Skocz do zawartości

[Hamulec tylny] Shimano slx m765 zacisk - zamiana na slx7100?


DropThat

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Tylny zacisk slx m765 ma problemik, bo na tłoczkach pojawiły się ślady po oleju. Wyczyściłem elegancko wszystko, ale olej pojawił się znowu, czyli nieszczelność. Klamka, przewód są bez wycieków. Z wielkim zdumieniem odkryłem, że zacisków m765 już nie produkują i w grę wchodzi kupienie zacisku slx m7100.

A może innego?  W sumie to m765 spełniał moje oczekiwania. Ale zależy mi na sprawnym hamowaniu za jakieś rozsądne pieniądze.

Czy zacisk slx m7100 będzie pasować do klamki m765 (raczej tak) i czy muszę kupić nowy przewód hydrauliczny do nowego zacisku? 

Dziękuję z góry za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie ma SLXa z oznaczeniem "765". Jak już 675.  Shimano co rok wprowadza nową serię i stare wycofuje z produkcji, także nie ma co się dziwić ze 675tek nie uświadczysz w sklepach, jak nawet 7000tek nie ma. Ale na szczęście wszystko jest ze sobą kompatybilne (no prawie, bo klamki z nowej serii nie pogodzisz z manetkami z "monitorkiem"), więc zacisk M7100 możesz śmiało montować i przewodu zmieniać też nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej

m765 to stary XT, m675 to stary SLX (chociaż nie aż tak stary jak m765). 

A zacisk możesz wybrać dowolny z banjo (m7100 - pasuje), bo taki przewód ma zarówno m765 jak i m675.

Godzinę temu, DropThat napisał:

Z wielkim zdumieniem odkryłem, że zacisków m765 już nie produkują

:) ja z wielkim zdumieniem odkryłem, że shimano porzuciło produkcję Crane'a i Titlista'a. 

Hamulce m675 mają 8 lat, m765 mają... ~15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.

Faktycznie, pomyliłem nazwy, ale mam awarię światła w korytarzu, więc jestem usprawiedliwiony, było ciemno :) 

Zakupiłem zacisk m7100. Teraz wypadałoby go założyć ale może zachować nowy olej, który jest w układzie? Kilka dni temu zalałem układ nowym mineralnym olejem shimano.

Czy jest jakiś sposób żeby zachować olej w układzie? Np. zainstalować zacisk, podłączyć przewód do zacisku, a do klamki dokręcić lejek i wypełnić go olejem i klamką przepchnąć olej przez zacisk do podłączonego do zacisku wężyka ze strzykawką ? To jest teoretyczne rozważanie ale czy jest jakiś sprawdzony sposób na taką operację?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Możesz po prostu podpiąć strzykawkę do odpowietrznika zacisku, wykręcić śrubkę z klamki i wtedy zassać do strzykawki cały olej z układu. Potem zmieniasz zacisk i olej z powrotem wtłaczasz os strony zacisku, ale z doświadczenia wiem ze trzeba więcej oleju, więc jak nie masz to i tak trzeba będzie dokupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...