Skocz do zawartości

[3000-4000zł] Hardtail do przeróbki na elektryka


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Poszukuję roweru hardtail do przeróbki na elektryka z mocnym silnikiem centralnym Bafang Bbshd.

Rower musi spełniać takie wymagania:

-suport na bsa ( do press fita nie zamontuje silnika)

-sztywne osie

-amortyzator powietrzny

 

Myślę też nad używanym. Co polecacie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny lecz tani nie jest, nawet używki tanie nie są.

Zastanawiam się nad złożeniem roweru, w sumie mam kilka części z poprzedniego roweru , dodatkowo odpadnie mi zakup korby i suportu .

W sumie to na nowych częściach zmieszczę się w 4000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma to być od początku do końca "projekt elektryk", to nie warto. Nie będziesz przecież go odchudzał, a sztywna oś 142mm bez boost nie jest w tym przypadku zła. O samych ramach Peak niektórzy mają złe zdanie, bo im popękały ale inni je chwalą. Najlepiej sprawdzić samemu. Amortyzator do standardu boost to tylko w zasadzie formalność, bo do ramy boost założysz też widelec bez boost o osi 100mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzisz o takiej konfiguracji ? Poniższe części wychodzą około 3800zł. Nie ma tutaj mostka, kierownicy, pedałow, sztycy i siodełka bo to już z innego roweru a korby i suportu nie potrzebuje. 

Kasetę specjalnie napisałem 10rz, bo nie chce za dużego przekosu robić , nawet zastanawiam się nad 9 rz sunrace czy inna bo takie robią z dużą zębatką.

 

-Rama Accent PEAK 29" TA 142x12mm M/19" 48cm czarno-czerwona

-Amortyzator SUNTOUR Raidon 29 AIR BLOK. KIER 
-Przerzutka tył SHIMANO Deore RD-M6100 SGS 
-Kaseta Shimano Deore CS-M4100 10rz. 11-46
-Hamulec p+t Shimano Deore BR-M6120
-MANETKA SHIMANO DEORE M6100 
-łańcuch wzmocniony do ebike
-SCHWALBE SMART SAM PLUS opona 29x2.25
-koła ALEXRIMS DM24!! NOVATEC
-Tarcza ALHONGA 180mm 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz widzę że mając sztywną oś z tyłu jest problem z montażem przyczepki qeridoo, ( dodatkowa droższa ośka)  zastawiam się czy jednak nie kupić ramy z tylną zwykłą ośką a tylko przód sztywny mieć. Czy dużą różnicę poczuje z tyłu? Co warto zrobić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli montaż takiej przyczepki jest możliwy do ramy że sztywną osią, tylko musisz kupić dodatkową oś, radziłbym jednak przełknąć wydatek i robić rower na sztywnej osi, bo to oznacza sztywniejszy tył i brak problemów z ustawianiem zacisku hamulca względem tarczy. Ustawisz raz, używasz cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A hamulce? 4 tłoczkowe deore warte są swojej ceny czy lepiej wybrać coś sprawdzonego 2 tłokowego? Mało opinii o nich jest.

Praktycznie nie ma co wybierać w ramach, oprócz accent jest jeszcze cube , oczywiście w cenach poniżej 1000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, KSikorski napisał:

 

Biorąc pod uwagę jaką linię łańcucha generuje bafang pozostaje Ci tylko rama z osią boost, żeby ograniczyć maksymalny przekos.

Możesz to rozwinąć bo nie bardzo rozumiem co da oś boost, Jak ona wpłynie na linie łańcucha? przecież to parę 6 milimetrów rozłożone na dwie strony roweru?

Żeby mieć dobrą linię łańcucha myślałem żeby dać kasete  9rz lub 10rz a jedną zębatkę z mniejszych dać od strony szprych żeby całość przesunąć. Taki patent znalazłem na innym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, GeeRbiL napisał:

A hamulce? 4 tłoczkowe deore warte są swojej ceny czy lepiej wybrać coś sprawdzonego 2 tłokowego? Mało opinii o nich jest.

5 godzin temu, KSikorski napisał:

4 tłoczkowe Deore są super.

Za podobne pieniądze można lepiej...

https://www.bikestacja.pl/zestaw-hamulcow-tarczowych-magura-mt5-bez-tarcz-p-8081.html

...ale to już nie na tarczach Alhongi i tylko przy większych mocach żeby miało sens.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, GeeRbiL napisał:

Możesz to rozwinąć bo nie bardzo rozumiem co da oś boost, Jak ona wpłynie na linie łańcucha? przecież to parę 6 milimetrów rozłożone na dwie strony roweru?

Bafang ma linię łańcucha 50mm gdy jest wkręcony w mufę 68mm. Jest to wartość prawidłowa dla osi 135 I 142mm.

W zasadzie wszystkie nowoczesne ramy mtb mają mufę 73mm, szersze od 68mm o 2,5mm w stronę napędu, co generuje linię łańcucha 52,5mm, czyli wypisz wymaluj to co powinno być dla boost 148.

 

bafang-schemat.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...