Skocz do zawartości

[stery] Regulacja luzu na sterach - obracanie podkładek


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Oglądałem filmik o regulacji sterów, w którym doświadczony mechanik Park Toola powiedział, że jeśli możemy palcami obrócić podkładki to znaczy, że stery są za słabo dokręcone. Co o tym sądzicie? Czy jest to dobry wskaźnik? Rzeczywiście mogą się obracać tylko jeśli mocno/bardzo mocno się je złapie?
 

 

Napisano

Tak. Nie powinieneś móc tego ruszyć, chyba że złapiesz naprawdę mocno.

Z tym że to nie jest wyznacznik. Lepiej zacisnąć hamulec i ruszać przód/tył, potem tak samo z kierownicą obróconą o 90 stopni ( niwelujesz luz na goleniach i zacisku). Można też obrócić o 90 stopni, zacisnąć tylny hamulec, podnieść przednie koło i gdy kierownica jest wzdłuż ramy, próbować szarpać ( jedna ręka pcha, druga ciągnie kierownicę). Dobry sposób żeby wyczuć jakikolwiek luz, pomijając wszystkie elementy dodatkowe.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Przykręciłem raz i podkładki się nie ruszały, ale po jeździe zaczęły się ruszać, dokręciłem drugi raz i po pewnym czasie było to samo, ale za trzecim razem wystarczyła 1/6 obrotu więcej i od tamtej pory już się nie ruszają, więc chyba jest dobrze. Dzięki za pomoc.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

U mnie jest problem, z którym nie mogę się uporać. Kiedy mam luźne śruby mostka to dokręcam śrubę do kasowania luzów - nic na siłę, tylko żeby luz zniknął i później przykręcam mostek. Luzy znikają ale jak przekręcę koło o 90 stopni w prawo albo w lewo to tak już zostaje, i czuć ogólnie, że nie chodzi lekko. Wymieniłem ten "korek" który trzyma rurę widelca (nie mam gwiazdki), bo poprzedni trochę wychodził, dodałem podkładkę aby korek się ładnie chował i nic.

Wydaje mi się, że ostatnia część steru - ten kapturek który idzie na rurę pod podkładkami - trze o ramę. To by mogło oznaczać brak podkładki dystansowej między podkładką kompresyjną a kapturkiem, ale nie pamiętam czy od nowości tam była.

Spróbować z tą podkładką? Czy nowe łożyska? Czy całe nowe stery?

Napisano

Zanim zaczniesz zamawiać itd.

Zdejmij pokrywę i zamiast niej wsadź podkładkę 5mm. Potem standardowa procedura kasowania luzu. Jak pomoże, to wtedy możesz bawić się w cienkie podkładki.

Tylko zastanawia mnie, że o ile dobrze rozumiem, to wcześniej było ok.

Napisano

Ta podkładka już jest:

IMG_20210719_093249497_1.jpg

Od nowości oczywiście było ok, ale rower ma już 7 lat. Pamiętam, że miałem dzwona, pojawiły się luzy po jakimś czasie, później serwis wymienił stery, później kolejny regulował stery, ja też się w to bawiłem ale bez skutku.

Napisano

Piszesz że pokrywa Ci się pewnie opiera o ramę i przez to blokuje. Więc zdejmij pokrywę i w jej miejsce wstaw podkładkę 5 czy 10 mm i na to mostek. Sprawdzisz czy problemem była pokrywa ocierająca o ramę.

Napisano

Tylko bez tej pokrywy ( powyżej z napisem Kross), bo podkładka może się o nią źle opierać.

Napisano

Panowie winszuję, zrobiłem tak jak mówiliście i widelec chodzi bez problemu po 90 stopni w prawo i lewo, a luzów nie ma.

2 podkładki 0.25 mm zamówione, powinny pomóc.

IMG_20210719_191053035.jpg

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Witam ponownie, podkładki przyszły kilka dni po ostatnim poście i wszystko działa. Nic nie trze, widelec chodzi leciutko.

Ale, mogę skręcić wszystko dość mocno - w mojej opinii - przejadę 20 km, i znów jest luz, znów muszę przyciągać widelec. Wczoraj zajrzałem do środka i widzę, że korek wystaje 2-3mm. Skręciłem mocno, jadę do pracy, czuję luz, więc pewnie znów trochę wyszedł.

Jak można to powstrzymać?

Napisano

Masz tam ekspander? Może za lekko dokręcasz mostek. Po regulacji i dokręceniu mostka, Top Cap nic nie trzyma.

Napisano

Tak, ekspander jest. Nie mam klucza dynamometrycznego, ale wydaje mi się, że dokręcam wszystko dość mocno, tzn mocniej mogę, ale nie chcę zerwać gwintu.

Ekspander wydaje się luźny, skoro to on wychodzi z widelca 😕

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...