Skocz do zawartości

[szosa] carrera nitro - odswiezamy skladaka z 2010


Rekomendowane odpowiedzi

witajcie kochani!

Przez lata wypadlem z obiegu i nie jestem na biezaco z obecnymi trendami.
Chcialem sie was poradzic jak lekko odswiezyc rower szosowy.
Sklad tego skladaczka to 105ka jaka byla w 2010 roku czyli 10 biegow i carrera nitro (o taka grupa https://roweroweporady.pl/shimano-105-odswiezona-grupa-szosowa/)

Glownym celem przesiadki jest fakt iz bikefitter powiedzial mi ze nowe klamkomanetki 105 sa wygodniejsze (plus udaloby sie wtedy ukryc te linki ktore wygladaja jak wąsy ;) kiedys tylko campa miala je ukryte). Druga kwestia to chec instalacji pomiaru mocy w ramieniu korby.

Czy ja po prostu moge na tą ramę wrzucic najnowsze graty 105 i bedzie cacy? W miedzy czasie tyle roznych standardow muf suportowych wyroslo a to klasyki wkrecane (chociaz teraz widac ze wracaja do tych wkrecanych a nie wciskanych).
 

PS1 mavic aksium race anno domini 2010 pewnie nie przyjmie 11s, da sie jakos bebenek tylko wymienic czy kol szukac?

PS2 Czemu nie nowy rower ze sklepu? Nie widze sensu, di2? tarcze? nah. Jest ok.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czy ja po prostu moge na tą ramę wrzucic najnowsze graty 105 i bedzie cacy? W miedzy czasie tyle roznych standardow muf suportowych wyroslo a to klasyki wkrecane (chociaz teraz widac ze wracaja do tych wkrecanych a nie wciskanych).

Wrzucić możesz lecz przy dzisiejszej dostępności i cenach podzespołów totalnie się to nie opłaca, lepiej kupić używany rower w całości. 

suporty są różne ale standardy korb shimano te same - każda współczesna korbą będzie pasować do suportu który już masz

Cytat

PS1 mavic aksium race anno domini 2010 pewnie nie przyjmie 11s, da sie jakos bebenek tylko wymienic czy kol szukac?

Albo kupić inne koła albo stoczyć bębenek o 1,75mm albo stoczyć kasetę (wtedy trzeba to robić przy każdej wymianie) albo zastosować kasetę 105 r7000 11-34 (czyli o słabym jak na szosę stopniowaniu), która jako jedyna wchodzi na bębenek 10s

 

Osobiście widzę dwa wyjścia z sytuacji. 

Pierwsze, nazwijmy ekonomiczne - wymieniasz sobie klamki na 105 5700 albo ultegre 6700. Obydwa modele są kompatybilne z tym co masz więc załatwiasz sprawę za cirka 500 złotych lecz zostajesz na 10 rzędach. Swoją drogą ramiona z pomiarem też są kompatybilne z twoim tylko inaczej wyglądają. 

Drugie wyjście to kupno używanego roweru na 11 rzędowej 105 czy ultegrze. Do ogarnięcia bez problemów w kwocie 2500-3500 czyli takiej jaką wydałbyś na upgrade starego roweru. 

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci dziekuje za ta wyczerpujaca odpowiedz i rozwianie moich obaw odnosnie nowszych korb.

Fakt, nie zwrocilem uwage na obecna sytuacje na rynku czesci. Dziekuje za upomnienie mnie w tej kwestii.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, rymo napisał:

W miedzy czasie tyle roznych standardow muf suportowych wyroslo a to klasyki wkrecane

BSA było i nadal jest. Nawet najwięksi producenci w topowych modelach wracają do suportu na gwint.

Ogólnie rower z 2010 roku to wcale nie taki przeżytek, zwłaszcza w przypadku rowerów szosowych. Przy rowerach z hamulcami szczękowymi, tak naprawdę jeżeli chodzi o standardy prawie nie zmieniło się nic. Ze zmian, to jedynie rura sterowa, ale Ciebie to nie interesuje, bo masz Frameset, a stery 1 i 1/8' nadal są dostępne bez problemu.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...