Skocz do zawartości

[do 4000 zł] cross


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, 

Szukam roweru do jazdy głównie po ścieżkach, asfalcie i lesie (ubite scieżki), dosyć komfortowego, ale też, żeby nie męczył mnie gdy chcę się przemieścić sprawnie z punktu A do B. Planuję czasem nim jeździć na piłkę i tenisa, więc na powrocie, gdy już jestem zmęczony to nie chciałbym mieć dodatkowych zbędnych oporów. Oprócz tego planuję też czasem jeździć nim spokojnym tempem w towarzystwie, w dosyć wygodnej pozycji (nie planuje wycieczek po 100 km).  Waga 84kg, wzrost 178cm

Podsumowując, szukam roweru w miarę szybkiego, dosyć komfortowego, który da radę też poza twardą nawierzchnią. 

Czytająć poradniki znalazłem dwa modele, które wydają się być dobrym rozwiązaniem. Mają już amortyzator powietrzny i osprzęt z wyższej półki.

http://saveno.pl/cross-gravel/everest-4-0-gts/

https://www.romet.pl/Rower,ORKAN_9_M,10,793,800,15492,2021.html

Moje pytanie jest następujące, czy warto dopłacać do Orkana? czy może ten everest jest i tak ponad moje potrzeby?

Ewetualnie, może macie jakieś inne propozycje?

Napisano

Dodam jeszcze, że dzisiaj w sklepie przymierzałem się do meridy 300, rozmiar ramy S wydawał się optymalny. Ale sprzedawca jak usłyszał o powyższych rowerach dodał, że to chińczyki i nie warto i nie ma porządnych rowerów tańszych niż 4800 z powietrznym amortyzatorem. Co myślicie o jego opinii? Typowa gadka sprzedawcy, bo akurat te ma na stanie? 

Napisano

Jeszcze pytanie o amortyzator powietrzny, czy warto szukać rowerów z takim rozwiazaniem? Czy wymagają one regularnego kosztownego serwis, a uzysk pomiędzy NCX na stalowym nie jest warty dopłaty i przyszłych kosztów? 

  • Mod Team
Napisano

W powietrzny amortyzator zawsze warto zainwestować, to poprawa komfortu, waga roweru nieco się zwiększy. Serwis w zależności od modelu i czynności potrzebnych do wykonania to zwykle raz do roku 100-200 zł.

Napisano

Powietrzny amortyzator jest najbardziej wartościowy dla osób o skrajnej wadze - lekkich i ciężkich, chyba, że do danego modelu są sprężyny do wyboru. Ale moim zdaniem główna różnica to ogólna jakość. Sprężynowe to głównie dolna półka - stalowe golenie, proste tłumniiki lub wręcz ich brak. Jak już jest powietrze to i olej, aluminiowe golenie, magnezowy dół itd. Dawno temu były sprężynowe amortyzatory wyższej klasy i nawet uważano, że są super, bo mają większą czułość (mniejsze tarcie w uszczelnieniach. Ale rynek poszedł do przodu. Powietrze też mniej waży niż stal :).

Napisano

Po dłuższym zastanowieniu będę szukał gianta roam 1 disc, mam nadzieję, że uda mi się coś znaleźć w Warszawie we wtorek 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...