Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

leoms

Przedmiotem renowacji jest tytułowy Peugeot P12 z 1983r, zakupiony rok temu za całe 270zł. Model dość rzadki bo wersja CarboProfil miała być z założenia aerodynamiczna, więc została wyposażona w ramę z profilowaną rurkę podsiodłową, wewnętrzne prowadzenie przewodów hamulcowych w kierownicy i ramie, bidon z koszykiem marki Profile o specjalnym kształcie. Jak się okazało rower prawie cały pozostał na oryginalnych częściach, brakowało jedynie pedałów oraz bidonu. Tak naprawdę aby rower jeździł wystarczyło przeserwisować stery, wymienić klocki hamulcowe i jedną dętkę. Jesienią jednak zapadła decyzja o rozkręceniu Peugeota na części pierwsze, wyczyszczeniu zaśniedziałych podzespołów, oraz wymiany tego co zużyte. Po rozkręceniu całości pojawił się najważniejszy dylemat: co zrobić z ramą, z jednej strony żal oryginalnych naklejek i malowania, z drugiej strony w miejscach gdzie były zadrapania wdała się rdza a najgorszym miejscem była okolica suportu i tylnych widełek.

4.jpg.770656311b0463f7ba7f83266c95f9f7.jpg

Może się wielu osobą narażę, ale jednak postanowiłem wypiaskować ramę z widelcem i polakierować ją proszkowo. Po piaskowaniu okazało się, że rama jest w całkiem dobrej kondycji także ze spokojem można było przystąpić do lakierowania. Muszę przyznać, że lakier proszkowy po nałożeniu wygląda naprawdę bardzo ładnie. Najwięcej problemu jednak przysporzyło mi zdobycie kompletu oryginalnych naklejek do P12. Do tego modelu są one rzadko spotykane, a cena tych które są do kupienia na Ebay nie mieściła się w moim budżecie. Po wielu próbach kontaktu z firmami, które zachwalają swoje produkty w internecie i możliwościach swoich grafików utwierdziły mnie tylko w przekonaniu, że gro polskich firm nie potrafi nawiązać dobrego kontaktu z klientem, a już na pewno nie takim jak ja, który potrzebuje kilka naklejek do roweru i na którym nie da się sporo zarobić. Najzwyczajniej w świecie wszędzie zostałem po prostu zbyty. I tu z pomocą przyszła firma z Anglii, która rzeczowo podeszła do tematu i wykonała dla mnie komplet naklejek na podstawie wysłanych zdjęć z roweru. Cena z wydrukiem to całe 15 funtów plus dwa funty za wysyłkę. Gdyby ktoś potrzebował naklejki przy renowacji to polecam: https://www.bicyclestickers.co.uk

12.jpg.42b6bbc1df83e02539ac16af7d128a38.jpg

Koła i piasty zostały wypolerowane wełną stalową i pastą polerską a następnie wycentrowane. Piasty pomimo prawie 40 lat wystarczyło wyczyścić, nałożyć nowy smar, skręcić i kręcą się prawie jak nowe.

2.jpg.584d626227a481f783c874780d203340.jpg

Na koła założyłem oponki Vittoria Zafiro 700x28c. Podzespoły typu, kierownica, mostek, klamki, manetki i hamulce również zostały wyczyszczone wełną i wypolerowane.

1.jpg.84474fc7c21dc423b198e83f557dcfba.jpg3.jpg.4524c3d56351963bb4057c652cabb8a5.jpg5.jpg.9450c27322d30de42e171f13cc5524d6.jpg

Napęd i przerzutki były w dobrym stanie i nie wymagały wymiany a jedynie konserwacji. Wymienione zostały oczywiście wszystkie linki i pancerze oraz owijka na kierownicy. Brakuje niestety oryginalnych gumek na klamki.

Koszt całej renowacji wyniósł:

- piaskowanie i lakierowanie proszkowe - 120zł,

- opony Vittoria Zaffiro 700x28c - 100zł,

- klocki hamulcowe - 20 zł,

- stery - 20 zł,

- komplet naklejek - 90zł,

- centrowanie kół - 40zł,

- owijka - 30 zł,

- linki i pancerze - 20 zł,

- pedały - 50 zł,

- sztyca aluminiowa - 50 zł,

- materiały (wełna stalowa, pasta polerska) - 30 zł

Całkowity koszt wyniósł 660zł.

6.jpg.7d9f8489280bd7a2a788f0ed21aec5a9.jpg7.jpg.fc829c6ec3a5fb0558a9571ea73e39e4.jpg8.jpg.237c0f2f357c6737d90da477acd63236.jpg11.jpg.a4940b6c42e0ab5e4d16d93083a2f2b0.jpg10.jpg.e9f3a1e5359312f0be4e3982c9831b47.jpg13.jpg.80f2cc252816b8c92ac2acbf2ded8037.jpg9.jpg.1ff5e19dc273aae82130d9e04651232c.jpg

 

Wszelkie komentarze oraz wskazówki co mogłoby zostać poprawione mile widziane. Postaram się również wkleić więcej dokładnych zdjęć, gdyż część zrobiona została telefonem.

Pozdrawiam.

 

  • +1 pomógł 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marboc

Ładny sprzęt. Jak czytałeś, też pracuję nad Pugiem, ale młodszym i bardziej zdekompletowanym i podniszczonym (nie planuję renowacji ramy). Czasem można trafić fajny egzemplarz. Przykładowo ostatnio był na sprzedaż Pug z 71 r. za 300pln, wyglądał na kompletny (poza siodłem), w dobrej kondycji, ale nie było opcji przesyłki.

Jakby co, to mam stare francuskie pedały Lyotard, które montowali w Peugeotach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
leoms

Dzięki. Pedały już kupiłem z noskami. Peugeotów jest sporo na aukcjach, kwestia czasu aby wyszukać egzemplarz, który jest w dobrym stanie. Mój był w dobrym stanie ale na ramie było dużo zadrapań, w które wdała się rdza dlatego zdecydowałem się na malowanie. Mam też fajny koszyk na bidon Profil o aerodynamicznym kształcie, niestety bidon do niego na ebayu kosztuje 300zł.

14.thumb.jpg.289ddd30037c679f3e425b33283a1290.jpg15.jpg.d6113b571b37ec329395196cad29a0eb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marboc

Widziałem takie koszyk z bidonem na filmiku z renowacji na YT. Fajny gadżet, ale cena chora.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_

Opony z beżowym/brązowym bokiem świetnie by tu siadły

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
leoms

To przy następnej wymianie opon dopiero można pomyśleć. Szkoda tylko że maks co tu wejdzie to 700x28c.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_
W dniu 13.06.2020 o 14:10, leoms napisał:

Szkoda tylko że maks co tu wejdzie to 700x28c.

To ma być szosa a nie "niewiadomoco na szerokich oponach"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×