crixus937 Napisano 14 Marca 2021 Napisano 14 Marca 2021 Szukam roweru szosowego z mniej sportową pozycją oraz możliwością zmiany opony na 35mm. Ogólną charakterestykę i przełożenia chciałbym jak w typowym rowerze szosowym. Z tego co do tej pory wyczytałem pod takie wymagania najpopularniejsze są Tribany RC120 Disc[2299(+100zł) i RC500 [3199(+400zł)]. Kiedyś różnica pomiędzy nimi wynosiła 600 zł, ale po ostatnich podwyżkach wzrosła do 900zł. Czy przy nowych cenach warto dołożyć do wyższego modelu? Osoba która zaczyna dawno nie jeździła rowerem odczuje różnicę? Z uwagi na brak dostępności w sklepach stacjonarnych nie mam możliwości fizycznego porównania Czy ewentualnie do 3000zł znajdę lepszą alternatywę?
Mihau_ Napisano 15 Marca 2021 Napisano 15 Marca 2021 Jeśli nowy to nie zostaje nic innego niż triban. Warto dołożyć do rc500 Jeśli może być używka to lepiej dla ciebie
crixus937 Napisano 15 Marca 2021 Autor Napisano 15 Marca 2021 Mogłaby być używka, ale raczej z jakiegoś sklepu lub ze zrobionym przegladem. Na jakie modele używane patrzeć?
Mihau_ Napisano 15 Marca 2021 Napisano 15 Marca 2021 Contend, Synapse, Attain, Roubaix, Paralane, Solace w tej kasie raczej szuka się dobrego stanu niż marki ile masz wzrostu/przekroku?
kokord Napisano 15 Marca 2021 Napisano 15 Marca 2021 Hej, też jestem na etapie rozglądania się za takim rowerem. Czy z nowych tylko RC500 jest godnym uwagi oraz czy 3200 za niego nie jest przesadzoną ceną?
kokord Napisano 15 Marca 2021 Napisano 15 Marca 2021 Nie wiem, dlatego pytam. Być może nie tylko osprzęt (w tym wypadku Sora) jest najważniejszy.
Mihau_ Napisano 15 Marca 2021 Napisano 15 Marca 2021 Akurat sora to jest najjaśniejszym punktem tego roweru.
kokord Napisano 15 Marca 2021 Napisano 15 Marca 2021 A porównując tego Tribana RC500 do Rometa Aspre 1 2021, który będzie lepszym wyborem? Chodzi mi o trasy w 80% asfaltowe.
Mihau_ Napisano 15 Marca 2021 Napisano 15 Marca 2021 Technicznie triban, jedyna przewaga rometa to możliwość montażu szerszych opon (bo to jednak gravel a nie "niewiadomoco" jak triban). Triban ma też ogromną zaletę, w porównaniu do Rometa istnieje fizycznie a nie tylko w katalogu
crixus937 Napisano 15 Marca 2021 Autor Napisano 15 Marca 2021 7 godzin temu, Mihau_ napisał: ile masz wzrostu/przekroku? Wzrost 177cm, przekrok mierzony na boso 80-80,5 cm. Raczej wolę mocno dopasowany sprzęt niż za duży
crixus937 Napisano 16 Marca 2021 Autor Napisano 16 Marca 2021 @Mihau_ W przypadku Tribana 500 znalazłem taką tabelkę z rozmiarami. Jaki rozmiar pod 177cm wzrostu i przekrok 80-80,5? Wpisałem wartości w kalkulator internetowy i wyszedł mi rekomendowany wymiar ramy 54cm czyli pomiędzy S a M.
Mihau_ Napisano 16 Marca 2021 Napisano 16 Marca 2021 No i takie 54 byłoby najlepsze. Zdecydowałbym na zasadzie: chcę agresywny rower = S + wymiana mostka na dłuższy, chcę rower do w miarę wygodnego łykania kilometrów = M i wymiana na krótszy (bo obecny na bank będzie za długi)
crixus937 Napisano 16 Marca 2021 Autor Napisano 16 Marca 2021 W takim razie będę raczej celował w S jeśli będzie to rower z decathlonu. Dużo więcej ludzi pisze, że wybrało zbyt duży rower niż zbyt mały. Poza bardziej pochyloną pozycją odczuje jeszcze jakieś różnice? Gdybyś przy takich wymiarach wybierał dla siebie byłoby to S czy M? RC120 odpadł z uwagi na Tourneya na którego sporo osób narzeka i wkładany jest do najtańszych rowerów. Czy są jakieś inne różnice pomiędzy Clarisem/Sorą/Tiagrą poza ilością biegów w kasecie? Patrząc na technologie, które podkreśla Shimano w opisach wydają się być identyczne. Nawet klasyfikację mają taką samą: Zastanawiam się jeszcze nad dołożeniem do niepełnego 105 w RC520, bo raczej rower zostanie ze mną na długo. Czy jeżdząc po terenach równinnych i korzystając w przerzutek w małym hamulce i 105vs Sora będą robiły dużą różnicę?
pinok Napisano 16 Marca 2021 Napisano 16 Marca 2021 "Zastanawiam się jeszcze nad dołożeniem do niepełnego 105 w RC520, bo raczej rower zostanie ze mną na długo." Też tak myślałem kupując 1,5 roku temu RC 500, ale już czeka na wiosnę Foil PS. Triban będzie do wzięcia (S)
Mihau_ Napisano 16 Marca 2021 Napisano 16 Marca 2021 Cytat Dużo więcej ludzi pisze, że wybrało zbyt duży rower niż zbyt mały. Bo się im na każdym kroku wciska za duże rowery w imię mitycznego komfortu (już nawet pomijam wypychanie na siłę tego co jest na stanie) Cytat Poza bardziej pochyloną pozycją odczuje jeszcze jakieś różnice? Gdybyś przy takich wymiarach wybierał dla siebie byłoby to S czy M? W teorii niższa waga i większa sztywność ale to raczej ciężkie do zaobserwowania. Ja bym w ogóle tribana nie kupił bo nie odpowiada mi żądnym ze swoich parametrów😝 Zaczynając od geometrii a kończąc na wyglądzie. Najlepiej byłoby gdybyś się przymierzył, może się okazać, że Twoja mobilność nie pozwoli jeździć na S. Cytat Czy są jakieś inne różnice pomiędzy Clarisem/Sorą/Tiagrą poza ilością biegów w kasecie? Patrząc na technologie, które podkreśla Shimano w opisach wydają się być identyczne. Ilość biegów, masa, precyzja i kultura pracy. Bardzo dużą zaletą tiagry jest kompatybilność ze wszystkimi wyższymi grupami, łatwo coś ulepszyć czy nawet przejść na 11s. Cytat Zastanawiam się jeszcze nad dołożeniem do niepełnego 105 w RC520, bo raczej rower zostanie ze mną na długo. Czy jeżdząc po terenach równinnych i korzystając w przerzutek w małym hamulce i 105vs Sora będą robiły dużą różnicę? Szczerze? Traktując rower jako typowo szosowy ani rc500 ani 520 nie jest sprzętem, który wystarczy na lata (chyba, że ktoś naprawdę mało wymagający jest). Ma masę kompromisów, które prędzej czy później zaczną denerwować - badziewne koła, brak prawdziwej hydrauliki, brak sztywnych osi, ciężka rama ciosana siekierą, która wygląda jak spawana elektrodą. Rowery dobre na początek żeby zobaczyć "z czym to się je" i po sezonie czy dwóch wymienić na coś lepszego. Do takiego testowania wystarczy i sora. Jeśli masz się jakoś specjalnie naginać z kasą żeby kupić rc520 to wydaje mi się, że nie warto. Jak już dokładać to do czegoś naprawdę dobrego a nie kolejnego półśrodka
crixus937 Napisano 16 Marca 2021 Autor Napisano 16 Marca 2021 Cytat Najlepiej byłoby gdybyś się przymierzył, może się okazać, że Twoja mobilność nie pozwoli jeździć na S. Co przez to rozumiesz? Raczej z przymierzeniem ciężko, bo jak byłem ostatnio w Decathlonie to nie było na na stanie były tylko R100 z serii Triban. Plus zakupu przez internet w Decathlonie że mógłbym pojeździć tydzień i jak nie podpasuje to zwrócić. Cytat Jak już dokładać to do czegoś naprawdę dobrego a nie kolejnego półśrodka Właśnie to będzie mój jedyny rower i poza szosą chciałbym mieć możliwość pojechania po innym utwardzonym gruncie jeśli wybiorę się na rower z dziewczyną. Wobec tego chciałem wrzucić tam oponę 32-35 mm. Większość innych rowerów na standardowych zaciskach pozwala maksymalnie na włożenie 26-28 mm. Jednak mimo wszystko chciałbym taka bardziej wyrozumiała szosę niż typowy gravel. Budżet nie jest z gumy, ale mógłbym go podciągnąć do 4500zł tylko byłby to rower mój jedyny rower i szkoda byłoby mi go zostawiać pod pracą i na mieście. Jest coś innego dostępnego co można by rozważyć jako alternatywę? bo w internecie głównie wszyscy polecają Tribany. I jeszcze pytanie odnoście systemu tubeless. Czy mógłbym kupić np opony 35mm i je zrobić jako tubeless na standardowych kołach czy wymagania są inne niż dla dętkowych?
Mihau_ Napisano 17 Marca 2021 Napisano 17 Marca 2021 Cytat Jest coś innego dostępnego co można by rozważyć jako alternatywę? bo w internecie głównie wszyscy polecają Tribany. Można walić modelami ale rowerów na rynku nie ma, po prostu. Trzeba grzebać, patrzeć co da się kupić i wtedy dopiero myśleć czy to pasuje do wymagań. Tribany po prostu są i to ich największa zaleta. Cytat Budżet nie jest z gumy, ale mógłbym go podciągnąć do 4500zł tylko byłby to rower mój jedyny rower i szkoda byłoby mi go zostawiać pod pracą i na mieście. Rowerów o takiej wartości się nie zostawia bez opieki.
kuba79 Napisano 17 Marca 2021 Napisano 17 Marca 2021 21 godzin temu, crixus937 napisał: Co przez to rozumiesz? Raczej z przymierzeniem ciężko, bo jak byłem ostatnio w Decathlonie to nie było na na stanie były tylko R100 z serii Triban. Plus zakupu przez internet w Decathlonie że mógłbym pojeździć tydzień i jak nie podpasuje to zwrócić. Rozumie to, że jak przecenisz swoją gibkość, to okaże się, że ten "bardziej dopasowany" rower jest tak niski, że po 20-30km będziesz miał zdrętwiały kark i ręce, ból krzyża i dość jazdy rowerem. Co do zwracania, to upewnij się jaka jest polityka zwrotów w Decathlonie, bo owszem, towar z netu można zwrócić, ale używany to już tak niekoniecznie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.