Skocz do zawartości

[koło] Porządne koło tylne do 1000-1300


Furious

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

na wstępie malutki background.

Kupiłem używanego Giant TCR Advanced 3 z 2016 z założonym osprzętem Sram Force i dobrym przednim kołem Mavic Ksyrium Elite SL. Tylne koło natomiast zostało fabryczne Giant SR-2.

Totalny szmelc który próbowałem od razu po zakupie naprawić, ale konusy i bieżnie były nie do odratowania, więc jeździłem aż się zajadą do końca. No i właśnie się zajechały i szukam porządnego zamiennika.

Mam kilka typów ale liczę na wskazanie kierunku do sprawdzenia.

Wymagania:

- rim brakes

- pod oponę 23 bo miejsca nie ma wiele w ramie,

- fajnie by było jakby dało się to serwisować i wymienić łożyska za kilka lat,

- obecne koło szacuję że waży około 1210 g przy przednim 719 co sprawia że rower ciąży tyłem. Fajnie by było zdecydowanie obniżyć wagę,

- Nie mam kompletnie potrzeby wymieniać przedniego koła więc kupowanie zestawy i próba sprzedawania Mavica raczej mi się nie podoba.

 

Od najtańszych opcji to rozważałem Shimano Ultegra https://kastor-bike.pl/Kolo-Tyl-Shimano-WH-RS500-TL-

Wygląda nieźle i pewnie by działało długo ale to same własnościowe rozwiązania Shimano od rozmiaru nypli przez łożyska do bębenka więc nie zachęca.

 

Opcja średnia DT Swiss P 1800 Spline 23  https://www.bikester.pl/dt-swiss-p-1800-spline-23-koo-alu-130-5mm-czarny-711550.html

Producent który kojarzy mi się z solidną jakością. Sprawdzałem jak te piasty są zbudowane i inżyniersko się bronią. Obawy mam co do wytrzymałości bębenka. Widziałem sporo wideo/zdjęć gdzie nie wytrzymuje on ścinania przez kółka kasety co moim zdaniem jest niedopuszczalne. Ponadto widziałem sytuację gdzie łożyska padły po kilku miesiącach a próba ich wymiany skończyła się uszkodzeniem piasty. Zaleta to możliwość wymiany na XDr. Jeżeli kiedyś będę wymieniał osprzęt to będę mógł się na niego zdecydować.

Opcja "trochę lepiej"  https://www.bike-discount.de/en/buy/dt-swiss-pr-1600-spline-32mm-rearwheel-662253

Podobnie do powyższego jednak piasta już z systemem zapadek i przy tym trochę wyższy profil.

 

Próbowałem szukać długo po aukcjach tylnego koła do zestawu, ale większość nie budziła zaufania co do stanu technicznego, więc skłaniam się do nowego z gwarancją.

Liczę na wsparcie.

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TCR spokojnie pomieści opone do 28mm. Gdy przyszła moda na szerokie opony/obrecze Rocznik 2017 był sprzedawany z oponami 25mm a to ta sama rama. Sam ujeżdżam zestaw kół od dandyhorse które mają  obręcze 18mm wew. z oponkami veloflex 28mm. A i tak najbardziej ogranicza szczęka hamulca poprzedniej  ultegry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, luker7 napisał:

TCR spokojnie pomieści opone do 28mm. Gdy przyszła moda na szerokie opony/obrecze Rocznik 2017 był sprzedawany z oponami 25mm a to ta sama rama. Sam ujeżdżam zestaw kół od dandyhorse które mają  obręcze 18mm wew. z oponkami veloflex 28mm. A i tak najbardziej ogranicza szczęka hamulca poprzedniej  ultegry.

Dzięki. Dobrze wiedzieć że jest trochę zapasu potwierdzonego osobiście. Akurat mam hamulce Srama więc o ile nie mają innego zakresu niż Ultegra to też nie powinno być problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...