Skocz do zawartości

[3500--4000] rower crossowy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry,  proszę o pomoc w zakupie  roweru w budżecie do 4000 złotych.  Jeżdżę po asfalcie, ścieżkach rowerowych oraz w lesie,  w stosunku 60 % asfalt 40 % las, dlatego myślę że najlepszym zakupem będzie dla mnie rower crossowy. Mam  177 cm wzrostu.  Rower będzie mi służył do jazdy rekreacyjnej.  Nie mogę znaleźć w sprzedaży ciekawego roweru, który pasowałby do mojego wzrostu. Wszystko chyba już wykupione;( Jakie rowery by mi Państwo polecili? Na pierwszym miejscu stawiam komfort jazdy. 

Napisano

Ciężka sprawa z tym budżetem. Prawdę mówiąc albo bym szukał czegoś tańszego typu Kands, Indiana albo czegoś droższego typu Rockrider 50/100/500, Gate 50 czy nawet 30, odwrócił mostek do góry, ewentualnie wrzucił cieńsze opony i miał dobry wygodny rower.

Może ktoś inny ma jakiś pomysł ale gdy kiedyś myślałem o crossie to wyszło mi, że ciężko coś znaleźć.

Napisano

 Dziękuję za pomoc wkg. Indiana w moim rozmiarze już chyba wykupiona, bo nie znalazłem. Zastawiam się nad giant roam 1 disc lub kross evado 8.0 . Co o nich sądzisz? 

Napisano

Ja to zawsze widzę inaczej . Najpierw idziesz do sklepu/ów i patrzysz co możesz kupić w zakładanym budżecie i swojej rozmiarówce ( 19" ? ) , a potem możemy porównać osprzęt . W kwestii wygody i dopasowania nie da się wiele doradzić przez neta . Ludzie są różnie zbudowani , mają różne proporcje i upodobania . Również producenci mają różne filozofie dotyczące geometrii ram . Tylko przymiarka , a lepiej jazda próbna pozwoli dobrać wygodny rower . 3,5 -4 tyś to już dobry budżet i rowery z tej półki cenowej są ok . Gdybyś nie znalazł crossa to możesz poszukać turystycznego MTB  ( tzn nie maszynki XC ) z napędem np 3x10 i zmienić opony na ,,asfaltowe " albo po prostu węższe i mniej agresywnym bieżnikiem . Gdybym ja szukał crossa w tej cenie to patrzyłbym na :

https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-1-disc

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-hybrydowe/dual-sport/dual-sport-3/p/28839/?colorCode=grey

Itp itd  Kross , Romet , Unibike , Scott , Cube , Wheeler  Merida 

Napisano

 Dzięki za pomoc WaGiant, który jest Twoim zdaniem lepszy rower roam 1 disc czy kross evado 8?  Tak, wiem że najlepiej do sklepu rowerowego się udać. Chciałbym jednak przed zakupem zrobić jak największe rozeznanie, bo sprzedawcy są różni. 

Napisano

https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-1-disc

https://www.greenbike.pl/rower-crossowy-kross-evado-80-2019-outlet-p-6054.html?gclid=EAIaIQobChMIqp_cqrft6QIVHouyCh0hLANFEAQYASABEgIulPD_BwE

To są bardzo podobne rowery pod względem osprzętu. W obu ten sam kiepski amortyzator sprężynowy Suntour. Będą jeździć, ludzie na takich rowerach robią tysiące kilometrów. Wziąłbym ładniejszy albo lżejszy. Raczej lżejszy. Poszukałbym jeszcze u Meridy ...

PS: Jak pytasz o dany rower - wrzucaj linki do stron ze specyfikacją. Raz, że łatwiej, dwa, że od razu wiadomo który rocznik. Oczywiście pójście do sklepu bez większej orientacji to proszenie się o wciśnięcie najgorszego gniota który mają na stanie.

Napisano

Giant Roam 1 Disc ma już widelec powietrzny. Bardzo fajny rower, przymierzałem się do niego, wygodny. Ostatecznie wybrałem Kellys Phanatic 70 2019 za 3700 i jestem bardzo zadowolony, polecam. 

Napisano

Hmmmm 

Amortyzatory  - Giant powietrzny , Kross ( patrzę na specyfikację modelu 2020 ) niby ten sam , ale nie napisali że powietrzny . Trzeba dopytać bo specyfikacja w ogóle słabo opisana .

Napęd - Giant  dość dziwny jak na crossa . Nie ma typowych dla takich rowerów twardych przełożeń 48-11  . Ale bez przesady , to nie jest rower do ścigania się po asfalcie , moim zdaniem przełożenie 44-11 wystarczy , a z drugiej strony 32-42 jest dostatecznie  miękkie nawet na spore podjazdy .  Kross ma typowy napęd 3x10 , powinien mieć i twardsze i bardziej miękkie przełożenia od G . Napisałem ,,powinien" bo opis nie jest dokładny .  Giant ma  korby ze integrowaną osią i zewnętrzne łożyska  . To + .

Hamulce - Kross ma o klasę lepsze ale te z G też dają radę .

Waga na + dla G .

Firma - G jest bardziej renomowany niż K . Jeśli ma to dla ciebie znaczenie .

Geometria . Z tabelek wynika że G jest niższy ale sporo dłuższy od K . Czyli na G będziesz miał wyżej ( w stosunku do ramy ) wysunięte siodło i bardziej pochylona pozycje . Kross jest bardziej ,,kwadratowy " . Nie da się  powiedzieć na którym będzie ci lepiej .

 

Napisano

Cóż kupując przez neta nie przymierzysz , a podobno stawiasz na wygodę .  Napisałem jakie są różnice i jakie wątpliwości . Wspomniany wyżej kellys ma dobrą specyfikację . Trudno powiedzieć czy warto dopłacać . Nie da się nawet powiedzieć który jest lepszy . Wszystkie są ok ale każdy trochę inny . Na pewno warto zobaczyć na żywo i przymierzyć , nawet gdybyś miał później kupić przez neta .

Errata :

Kellys jest lepszy od Krossa . Jeśli w krosie nie ma amora air to moim zdaniem warto dopłacić do G lub Kellysa . Kellys jeśli chodzi o długość jest pomiędzy G i krossem .

Napisano

Kellys ma jeszcze lepsze hamulce od Gianta. Rama w obydwu prawie taka sama. Giant bodajże ma krótszy mostek i gięta kierownicę, przez co pozycja delikatnie bardziej wyprostowana. 

Napisano

ramram. Kellys Phanatic 70 z 2019 r.  jest już wyprzedany, chyba że wiesz gdzie jeszcze mógłbym go kupić?. Do wyboru jest więc jest KP 70 z 2020 za 4.400, Giant zaś kosztuje ok. 3500 złotych. Wydaje mi się, że różnice między rowerami nie są na tyle duże, żeby dopłacać 900 złotych? 

Wydaje się, że Giant to w tej chwili najlepszy wybór do przetestowania w sklepie rowerowym w relacji cena/jakość.  Który jeszcze z rowerów warty byłby przetestowania?  Dodam, że ważę 70 kg przy wzroście 177 cm. 

Napisano

Zobacz na olx, widziałem 1szt w Łodzi i 1 w Tarnowie. Nie wiem jaki rozmiar szukasz. Ja kupiłem Kellysa bo trafiła się taka cena, jakby był po 4400 to wziąłbym Gianta.

Napisano

Niestety L za duża.  Mam jeszcze do wyboru w sklepie rowerowym Giant disc 0 600 złotych drożej niż Giant disc 1. Czy warto dodać 600 złotych do tego roweru?

Napisano

i jeszcze jedno pytanie, czy warto dodać 800 złotych do Kellys Phanatic 70 z 2020 r., jeżeli chodzi o relacje cena/jakość?

Napisano

Ja bym się przede wszystkim przymierzył do tego Gianta Roam 1. Patrząc na opis techniczny to bardzo zrównoważony rower, mający wszystko czego można oczekiwać w rowerach typu cross (czyli rowerach rekreacyjnych), choć może bez spektakularnych fajerwerków. Do tego może być najbardziej dostępny do przymiarki i zakupu w realu, a cenę  można uznać za przyzwoitą. Atutem Gianta jest nowoczesna dwurzędowa korba (zupełnie wystarczająca dla osób bez szczególnie mocnej nogi) plus powietrzny amortyzator. Do tego standardowe, ale zapewne wystarczające hamulce Shimano - tu konkurencja (Kellys, Kross) oferuje niby wyższy model, ale dopłacać wg mnie nie warto planując jedynie rekreację. Wszystkie konkurujące rowery to top wyposażenia w swojej klasie, więc za kluczowe uznałbym wybór roweru o najbardziej wygodnej geometrii.

Napisano

yarad, byłem w sklepie rowerowym stacjonarnym i przymierzałem zarówno giant 1 i 0 , jak i Kellys Phanatic 70 z 2020 r.. Na wszystkich tych rowerach mi się dobrze jeździ.  Sprzedawca za bardzo nie wyjaśnił mi, czy rozsądnie jest wydać więcej, ogólnikowo stwierdzają, że zawsze lepiej dołożyć i mieć lepszy rower:) 

Napisano

Trudne pytanie czy warto dopłacać . Kellysa należy porównać do G0 ale brakuje ważnej informacji - wagi Kellysa . Ogólnie to trudno powiedzieć żeby któryś był zdecydowanie lepszy , są inne  i oba dobre . Napęd 3X10 kontra 2x11 . Kwestia gustu . Na pewno 3X10 z kellysa będzie miało i twardsze i bardziej miękkie przełożenie niż 2x11 w G . Kellys na oponach CX 38 powinien być szybszy niż Giant na oponach 42 ale to teorie bo nie znamy wagi kół w obu rowerach . Kellys ma amor o większym skoku , G za to karbonową sztycę . I co wybierasz ? :)  

G1 jest ogólnie gorszy od G0 ale to nadal dobry rower . Na pewno ma inne koła ale nie wiemy nic o ich wadze . Osobiście wolałbym mieć 32 szprychy niż 28 - łatwiej wycentrować . Napęd 2x10 o takim samym zakresie co 2x11 będzie gorzej zestopniowany , gdzieś może być ,,dziura " .

Generalnie gdybym chciał wydać 4,5 tyś decydowała by wygoda , waga , cena komponentów ( bo łańcuch będziesz wymieniał często , a raz na kilka łańcuchów kasetę ) , gwarancja i ogólne wrażenie estetyczno-użytkowe .

Gdybym miał 3,5 tyś to brałbym G1 bez zastanowienia i bez kompleksów bo to też dobry rower .

Napisano

Wagiant Kupiłem G1. Różnice nie wydały mi się na tyle duże, żeby warto było za nie płacić 800, 900 złotych. Wrażenia z jazdy po asfalcie i ścieżkach rowerowych bardzo dobre. Może lepszy amortyzator by się przydał albo jego regulacja, bo w tym aspekcie myślałem że będzie lepiej. Ważę 70 kg, więc to nie problem mojej wagi.

Napisano

Według opisu amor jest pneumatyczny . Może masz źle dobrane ciśnienie ? W instrukcji albo na goleni powinna być tabelka jakie ciśnienie do wagi . To oczywiście punkt wyjściowy , zawsze możesz trochę mniej albo więcej napompować . Potrzebna specjalna pompka do amorów albo wizyta w serwisie . Myślę że w sklepie gdzie go kupiłeś powinni bez marudzenia ustawić ciśnienie .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...