Skocz do zawartości
drobny

[koła 29] DT Swiss EX511 czy M1900

Rekomendowane odpowiedzi

drobny

Cześć 

Chcę wymienić koła z Giant Trace X 2 na coś lżejszego. 
Waham się pomiędzy dwoma tytułowymi pozycjami. 
Każde z nich jest na piastach 350  w wersji Straightpull. Wagowo na korzyść EX511
Ważę 95 kg (z nadzieją na 90). Zazwyczaj bywam w Rychlebach, Srebrnej górze, olbrzymach, trochę w Bielsku oraz gdzieś szczytami przed siebie. 
Lotów nie odbywam. Bardziej spadam - dropy.  Czasem uda się coś skoczyć - bez zachwytu. 

Prośba do zorientowanych w temacie, w którą stronę powinienem pójść. Na co zwrócić uwagę. Może żadna z tych pozycji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

EXy to obręcze/koła enduro. Mki to jedynie trail/am. EXy będą 3-4x solidniejsze (pod kątem wytrzymałości) niż Mki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
malutki

Zdecydowanie EX511, w połączeniu z 350-kami i dobrym zaplotem powinny być dla Ciebie praktycznie bezobsługowe przed długi okres.

Jak dobrze pamiętam to seria 1900 jest na 370kach, seria 1700 jest na 350-kach.

Edytowane przez malutki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
drobny

Dzięki
Dostałem ofertę set EX511 bez Straightpull , przód 350, tył 240  w cenie EX511 na 350 w Straightpull.
Nie wiem co praktyce dla bikera daje Straightpull. Która z opcji będzie rozsądniejsza? 
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

SP to szprycha o płaskiej główce, inaczej wygląda piasta i tyle. Dla mnie sporo ładniejsze rozwiązanie. ;)

Koła o oznaczeniach 1900 to podstawowe koła DT na DT370, czyli zwykłej piaście na 3 zapadkach.
Z przodu E czy M, to typ jazdy, E enduro, A AM itd.

A jak złożysz sam na EX + DT350, to masz naprawdę bardzo dobra koła i sporo lepsze od podstawowych 1900.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Proste (SP) są mniej podatne na pęknięcia bo nie ma naprężeń materiału wynikających z gięcia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
drobny

ok, czyli  SP = mniejsze prawdopodobieństwo zerwania szprychy 
Pytanie czy wybrać SP czy też piastę 270. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Najlepiej SP i piastę tylną 350 lub 240. Przednia piasta 370 = 350.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Zależy gdzie będziesz jeździł. W kazdym razie jak ktoś wcześniej miał martwy kąt zazębiania na bębenku mniejszy niż 20% (co na korbie może dawać grubo ponad 30%) to będzie trwale poirytowany ratchetem 18T.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
drobny

Dziękuję za pomoc. 
Ruszam na zaqpy.

Przyjemności 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
3 godziny temu, Dokumosa napisał:

Zależy gdzie będziesz jeździł. W kazdym razie jak ktoś wcześniej miał martwy kąt zazębiania na bębenku mniejszy niż 20% (co na korbie może dawać grubo ponad 30%) to będzie trwale poirytowany ratchetem 18T.

% się zrobiły a miały być °.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus
9 godzin temu, Dokumosa napisał:

na bębenku mniejszy niż 20% (co na korbie może dawać grubo ponad 30%) 

yyy...  jakim cudem? :O

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

No takim, że w ratchet 18T zapadki "łapią" co 360/18=20°. Dołóż jeszcze.przełożenie np. 32x51 i martwy kąt na korbie wychodzi w okolicy 32°.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus

Fakt, zapomniałem o skrajnym przelozeniu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×