Skocz do zawartości
Mihau_

[2021] Romet huragan disc

Rekomendowane odpowiedzi

Mihau_

No i są ceny. Po zaprezentowaniu fotek doczekaliśmy się w końcu konkretów jeśli chodzi o polskie aero na tarczach.

Karbonowa rama + tarcze + koła DT + 105 za 8999

Karbonowa rama + tarcze + karbonowe koła Token'a + ultegra di2 za 14999

Szczerze mówiąc świetna sprawa, szczególnie mocniejsza opcja, decathlon się chowa. Sprawdzimy rolę znaczka w wielkości sprzedaży

https://www.romet.pl/Katalog_rowerow,SZOSA,9,791,2021.html

120569116_3276272165802206_2199063517906

Edytowane przez Mihau_
x

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Jak przejrzeć ofertę graveli i rowerów szosowych to cała lista jest mocna. 

Dobra rama, koła, osprzęt w dobrej cenie, to musi się sprzedać. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d
W dniu 23.10.2020 o 22:58, clavdivs napisał:

to musi się sprzedać. 

O ile będą mieli co sprzedać ;) Pamiętasz co się działo w ubiegłych latach? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
W dniu 23.10.2020 o 22:58, clavdivs napisał:

Dobra rama, koła, osprzęt w dobrej cenie, to musi się sprzedać. 

Ile osób potrzebuje roweru aero? 1 na 1000? 

W dniu 23.10.2020 o 22:58, clavdivs napisał:

Jak przejrzeć ofertę graveli i rowerów szosowych to cała lista jest mocna. 

Najtańsza szosa na tarczach -9k.

Kross- 6.5k ( jeśli mówimy o hydraulice )

Rose-7.2k

IMO oferta Rometu jest trochę wąska.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pinok

Tylko ani ten Kross ani Rose nie jest karbonowy, za karbon powyżej 10k

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Nie zmienia to faktu ,że oferta Rometu jest dosyć ograniczona. 

Mając 7k w Romecie mam jeden rower, u Krossa -2, Rose-2

Za 7k pln jest Radon Spore 8.0 - karbą na tarczach i grupie 105.

Za jakieś 15k pln jest Radon Vaillant Disc 10.0 - model aero na grupie SRAM Force Etap AXS.

W cenie zbliżonej do Huragana mamy na przykład Giant Propel Advanced 1 disc, który jest bardziej przemyślana konstrukcja pod względem aero.

Tańsza jest Merida Reacto 6000 ( także na Ultegrze ) . Różnica jest w grupie mechanicznej w Giant i Meridzie, ale klient docelowy szukający roweru aero prawdopodobnie będzie zwracał większą uwagę na zestaw rama/koła niż na grupę osprzętu.

Jak widać, oferta Rometu nie jest aż tak atrakcyjna. Pomijam już, że Huragan nie jest dostępny.

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Podobnie z kołami aero też można przyjąć że może potrzebuje 1 osoba na 1000, to zainteresowanie nimi nie jest niskie. Większość nowych modeli ma charakter aero w mniejszym lub większym stopniu. taka rama to nie tylko kształt aero, ale często większa sztywność. Tarcze też wymagają mocniejszej konstrukcji ramy.

Oferta jest ograniczona, raczej mi chodziło, że każdy model jaki posiadają są atrakcyjne cenowo. Nie ma modelu z którym by odlecieli cenowo.

Nie posiadają rowerów szosowych na tarczach w niższym segmencie, ale w pewnym sensie można zrozumieć. Aluminiowe szosy na tarczach łatwo łapią wysoką wagę często porównywalna z gravelami i są  cięższe od rowerów klasycznych gdzie w tej cenie znajdujemy karbon i 105. Dla szos endurance rowery gravel są sporą konkurencją, w sumie te pierwsze mocno  idą w kierunku graveli. 

Kross przyznał się że zainteresowanie gravelami było wyższe niż rowerami szosowymi. 

Nablizsze lata w rowerach z wyzszej połki nie tylko wymrą hamulce obręczowe, ale przewiduje ze również mechaniczna grupa napędowa. Mocna teza, że ktoś oleje elektryka w rowerze szosowym. 

Dostępność i jaki rower będzie trzeba poczekać, na razie mamy tylko prezentacje. Fajnie by było jak był by szeroko dostępny i tak udany jak sie prezentuje. Co z tego że jakiś radon jest w podobnej cenie, skoro do tej marki mam mocno obojętny stosunek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_

Propel jest bardziej przemyślaną konstrukcją pod względem aero od huragana - ciekawa teoria, mam rozumieć, że jesteś to w stanie udowodnić przytaczając odpowiednie dane i badania:ninja:

Romet katalogowo 15. Giant 16,5 bez di2, upgrade kit w granicach 3,5 + przewody i inne głupoty, mechanikę opchniesz za 1,5 i wychodzi ok 18,5-19 "katalogowo" za propela porównywalnego sprzętowo z rometem. Nie wiem czy 25% różnicy to "zbliżona cena"

Merida katalogowo 14300 na alu kołach i mechanice, dolicz 5k na koła i 2 na di2 (odejmując wartość mechaniki) i wychodzi ponad 20. Jedyny jej plus to to, że wygląda lepiej od rometa (po wyglądać lepiej niż propel adv1 to żaden wyczyn).

Radon na bikediscount 3410 co po dzisiejszym kursie daje +/- 15,5, jest już na axs ale nadal na alu kołach więc również wyjdzie 20

IMO romet to fajna opcja do amatorskiego ścigania w różnym terenie, po prostu uniwersalny rower, w którym nic nie trzeba zmieniać

E: Zresztą nie wiem dlaczego chcesz porównywać "aero" rometa do propela czy reacto skoro raczej te rowery nie są dla siebie konkurencją, już chyba temu huraganowi bliżej to segmentu takiej emondy czy tarmaca

Edytowane przez Mihau_

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
5 godzin temu, Mihau_ napisał:

Propel jest bardziej przemyślaną konstrukcją pod względem aero od huragana - ciekawa teoria, mam rozumieć, że jesteś to w stanie udowodnić przytaczając odpowiednie dane i badania

Masz argumenty ,że Huragan jest bardziej przemyślany? Był badany w tunelu ? Kokpit jest zaprojektowany od początku do końca pod rower aero? 

 

5 godzin temu, Mihau_ napisał:

IMO romet to fajna opcja do amatorskiego ścigania w różnym terenie, po prostu uniwersalny rower, w którym nic nie trzeba zmieniać

Nie twierdzę, że Huragan to zły rower, ale twierdzę ,że oferta Rometu jest dosyć mała, a jego ( Huragana )  uniwersalność trochę się gubi przy wysokich kołach ,które nie wszędzie będą odpowiednie . 

Mając do wydania 15k na rower "aero" Romet nie byłby w kręgu moich zainteresowań. 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_

Czy ja gdzieś napisałem, że "romet jest bardziej przemyślany" żebym musiał to uzasadniać? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
W dniu 25.10.2020 o 15:42, durnykot napisał:

Ile osób potrzebuje roweru aero? 1 na 1000? 

mysle ze niedoceniasz ... wiekszosc zaczynajacych jezdzic na szosach, po 2-3sezonach ma parcie na sprzet, a rowery aero na stozkach zwyczajnei wygladaja lepiej niz inne :>  

Jest tez spora grupa ludzi lubiacych kupowac rodzime produkty.. wiec mysle ze ten rwoer ma szanse sie przebic, no i coby nie pisac jest calkiem wizualnie ładny na moje oko.

I fajnie ze ten napis na ramie nie jest wielki i bialy >

Cena tez nie jest zla za di2, w tych pieniadzach mozna kupic sensowny rower na mechanicznej ultegrze.

Edytowane przez cinol123

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×