MundekStw Napisano 21 Czerwca 2020 Napisano 21 Czerwca 2020 Witam. Jestem nowy na forum. Szukam roweru, który wytrzyma moją wagę 150kg do 6500zł. Mam 188cm. Co myślicie o rowerach Kona z serii unit 2019 lub unit x2020. Są na stalowej ramie. Jakie mocne koła kupić? Dzięki
MikeSkywalker Napisano 21 Czerwca 2020 Napisano 21 Czerwca 2020 Kona Unit to dobry pomysł. Bardzo fajny "góral"! Koła trzeba zapleść pod Ciebie, myślę że śmiało możesz napisać do tej firmy i coś Ci dobiorą https://daveo.pl/ - solidne piasty, obręcze i szprychy. Do tego szerokie i wytrzymałe opony - 29x2.6 nie jest złym rozwiązaniem, będą fajnie tłumić, odciążą koła a jak dasz coś z delikatnym bieżnikiem to i opory toczenia nie będą bardzo duże. Można na początek zostawić WTB, te które są z rowerem.
wkg Napisano 21 Czerwca 2020 Napisano 21 Czerwca 2020 18 minut temu, MikeSkywalker napisał: Bardzo fajny "góral"! Doprawdy ? Ja tu widzę mieszczucha najwyżej na dojazd po bułki Jak facet 150kg ma tym podjeżdżać bez tylnej przerzutki? Ja bym poszedł w coś takiego https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/trail/pure-trail-2017?utm_source=ceneo&utm_medium=referral tyle, że trudno znaleźć rozmiar L
zenekzenek Napisano 21 Czerwca 2020 Napisano 21 Czerwca 2020 Wczoraj w decathlonie natrafiłem na coś takiego: To chyba ten: https://www.decathlon.de/p/mountainbike-27-5-zoll-rockrider-am-100-ht-petrolblue/_/R-p-306308?mc=8543080 Myślę że by podołał niezgorzej jak wspomniany stalowiec od Krossa.
SoloTM Napisano 21 Czerwca 2020 Napisano 21 Czerwca 2020 M: 1,7 kg - myślisz, że to mocne ? Ja obstawiam odwrotnie.
zenekzenek Napisano 21 Czerwca 2020 Napisano 21 Czerwca 2020 Na żywo wygląda całkiem pancernie, dlatego wrzuciłem. Kółka plusowe też powinny trochę pomóc. 150kg to w każdym rowerze ryzyko, więc osobiście wolałbym zaryzykować z tym "marketowcem" żeby oszczędzić sobie kłopotów przy ewentualnej reklamacji.
wkg Napisano 21 Czerwca 2020 Napisano 21 Czerwca 2020 Mając 150 kg nie stawiałbym na wylajtowane ramy bo po prostu 1 kg wagi nie robiłby mi różnicy : ) Raczej na sztywne osie i mocną ramę, dobre hamulce i mocne koła. Koła i hamulce to pięty achillesowe większości rowerów. Porządny hamulec z przodu to nie jest jakiś wielki wydatek - nawet czterotłoczkowy. Koła jak będą się gięły no to już trzeba pewnie kupić porządne, endurowe - przynajmniej z tyłu. Te sunringle akurat chyba są całkiem OK. Godzinę temu, SoloTM napisał: M: 1,7 kg - myślisz, że to mocne ? Ja obstawiam odwrotnie. Kellys Gate ma 2,1-2,2 i jest pancerny L - ka akurat Skok amortyzatora 100mm - będzie sztywniejszy : ) https://www.centrumrowerowe.pl/rower-kellys-gate-90-pd22108/?v_Id=141112 https://rower.com.pl/kellys-gate-50-29-2074018 Jakby się udało znaleźć L-kę z 2019 to wystarczy budżet jeszcze na koła albo Rebę Za to Rockrider ma wieczystą gwarancję na ramę.
MikeSkywalker Napisano 21 Czerwca 2020 Napisano 21 Czerwca 2020 4 godziny temu, wkg napisał: Jak facet 150kg ma tym podjeżdżać bez tylnej przerzutki? Szkoda że jesteś nie na bieżąco bo Unit X ma tylną przerzutkę.
MundekStw Napisano 21 Czerwca 2020 Autor Napisano 21 Czerwca 2020 Teraz, MikeSkywalker napisał: Szkoda że jesteś nie na bieżąco bo Unit X ma tylną przerzutkę. Zgadza się, właśnie miałem się pytać o co koledze chodzi.
zenekzenek Napisano 21 Czerwca 2020 Napisano 21 Czerwca 2020 22 minuty temu, wkg napisał: dobre hamulce i mocne koła. No tak Rockrider hamulców to za bardzo nie ma więc trzeba by dorzucić kilka stówek PLN.
MundekStw Napisano 21 Czerwca 2020 Autor Napisano 21 Czerwca 2020 21 minut temu, wkg napisał: Mając 150 kg nie stawiałbym na wylajtowane ramy bo po prostu 1 kg wagi nie robiłby mi różnicy : ) Raczej na sztywne osie i mocną ramę, dobre hamulce i mocne koła. Koła i hamulce to pięty achillesowe większości rowerów. Porządny hamulec z przodu to nie jest jakiś wielki wydatek - nawet czterotłoczkowy. Koła jak będą się gięły no to już trzeba pewnie kupić porządne, endurowe - przynajmniej z tyłu. Te sunringle akurat chyba są całkiem OK. Kellys Gate ma 2,1-2,2 i jest pancerny L - ka akurat Skok amortyzatora 100mm - będzie sztywniejszy : ) https://www.centrumrowerowe.pl/rower-kellys-gate-90-pd22108/?v_Id=141112 https://rower.com.pl/kellys-gate-50-29-2074018 Jakby się udało znaleźć L-kę z 2019 to wystarczy budżet jeszcze na koła albo Rebę Za to Rockrider ma wieczystą gwarancję na ramę. Panowie co znaczy 1,7 2,1 2,2?
wkg Napisano 21 Czerwca 2020 Napisano 21 Czerwca 2020 Teraz, MikeSkywalker napisał: Szkoda że jesteś nie na bieżąco bo Unit X ma tylną przerzutkę. No wygląda,że masz rację Na usprawiedliwienie - napisałeś: 5 godzin temu, MikeSkywalker napisał: Kona Unit to dobry pomysł. Bardzo fajny "góral"! I do tego się odniosłem patrząc na: https://www.konaworld.com/unit.cfm Ale Unit X ma: https://www.konaworld.com/unit_x.cfm Teraz, MundekStw napisał: Panowie co znaczy 1,7 2,1 2,2? Waga ramy w kg
zenekzenek Napisano 21 Czerwca 2020 Napisano 21 Czerwca 2020 Waga ramy. Tak naprawdę niewiele to dla nas oznacza bo teoretycznie "pancerna" i ciężka rama może pękać częściej niż teoretycznie "wylajtowana". Edit: O, prawie mamy tutaj chat
MikeSkywalker Napisano 21 Czerwca 2020 Napisano 21 Czerwca 2020 Godzinę temu, wkg napisał: I do tego się odniosłem Wiesz, ja mam Unita z czasów kiedy był tylko w wersji singlowej i wystarcza w takim zmienić hak i dorzucić sobie napęd wedle uznania, co też wiele osób czyni, także traktuję je zamiennie. Co do Pure Traila - kupiłem Unita po jeździe testowej właśnie na Krossie, jak zobaczyłem potem jego cenę. Przy aktualnej obniżce nie jest już aż tak porażająca, ale mimo wszystko Kona z kompletem kół 29+ i napędem 1x10 wyszła taniej niż Kross nawet po obniżkach. Zgodzę się, nie ma amortyzatora ale podjąłem takie próby i zniknął po pierwsze jeździe testowej z prostego powodu: w dół - "nie widać jakiś wielkich różnic przy szerokim balonie", w górę - "po co ja ten amortyzator w ogóle zakładałem" Także Unit z gumą 29x2.6 (fajnie że Unit X ma już takie na starcie) i w połączeniu ze sztywnym widelcem to bardzo dobre rozwiązanie. Z solidnymi kołami - bo to podstawa spokojnie da radę.
wkg Napisano 21 Czerwca 2020 Napisano 21 Czerwca 2020 Da radę, oczywiście. Inna sprawa, że to rowery (Kross również) "świadomego wyboru" - takie trochę czołgi z raczej płaskim kątem główki : ) Z kołami 2.6 też bym nie myślał o amortyzatorze ale chyba znacznie bardziej wolę 2,25 i amor - rzecz gustu oczywiście. Nie wiem gdzie kolega będzie jeździł ale jednak 2,6 na asfalcie i ścieżkach trochę zamulają. Na piachu co innego. Mi się po prostu ten Kross bardzo podoba, a już szczególnie z Rebą. Waga 150 kg to nie przelewki ale z drugiej strony kolega nie będzie tym rowerem skakał z garaży : ) Stal Reynolds 853 jest w teorii znacznie lepsza od Reynolds 520 ale to detal - obie wytrzymają. Reba wytrzymuje dropy półmetrowe pod kimś blisko 100 kg to i normalną jazdę wytrzyma. A tak swoją drogą to jakoś nie mogę znaleźć ceny tej Kony X - gdzieś tam znalazłem za 1500 Funtów co zbliża nas do 8 k PLN za rower bez przedniego amora : ( Gate-y wrzuciłem tylko jako tańszą, bardziej "cywilną" alternatywę. Koledzy tu piszą o sporych upustach. 3 minuty temu, MikeSkywalker napisał: Wiesz, ja mam Unita z czasów ... No, to wygląda, że chciałem uczyć ojca dzieci robić ;D
MundekStw Napisano 21 Czerwca 2020 Autor Napisano 21 Czerwca 2020 https://www.cyclebike.ie/unit-x-2020.html Cena 1500e mieszkam w Irlandii
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.