość, żeby pchać tam paluchy, bardziej podobna jest On-One Geoff do nabycia w planetx albo co jakiś czas na allegro lub olx. Jeśli dużego gięcia i podobnego kształtu, to xlc ma modele z dużym gięciem, a sporo tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten dodatkowy chwyt ma to  być 'wzdłużny - ekwiwalent ułożenia w górnej pozycji na baranku'  to warto brać pod uwagę szerokość tego chwytu jaki oferują kierownice tego typu - a przeważnie oferują bardzo wąsko co jest fajne przez 2 minuty, potem staje się męczące. Dwie przeciwstawne konstrukcje w tym zakresie to, moim zdaniem Surly Moloko i Velo Orange Crazy Bar , na obrazku czarna to Moloko

a4ef055949d807ca56040ca3afd520cf.jpg 

 

Można kombinować tez z rogami na giętej, sam tak praktykuję na On One Og2 , rozstaw mam ok 46cm (kwestia wykombinowania jak na giętej kierownicy mieć rogi równolegle do koła)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to kombinacja za 15 zł, kupiłem najdłuższe i najbardziej zagięte rogi (wg mojej oceny fotek na Allegro) , siłą naciągnąłem na nie stare gripy   (kształtem podobne do tych Ergonów które widać)  i wyszło takie coś . Wygląda przepięknie, ale akurat mnie bardziej interesowało czy dam radę się na tym oprzeć i dłużej coś pokręcić .

U mnie się sprawdzają, na stromych podjazdach też się przydają. 

large.20210511_185019.jpg.95b6c7aa65b6bc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak - właśnie od Karola podprowadziłem pomysł z takimi po wewnętrznej stronie gięcia- u mnie się nie sprawdziło , za wąsko (zdaje się zamocowałem węziej niż Karol), za małe podparcie, @karolg do tej pory ma podobny rozstaw (ten z linkowanego wątku) , ale też coś chyba wspominał że za wąsko - może coś podpowie.

U mnie było tak:

large.res_DSCN0147.JPG.6e26df9cb348d1814

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości zapytam - jak często korzystasz z tych rogów? Rowerem Karola jeździłem, próbowałem, potem sam kupiłem OG-a, szukałem szczęścia z innymi kierownicami, ale czuję że do niego wrócę - być może z modyfikacjami (póki co planuję go skrócić po centymetrze z każdej strony) ale też nigdy nie miałem okazji jeździć na nim dalej - jest w Unicie który jeździ lokalnie, po polach i lasach "dookoła komina". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych z dolnego zdjęcia już nie mam, te grubasy z górnego mam obecnie i praktycznie na każdym odcinku asfaltowym czy innej prostej (po dołach w sumie też tam gdzie nie potrzeba kontrolować hebli). Często też na podjazdach.

Jedyny ich minus (nie licząc wyglądu, ale mi to lotto)  to to że nie da się zamontować hydroklamek ze zbiorniczkami - w moim przypadku BL-M7000 , bo zbiorniczki podchodzą pod rogi i klamki by były ustawione za bardzo do dołu. Klamki mocowane po wewnętrznej byłyby za to za krótkie (przynajmniej te wspomniane). Dlatego niestety/stety używam fr5/bb7 i jest legancko.tego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Joł. Nie wiem czy mam coś do dodania, podtrzymuję swoją opinię z podlinkowanego postu sprzed 4 lat (wow, zleciało..) 😉 Ciągle te rogi mam, już z owijką, i jest nieźle. Wolałbym ciut szerzej, ale zwykłe rogi nie są wystarczająco zgięte. Kupiłem ostatnio takie małe, wewnętrzne rogi pod kciuki, spróbuję nimi zrobić chwyt na obejmach hamulców. Kiedyś..

A co do samej kierownicy i jej gięcia, to zdecydowanie polecam. Nie wyobrażam sobie już powrotu do prostej.

20180722_173011-min.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo teraz można ze znajomymi ale trzeba z głową. Ostatnie forumowe zamówienie z PlanetX też dostało bęcki celne, ale nie spodziewałem się bo było złożone w grudniu. Ale doszły covidowe opóźnienia. Do 150 funtów nie łapie się dodatkowy opłat - przynajmniej tak było kilka miesięcy temu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A - skoro ten temat już się przewinął - ktoś próbował może krótkie rogi zamocowane "klasycznie" na końcach kierownicy połączyć z owijką i zastosować ją zamiast chwytów? Cena chwytów Ergona z rogami nieco poraża, nie chciałbym tyle inwestować w rower miejski a to jednak wygodne rozwiązanie, taki chwyt w innej płaszczyźnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...