pawels237 0 Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia Witam. Ostatnio często jeżdzę zimą po śniegu w lesie itp. Zastatawiałem się nad kupnem jakiś opon zimowych z kolcami, ale sa dość drogie i znalazłem na ali. Kolce do samodzielnego montażu czy ktoś stosował i możę polecić. Czy łatwo się wkręcają i nie uszkadzają opony czy też dętki. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marvelo 127 Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia Jak to wygląda? Chodzi o takie kolce wkręcane od zewnątrz? Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mod Team bogus92 382 Napisano 17 Stycznia Mod Team Udostępnij Napisano 17 Stycznia Raczej nie ma opcji, żeby wkręcając cokolwiek w oponę jej nie przebić. Najprostszym sposobem jest kupno odpowiednich wkrętów i samodzielne zdrutowanie takiej opony jeśli chcesz się w to bawić. Jednak taki zabieg ma dwie podstawowe wady - pierwsza to zabezpieczenie łbów śrub od wewnątrz opony, a druga jest znacznie cięższa niż fabrycznie wykonana opona o podobnych właściwościach. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawels237 0 Napisano 17 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 34 minuty temu, marvelo napisał: Jak to wygląda? Chodzi o takie kolce wkręcane od zewnątrz? dokładnie coś takiego. Są wkręcane od zewnątrz Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marvelo 127 Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia (edytowane) Te powyżej to raczej do opon samochodowych. Te na Ali są opisane jako takie dedykowane do rowerowych? Musiałyby być dokładnie wymierzone, by po wkręceniu w klocek było jeszcze trochę zapasu do wewnętrznej powierzchni opony. Ale i tak pewnie nie są tanie. Ja polecam po prostu wykonanie opony kolcowanej przy pomocy wkrętów do blachy lub drewna (10-13 mm), z płaskim łbem, wkręcanych od środka. Taki łeb wystarczy zalać silikonem (ja stosuję biały) w ten sposób: To są konstrukcje na bazie tanich (20 zł), wąskich i dość ciężkich opon (Vee Rubber, Dębica, waga przed zakolcowaniem 800-900 g). Jakaś Kenda za 30-40 zł pewnie będzie ważyć nieco mniej. Kolce z czasem się ścierają, ale żadnego nigdy nie wyrwałem z opony. Nie ma takiej możliwości, jeśli łeb będzie płaski i szeroki. Nie wciskają się też w oponę pod naciskiem. Generalnie takie konstrukcje na pewno są tańsze od fabrycznych, a całkiem dobrze (czasem nawet lepiej) się sprawdzają. Ja już w zimie nie wyobrażam sobie jazdy na zwykłych. No i w nocy, po zablokowaniu tylnej, można nawet iskry krzesać. Sprawdzone latami (tzn. zimami), przez setki kilometrów. Na suchym asfalcie jest głośno, ciężej i w zakrętach nie można się zbyt wykładać (gdy wkręty mocno wystają), ale da się spokojnie jechać. Na ubitym śniegu czy nawet zalodzonym jest za to zdecydowana różnica. Właście nawet jakaś gałąź pod śniegiem (pod niewielkim kątem do kierunku jazdy) jest wtedy mniejszym zagrożeniem niż na zwykłych oponach. Zmrożone koleiny tak samo. Nawet na świeżym śniegu jest lepiej niż ta sama opona bez kolców. Edytowane 17 Stycznia przez marvelo 1 Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawels237 0 Napisano 17 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia Sporo roboty przy tym ale jak opisujesz to może się zdecyduję Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seraph 984 Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia Nie skracasz tych wkrętów do jazdy? Ja zrobiłem kiedyś dokładnie to samo, ale łby od środka zabezpieczyłem pasem szarej, zbrojonej taśmy i zaszlifowałem wystające wkręty na jakieś 2 mm. Dłuższe przeszkadzały podczas jazdy na czystej, twardej nawierzchni. Z tym, że ja nie używałem takich opon w terenie. Na lód i rozjeźdżony śnieg to pewnie i minimalnie wystające kolce (tak 1 mm, a nawet mniej) by robiły znaczną różnicę. Ogólnie też polecam. Te kolce pokazane wyżej to ewidentnie do samochodów - w oponie rowerowej nie mają racji bytu. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marvelo 127 Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia Nie. Czekam, aż same się dotrą i ułożą. W terenie i na lodzie długie lepsze, a asfalt nie jest u mnie w zimie priorytetem. Kolce wystające 1 mm to moim zdaniem zdecydowanie za mało w przypadku takich zrobionych z wkrętów. Zbyt szybko znikną. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MajinRonin 81 Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia Ojezusmaryja! Teraz to się tylko modlić, żeby wywrotki nie zaliczyć bo rany będą potworne przy spotkaniu z takim flagrum! Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.