Skocz do zawartości

[Rower MTB dla 150kg osoby] budżet 6500zł.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Jestem nowy na forum. Szukam roweru, który wytrzyma moją wagę 150kg do 6500zł. Mam 188cm. Co myślicie o rowerach Kona z serii unit 2019 lub unit x2020. Są na stalowej ramie. Jakie mocne koła kupić? Dzięki

Napisano

Kona Unit to dobry pomysł. Bardzo fajny "góral"! 

Koła trzeba zapleść pod Ciebie, myślę że śmiało możesz napisać do tej firmy i coś Ci dobiorą https://daveo.pl/ - solidne piasty, obręcze i szprychy. 

Do tego szerokie i wytrzymałe opony - 29x2.6 nie jest złym rozwiązaniem, będą fajnie tłumić, odciążą koła a jak dasz coś z delikatnym bieżnikiem to i opory toczenia nie będą bardzo duże. Można na początek zostawić WTB, te które są z rowerem. 

Napisano

Na żywo wygląda całkiem pancernie, dlatego wrzuciłem. :) Kółka plusowe też powinny trochę pomóc.

150kg to w każdym rowerze ryzyko, więc osobiście wolałbym zaryzykować z tym "marketowcem" żeby oszczędzić sobie kłopotów przy ewentualnej reklamacji.

Napisano

Mając 150 kg nie stawiałbym na wylajtowane ramy bo po prostu 1 kg wagi nie robiłby mi różnicy : ) Raczej na sztywne osie i mocną ramę, dobre hamulce i mocne koła.  Koła i hamulce to pięty achillesowe większości rowerów. Porządny hamulec z przodu to nie jest jakiś wielki wydatek - nawet czterotłoczkowy. Koła jak będą się gięły no to już trzeba pewnie kupić porządne, endurowe - przynajmniej z tyłu. Te sunringle akurat chyba są całkiem OK.

Godzinę temu, SoloTM napisał:

M: 1,7 kg - myślisz, że to mocne ? Ja obstawiam odwrotnie.

Kellys Gate ma 2,1-2,2 i jest pancerny :D L - ka akurat :D Skok amortyzatora 100mm - będzie sztywniejszy : )

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-kellys-gate-90-pd22108/?v_Id=141112

https://rower.com.pl/kellys-gate-50-29-2074018

Jakby się udało znaleźć L-kę z 2019 to wystarczy budżet jeszcze na koła albo Rebę :) Za to Rockrider ma wieczystą gwarancję na ramę. 

Napisano
Teraz, MikeSkywalker napisał:

Szkoda że jesteś nie na bieżąco bo Unit X ma tylną przerzutkę. 

Zgadza się, właśnie miałem się pytać o co koledze chodzi.

Napisano
21 minut temu, wkg napisał:

Mając 150 kg nie stawiałbym na wylajtowane ramy bo po prostu 1 kg wagi nie robiłby mi różnicy : ) Raczej na sztywne osie i mocną ramę, dobre hamulce i mocne koła.  Koła i hamulce to pięty achillesowe większości rowerów. Porządny hamulec z przodu to nie jest jakiś wielki wydatek - nawet czterotłoczkowy. Koła jak będą się gięły no to już trzeba pewnie kupić porządne, endurowe - przynajmniej z tyłu. Te sunringle akurat chyba są całkiem OK.

Kellys Gate ma 2,1-2,2 i jest pancerny :D L - ka akurat :D Skok amortyzatora 100mm - będzie sztywniejszy : )

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-kellys-gate-90-pd22108/?v_Id=141112

https://rower.com.pl/kellys-gate-50-29-2074018

Jakby się udało znaleźć L-kę z 2019 to wystarczy budżet jeszcze na koła albo Rebę :) Za to Rockrider ma wieczystą gwarancję na ramę. 

Panowie co znaczy 1,7 2,1  2,2?

Napisano
Teraz, MikeSkywalker napisał:

Szkoda że jesteś nie na bieżąco bo Unit X ma tylną przerzutkę. 

No wygląda,że masz rację :) Na usprawiedliwienie - napisałeś:

5 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Kona Unit to dobry pomysł. Bardzo fajny "góral"! 

I do tego się odniosłem patrząc na: https://www.konaworld.com/unit.cfm Ale Unit X ma: https://www.konaworld.com/unit_x.cfm

Teraz, MundekStw napisał:

Panowie co znaczy 1,7 2,1  2,2?

Waga ramy w kg

Napisano
Godzinę temu, wkg napisał:

I do tego się odniosłem

Wiesz, ja mam Unita z czasów kiedy był tylko w wersji singlowej i wystarcza w takim zmienić hak i dorzucić sobie napęd wedle uznania, co też wiele osób czyni, także traktuję je zamiennie. 

Co do Pure Traila - kupiłem Unita po jeździe testowej właśnie na Krossie, jak zobaczyłem potem jego cenę. Przy aktualnej obniżce nie jest już aż tak porażająca, ale mimo wszystko Kona z kompletem kół 29+ i napędem 1x10 wyszła taniej niż Kross nawet po obniżkach. Zgodzę się, nie ma amortyzatora ale podjąłem takie próby i zniknął po pierwsze jeździe testowej z prostego powodu: w dół - "nie widać jakiś wielkich różnic przy szerokim balonie", w górę - "po co ja ten amortyzator w ogóle zakładałem" :D Także Unit z gumą 29x2.6 (fajnie że Unit X ma już takie na starcie) i w połączeniu ze sztywnym widelcem to bardzo dobre rozwiązanie. Z solidnymi kołami - bo to podstawa spokojnie da radę. 

Napisano

Da radę, oczywiście. Inna sprawa, że to rowery (Kross również) "świadomego wyboru" - takie trochę czołgi z raczej płaskim kątem główki : ) Z kołami 2.6 też bym nie myślał o amortyzatorze ale chyba znacznie bardziej wolę 2,25 i amor - rzecz gustu oczywiście. Nie wiem gdzie kolega będzie jeździł ale jednak 2,6 na asfalcie i ścieżkach trochę zamulają. Na piachu co innego.

Mi się po prostu ten Kross bardzo podoba, a już szczególnie z Rebą. Waga 150 kg to nie przelewki ale z drugiej strony kolega nie będzie tym rowerem skakał z garaży : ) Stal Reynolds 853 jest w teorii znacznie lepsza od Reynolds 520 ale to detal - obie wytrzymają. Reba wytrzymuje dropy półmetrowe pod kimś blisko 100 kg to i normalną jazdę wytrzyma.

A tak swoją drogą to jakoś nie mogę znaleźć ceny tej Kony X - gdzieś tam znalazłem za 1500 Funtów co zbliża nas do 8 k PLN za rower bez przedniego amora : (

Gate-y wrzuciłem tylko jako tańszą, bardziej "cywilną" alternatywę. Koledzy tu piszą o sporych upustach.  

3 minuty temu, MikeSkywalker napisał:

Wiesz, ja mam Unita z czasów ...

No, to wygląda, że chciałem uczyć ojca dzieci robić ;D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...