Skocz do zawartości

[Wymiana blatu na większy] czy możliwe


Izochietka

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Mam takie czysto teoretyczne pytanie. Posiadam taki bardziej amatorski rower Unibike Fusion 29 (model 2020), jako że jestem wysoka to dostałam rower w wersji męskiej z kołami 29.
https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-unibike-fusion-29-2020

Wizualnie zawsze podobały mi sie górale więc taki rower mi zakupili. Jednak 90% tras to asfalty 3 kategorii, klepiska czy szutry. Wiem ze lepiej sprawdziłby mi sie rower Crossowy ale pomyslałam nad dwoma rzeczami. To że zmienię opony na węższe (kiedy te sie zetrą) to już postanowione. Chciałabym tylko rozważyć wymiany tych zębatek z przodu tak, aby ta największa zębatka była jeszcze większa. Na trasie bardziej przydałaby mi sie. Stąd mam takie hipotetyczne pytania:

1. Czy w moim rowerze w ogóle istnieje możliwość wymiany tych zębatek czy jest to na tyle amatorki rower że kaplica ? Czytałam w opisie że ma zintegrowana korbę czyli....na stałe i nic sie nie da zrobić ?

2. czy jesli dałoby radę zmienić te zębatki to czy coś jeszcze wtedy trzeba wymienić ? na logikę jeśli zębatka będzie większa to chyba łańcuch może być za krótki ?

3. Czy moja przerzutka z tyłu da radę napiąc dłuższy łańcuch aby na większych zębatkach z przodu jeżdzić czy jest za niskiej klasy ?

4. Ja kto mniej więcej wygląda cenowo ? jakiej klasy te zębatki musiałąbym kupić aby nie był gorsze od obecnych ?

 

z góry dziękuje.

Edytowane przez Izochietka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by zalożyć korbę trekkingową i tyle. I oczywiście dłuższy łańcuch.

Tyle, że blat 40 przy najmniejszej koronce z tyłu 11 to całkiem sporo. Z jaką szybkością jeździsz ? Możliwe,że masz po prostu za niską kadencję (ilość obrotów korbą / minutę). Na płaskim 40 to naprawdę sporo, chyba, że jesteś bardzo mocna.

https://allegro.pl/oferta/shimano-fc-t521-korba-24-32-44t-175mm-10628361313 Taka korba da Ci 10% , twoje przerzutki powinny ją obsłużyc.

Typowo crossowa to https://rower.com.pl/shimano-fc-t-521-mechanizm-korbowy-10-rz-483626-z-175-mm-471278 ale tu by tylna przerzutka dała radę musiała byś też zmienić kasetę na 11-32

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocna to chyba raczej nie jestem, chodzi o to że kiedy mam najwiekszą zębatkę z przodu i najmniejsza z tyłu to łańcuch który przechodzi w przedniej przerzutce przez te metalowe sanki (nie wiem jak to nazwać, takie srebrne coś ) jest bardzo blisko tych sanek i zdarza się że przy mocniejszym stąpnięciu potrafi ocierać o nie , dlatego jeżdzę maksymalnie na 2-3 zębatce od dołu a to w połączeniu z większą przednią dawałoby mi fajniejsze przełożenia. Wiem że można to wyregulować i przesunąć te sanki ale jeśli przesunę je w druga stronę to mogę mieć podobny problem kiedy będę wrzucała na górne zębatki wtedy na skrajnym u góry mogłoby lekko przytrzeć. Dlatego pomyślałam aby większa zębatkę z przodu założyć i jeżdzic na drugiej od dołu z tyłu wtedy nic nie będzie ocierało a uzyskam lepsze przełożenie niż na obecnej i najmniejszej z tyłu. Oczywiście to nie jest tak że mi ociera na stałe, zdarza sie od czasu do czasu na skrajnym położeniu i kiedy stane na pedały i strasznie mocno naciskam. Ale lubie jak nic nie ociera nigdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wkg on ni eociera ciągle, od czasu do czasu na skrajnej zębatce i to przy bardzo mocnym nacisku. w 99% jest ok ale ja lubie jak jest w 100 :) Jeśli alivio miałabym zmienic z przodu bo sie nie nadaje na lepszą to wychodziłoby na to że amatorzy potrzebują deore albo slx , więc chyba raczej regulacja. Ale fizycznie sanki sa takie ze albo z jednej strony albo z drugiej będa bliżej łancucha, regulacja nie poszerze przeciez ich :)

Edytowane przez Izochietka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, to oczywiste. 

Jest oczywiście możliwość, że wyrobił Ci się suport ale mała szansa. Ta korba jest tak słaba że wcześniej wyrobiły by się zębatki których i tak nie możesz wymienić bo nie są dokręcane. Te napędy 40/30/22 z kasetą 11-36 jeżdżą w rowerach i nic ie ociera więc obstawiam problem z regulacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wiem jakie rowery trzeba kupować dla amatorów :( przeciez to nie klin, nie wylowypust a zintegrowana czyli niby hollowtech jak czytam (czy sie myle) ? dla amatora nie ma chyba lepszych rozwiązań niz Hollowtech, jesli zatem przyjmiemy że jest słaba co jest w rowerach ktore nie maja nawet takiej korby ? a zaden rower do 2500 oprócz chyba tego fusiona nie ma takiej korby tylko jeszcze niższe typu kwadrat lub jeszcze starsze. Na czym zatem jeżdzi 99% amatorów ? :(

Nie mogło się nic wyrobić, rower mam rok a przebieg szacuje na kilkaset km :) Poprostu te sanki sa wąskie dość i regulacja na logike może je przesunać w te lub wewte ale nie poszerzy ich. Zatem wymiana przerzutki na szerszą ale...jeśli alivio jest za słaba to strach pomyśleć jak rowery konkurencji w tej cenie mają jeszcze niższe osprzęty....

Powiem więcej, na każdym rowerze do tej pory który miałam przyjemność pojezdzić czy marketowy czy firmowy czy trek kolegi, jak wrzucilam skrajne i mocno depłam....też otarło :) Może za wiele wymagam :)

Reasumując korba z 300 zł, łańcuch pewnie ze 100-150 a ile taki serwis kosztuje w serwisach ?

Edytowane przez Izochietka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) To jest najsłabsza, legendarnie tandetna korba na HTII. Dobra 3 rz to jest https://biostern.abstore.pl/korby-tarcze-i-suporty-fc-m6000-10rz-40-30-22t-175mm-deore,c68,p2348,pl.html . Dostepna jakimś cudem w tej cenie tylko dlatego, że napęd 3rz wyszedł z mody.

2) Jest słaba, bo ma niewymienne blaty które się błyskawicznie zużywają. Nie sądzę, żeby była na Ciebie za mało sztywna. I rama też.

3) Każdy mechanizm nieco się wygina - nie ma 100% sztywnych.

4) Zacząłbym od regulacji - bo raczej to jest źródło problemu. I to nie tylko lewo-prawo ale gora dół. Przednia przerzutka powinna być jak najniżej. 

5) Rowery dla amatorów kosztują .... nie, nic nie napiszę. Po co Ci podnosić ciśnienie :D

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha udało mi się ! Oglądnęłam na YT filmik i zaciekawiło mnie to, że wpływ na ocieranie może mieć przy prawidłowym ustawieniu tego wózka (juz wiem jak się to nazywa) również naprężenie linki, zeszłam do piwnicy i poluzowałam linkę odrobinę tym pokrętłem. Ustawiłam najmniejszą zębatkę i na stojąco przejechałam kawałek, nic nie ociera !!! :)

Zatem zanim zdecyduję się na większą zębatkę to pojeżdzę na 2 najmniejszych z tyłu czego nie robiłam z powodu otarcia. Może zwiększanie zębatki nie będzie konieczne. Dzięki piękne za odzew.

Teraz będę mogła pedałować bez stresu i odgłosów, no prawie bez stresu bo siodełko jest małe, twarde i trochę niewygodne ale to już pikuś :)

 

Edytowane przez Izochietka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...