GeeRbiL Napisano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2020 Cześć Poszukuję roweru hardtail do przeróbki na elektryka z mocnym silnikiem centralnym Bafang Bbshd. Rower musi spełniać takie wymagania: -suport na bsa ( do press fita nie zamontuje silnika) -sztywne osie -amortyzator powietrzny Myślę też nad używanym. Co polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2020 Specialized Chisel, ale to za ładny rower na taką przeróbkę. Spełnia wszystkie Twoje wymagania, za 4k znajdziesz używany w bardzo dobrym stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GeeRbiL Napisano 1 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 Fajny lecz tani nie jest, nawet używki tanie nie są. Zastanawiam się nad złożeniem roweru, w sumie mam kilka części z poprzedniego roweru , dodatkowo odpadnie mi zakup korby i suportu . W sumie to na nowych częściach zmieszczę się w 4000zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 1 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 To może "Samarama" Accent Peak TA? BSA i sztywna oś są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GeeRbiL Napisano 1 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 no właśnie myślę nad złożeniem na ramie Peak, widzę że jest też wersja na osiach Boost ale prawie 200zł niż na zwykłej sztywnej osi. Warto dopłacać do boost? amor też wyjdzie drożej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 1 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 Jeśli ma to być od początku do końca "projekt elektryk", to nie warto. Nie będziesz przecież go odchudzał, a sztywna oś 142mm bez boost nie jest w tym przypadku zła. O samych ramach Peak niektórzy mają złe zdanie, bo im popękały ale inni je chwalą. Najlepiej sprawdzić samemu. Amortyzator do standardu boost to tylko w zasadzie formalność, bo do ramy boost założysz też widelec bez boost o osi 100mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GeeRbiL Napisano 1 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 Co sądzisz o takiej konfiguracji ? Poniższe części wychodzą około 3800zł. Nie ma tutaj mostka, kierownicy, pedałow, sztycy i siodełka bo to już z innego roweru a korby i suportu nie potrzebuje. Kasetę specjalnie napisałem 10rz, bo nie chce za dużego przekosu robić , nawet zastanawiam się nad 9 rz sunrace czy inna bo takie robią z dużą zębatką. -Rama Accent PEAK 29" TA 142x12mm M/19" 48cm czarno-czerwona -Amortyzator SUNTOUR Raidon 29 AIR BLOK. KIER -Przerzutka tył SHIMANO Deore RD-M6100 SGS -Kaseta Shimano Deore CS-M4100 10rz. 11-46 -Hamulec p+t Shimano Deore BR-M6120 -MANETKA SHIMANO DEORE M6100 -łańcuch wzmocniony do ebike -SCHWALBE SMART SAM PLUS opona 29x2.25 -koła ALEXRIMS DM24!! NOVATEC -Tarcza ALHONGA 180mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 1 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 Jeżeli ten Raidon jest na sztywną oś a koła mają piasty pod sztywne osie zgodnie ze standardem ramy i widelca to ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GeeRbiL Napisano 1 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 Teraz widzę że mając sztywną oś z tyłu jest problem z montażem przyczepki qeridoo, ( dodatkowa droższa ośka) zastawiam się czy jednak nie kupić ramy z tylną zwykłą ośką a tylko przód sztywny mieć. Czy dużą różnicę poczuje z tyłu? Co warto zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 1 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 Jeśli montaż takiej przyczepki jest możliwy do ramy że sztywną osią, tylko musisz kupić dodatkową oś, radziłbym jednak przełknąć wydatek i robić rower na sztywnej osi, bo to oznacza sztywniejszy tył i brak problemów z ustawianiem zacisku hamulca względem tarczy. Ustawisz raz, używasz cały czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GeeRbiL Napisano 1 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 A hamulce? 4 tłoczkowe deore warte są swojej ceny czy lepiej wybrać coś sprawdzonego 2 tłokowego? Mało opinii o nich jest. Praktycznie nie ma co wybierać w ramach, oprócz accent jest jeszcze cube , oczywiście w cenach poniżej 1000zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 1 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 4 tłoczkowe Deore są super. Biorąc pod uwagę jaką linię łańcucha generuje bafang pozostaje Ci tylko rama z osią boost, żeby ograniczyć maksymalny przekos. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GeeRbiL Napisano 1 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 6 minut temu, KSikorski napisał: Biorąc pod uwagę jaką linię łańcucha generuje bafang pozostaje Ci tylko rama z osią boost, żeby ograniczyć maksymalny przekos. Możesz to rozwinąć bo nie bardzo rozumiem co da oś boost, Jak ona wpłynie na linie łańcucha? przecież to parę 6 milimetrów rozłożone na dwie strony roweru? Żeby mieć dobrą linię łańcucha myślałem żeby dać kasete 9rz lub 10rz a jedną zębatkę z mniejszych dać od strony szprych żeby całość przesunąć. Taki patent znalazłem na innym forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 2 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2021 5 godzin temu, GeeRbiL napisał: A hamulce? 4 tłoczkowe deore warte są swojej ceny czy lepiej wybrać coś sprawdzonego 2 tłokowego? Mało opinii o nich jest. 5 godzin temu, KSikorski napisał: 4 tłoczkowe Deore są super. Za podobne pieniądze można lepiej... https://www.bikestacja.pl/zestaw-hamulcow-tarczowych-magura-mt5-bez-tarcz-p-8081.html ...ale to już nie na tarczach Alhongi i tylko przy większych mocach żeby miało sens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 2 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2021 13 godzin temu, GeeRbiL napisał: Możesz to rozwinąć bo nie bardzo rozumiem co da oś boost, Jak ona wpłynie na linie łańcucha? przecież to parę 6 milimetrów rozłożone na dwie strony roweru? Bafang ma linię łańcucha 50mm gdy jest wkręcony w mufę 68mm. Jest to wartość prawidłowa dla osi 135 I 142mm. W zasadzie wszystkie nowoczesne ramy mtb mają mufę 73mm, szersze od 68mm o 2,5mm w stronę napędu, co generuje linię łańcucha 52,5mm, czyli wypisz wymaluj to co powinno być dla boost 148. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GeeRbiL Napisano 2 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2021 Rozumiem teraz, ile powinno być zębatek z tyłu żeby przekosy nie były zbyt duże? Pewnie jak najmniej , czyli dać kasetę 8rz? czy 9-10 rz też będzie dobrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.