szkapec Napisano 24 Czerwca 2020 Napisano 24 Czerwca 2020 Witam wszystkich Pisze ten post bo już nie mam siły z tą kolarka ^^ Kupiłem z Hiszpani można powiedzieć, że jest to trochę składak. Manetki 10 rzędowe Shimano Deore SL-M6000. Kaseta Shimano 10 rzędów 11-28T. Łańcuch 10 rzędowy też Shimano. Przerzutka tylna Shimano 105 RD-5700 niby 8,9,10 rzędowa. Przełożenia działają mniej więcej tak. na manetce 10 na kasecie 10 na manetce 9 na kasecie 9 na manetce 8 na kasecie 8/7 na manetce 7 na kasecie 6/5 na manetce 6 na kasecie 4/3 na manetce 5 na kasecie 2/1 na manetce 4 na kasecie 1 aa 3? nic bo zleci łańcuch aa 2/1? przerzutka jest już maksymalnie wychylona, linka na więcej nie pozwoli. Jeden mechanik mówi żeby wymienić kasetę na 11-25t zaś drugi mówi że to może być wina manetek, żebym kupił klamkomanetki i wtedy powinno być gites. Tylko że klamkomanetki shimano 105 kosztują około 800 zł a nie chce w ciemno tyle pieniędzy wydawać. Moje pytanie brzmi co z tych następujących rzeczy się nie zgrywa? Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi
Mod Team safian Napisano 24 Czerwca 2020 Mod Team Napisano 24 Czerwca 2020 W zasadzie to tu masz odpowiedź na to pytanie: http://blog.artscyclery.com/science-behind-the-magic/science-behind-the-magic-drivetrain-compatibility/
m0d Napisano 24 Czerwca 2020 Napisano 24 Czerwca 2020 Co to za ulep? To jest szosówka z barankiem skoro wspominasz o wymianie na klamkomanetki czy fitness z prostą kierownicą skoro obecnie są tam "zwykłe" manetki Deore? Generalnie to 10-rzędowe grupy mtb, takie jak to Deore, mają inny ciąg linki niż 10-rzędowe szosowe.
abdesign Napisano 24 Czerwca 2020 Napisano 24 Czerwca 2020 1 godzinę temu, szkapec napisał: Jeden mechanik mówi żeby wymienić kasetę na 11-25t zaś drugi mówi że to może być wina manetek, żebym kupił klamkomanetki i wtedy powinno być gites. Tylko że klamkomanetki shimano 105 kosztują około 800 zł a nie chce w ciemno tyle pieniędzy wydawać. To że szosa 10s i mtb 10s nie są kompatybilne już padło... ale powiedz proszę jak wygląda kierownica w której masz obecnie manetki m6000 i chociażby luźno rozważasz a jakiś mechanik proponuje zamontowanie klamotek 105? Bo to przekracza nieco mój akceptowalny poziom abstrakcji.
SoloTM Napisano 24 Czerwca 2020 Napisano 24 Czerwca 2020 Albo wymiana przerzutki tylnej ( mtb/treking ) albo manetki ( na szosowe na prostą kierownicę lub klamkomanetki szosowe ) i będzie hulać.
szkapec Napisano 24 Czerwca 2020 Autor Napisano 24 Czerwca 2020 Jak na razie jest zamontowana zwykła kierownica mtb. Kierownice szosową tez mam, ale brak klamkomanetek wiec jak na razie nie zakładam.
abdesign Napisano 24 Czerwca 2020 Napisano 24 Czerwca 2020 Masz do prostej kierownicy w zasadzie jedno proste rozwiązanie żeby działało to przerzutką rd-5700 i kasetą 10s - szukasz manetki sl-4600, kaseta 11-28 jest ok nie musisz jej zmieniać.
SoloTM Napisano 24 Czerwca 2020 Napisano 24 Czerwca 2020 Drogie są Taniej wyjdzie np. rd-t610, rd-t670, lub nawet rd-t780. Nowe potrafią być b. tanie. U minimalnie używane jeszcze tańsze.
m0d Napisano 24 Czerwca 2020 Napisano 24 Czerwca 2020 Teraz, abdesign napisał: le powiedz proszę jak wygląda kierownica w której masz obecnie manetki m6000 i chociażby luźno rozważasz a jakiś mechanik proponuje zamontowanie klamotek 105? Bo to przekracza nieco mój akceptowalny poziom abstrakcji. Tytułem dygresji/ciekawostki - kiedyś spotkałem się z szosą-makrokeszem, która miała na baranku założone obrotowe manetki między końcem owijki a mostkiem... Jak się okazało przy bliższych oględzinach baranek składał się z dwóch części które trzymał do kupy mostek i było to fabryczne rozwiązanie :)
szkapec Napisano 24 Czerwca 2020 Autor Napisano 24 Czerwca 2020 Czyli rozumiem ze te manetki ktore teraz mam deore to nie beda pasowac do reszty? One maja jakis inny margines zrzutu niz klamkomanetki? A jakie byscie mi propobowali kupic do kierownicy szosowej zeby to wszystko sprawnie dzialalo? :)
SoloTM Napisano 24 Czerwca 2020 Napisano 24 Czerwca 2020 10 biegowe ( oprócz tiagry 4700 ) klamkomanetki szosowe - 2x10 lub 3x10 - zależy co tam masz. st-4600, 5700, 6600, 6700, itp.
abdesign Napisano 24 Czerwca 2020 Napisano 24 Czerwca 2020 Do tej konkretnej przerzutki? Masz wybór wśród 10s teoretycznie stosunkowo duży ( 5 modeli) ale raczej tylko używane. Masz też jak @SoloTM napisał jedno zagrożenie - 4700 - one nie będą pasowały. A tak to poluj na w miarę nowoczesne 5700 - to chyba optymalne - rozsądna cena to okolice poniżej 400zł, 6700 - pewnie będą droższe niż te 400, albo coś ze starszych np. 5600 te da się kupić naprawdę tanio czasem za 250zł. Tyle że modeli 4600/5600/6600 chociaż to nie były złe klamotki to raczej ciężko polecać bo trudno oczekiwać że nie będą baaaaaardzo wysłużone no i są "wąsate" co też już niewielu ludziom pasuje.
szkapec Napisano 24 Czerwca 2020 Autor Napisano 24 Czerwca 2020 A tak z czystej ciekawosci czemu te 4700 nie beda dzialaly? Jestem poczatkujacy i jeszcze jedno pytanie serio ta manetka deore ma inny zrzut niz np klamkomanetke 6700. Bo powiem szczerze nigdy sie nie spotkalem z taka roznica przelozen o ktorych napisalem na poczatku
abdesign Napisano 24 Czerwca 2020 Napisano 24 Czerwca 2020 Co do manetki deore - 3 osoby już Ci to w tym wątku potwierdziły - Tak mają inny uciąg linki - bardzo inny. rd5700 potrzebuje ~1:2 a manetka 6000 ciągnie ~1:1 A Tiagra 4700 też ma inny - jeszcze inny od tych dwóch, jest kompatybilna z szosowymi przerzutkami 11s.
szkapec Napisano 4 Sierpnia 2020 Autor Napisano 4 Sierpnia 2020 Witam ponownie, zakupiłem klamkomanetki shimano 105 5700 10-rzędowe co prawda jest o wiele lepiej ale dalej przeskakuje mi o jeden bieg na klamkomanetce 10 - na kasecie 10, 9-9, 8-8, 7-7, 6-5, 5-4, 4-3, 3-2, 2-1, 1-1. Ktoś jakiś pomysł o co tu chodzi?
SoloTM Napisano 4 Sierpnia 2020 Napisano 4 Sierpnia 2020 Kwestia regulacji. No chyba, że kaseta jest kombinowana i złożona z dwóch, trzech ( ale raczej nie )
abdesign Napisano 4 Sierpnia 2020 Napisano 4 Sierpnia 2020 No to po kolei... 1. regulacja (przy czym inne kwestie mogą być równie prawdopodobne) 2. Masz delikatnie skrzywiony hak albo wózek przerzutki 3... Klamkomanetki 5700/6700 to wymagające klamki. Pancerze i linki - muszą być właściwie poprowadzone - i to pancerze i linki raczej z wyższej półki, absolutnie nie znoszą ostrych gięć, zgniotek, nawet minimalnych oporów wynikających z brudu, gównianych pancerzy nieszlifowanych linek... miałem i 5700/6700 i 5800/6800 te drugie możesz niemal na supeł pancerze z odzysku założyć ... te pierwsze - cóż trzeba jednak korzystać ze sztywniejszych pancerzy, ze szlifowanych linek, ułożyć je jak zegarmistrz... ale dobrze złożone pracują super.
szkapec Napisano 5 Sierpnia 2020 Autor Napisano 5 Sierpnia 2020 Kaseta to shimano HG CS-5600 11T japan via u.s.pat lock->40N*m Hak jest nowy jesli chodzi o wozek przerzutki to mozna sie lekko przyczepic ale wydaje sie prosty. Linki i pancerze wszystko nowe, zalozone przez ziomka ktory sie tym zajmuje takze jest na pewno dobrze
SoloTM Napisano 5 Sierpnia 2020 Napisano 5 Sierpnia 2020 Jak masz linki i pancerze nowe to przygotuj się jeszcze na wielokrotną regulację tylnej przerzutki ( głównie ) im dłużej tym mniejszą.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.