Skocz do zawartości
Crockett

[Opony i dętki] Wymiana opon i dętek w Unibike Evolution 2010

Rekomendowane odpowiedzi

Crockett
Napisano (edytowane)

Witam wszystkich,

Chciałbym wymienić dętki i opony w Unibike Evolution 2010. Zarówno dętki jak i opony mają już 10 lat.

Tutaj pełna specyfikacja roweru: http://www.bikestats.pl/rowery/Unibike-Evolution-2010_7746_5671.html

Rower ma mały przebieg - 3080 km, bo przez pierwsze 9 lat mało na nim jeździłem, dopiero w tym roku od 22 kwietnia zrobiłem 720 km.

Opony (Schwalbe Racing Ralph 26x2.25 57-559), w tej chwili tylna robi się już łysa, do tej zaczna pękać na bokach, przednia w lepszym stanie ale jak już będę wymieniać to obie.

Dętka (z opisu producenta też Schwalbe) chyba właśnie poszła, bo wczoraj zrobiłem trasę 37km, z synkiem w foteliku i dziś jak zszedłem do garażu żeby pojeździć wieczorem to z tyłu był flak. Nabiłem koło na 4 bary i pojechałem sprawdzić, bo nie schodziło szybko. Po godzinie i przejechaniu 30 km spadło na 2.2 bara, dobiłem je znów na 4 i zobacze ile zejdzie przez noc.

Co byście radzili kupić teraz - myślałem o jakiś dętkach Continental, a jeśli idzie o opony to w sumie nawet mogłyby być inne/węższe bo 90% mojego czasu jazdy to w tej chwili asfalt, pozostałe 10 to Las Kabacki w Warszawie. Rower w ogóle nie jest wykorzystywany do jazdy typowo górskiej.

Zależy mi na oponach dość trwałych (jak jeżdzę z Żoną i synem to prędkość średnia od 17 do 20 km/h, jeśli sam lub tylko z nim to od 22 do 26km/h średnio, ok 30-40 km dziennie).

Dla młodego to już ostatni w foteliku bo 5 latek i waży 20 kg.

Ja z kolei też jestem dość ciężki, przez 4 miesiące zrzuciłem 21 kg i teraz ważę 98.5, ale docelowo chcę dojść do 85 przy 186 cm wzrostu.

 

z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez Crockett

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Trwałe, dobre i szybkie: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-vittoria-mezcal-pd5857/?v_Id=95475

Trwałe, dobre, szybkie i lżejsze choć droższe: https://karbonowy.pl/mtb-zwijane/1327-vittoria-mezcal-tnt-26x210-opona-zwijana.html

Teraz, Crockett napisał:

dziś jak zszedłem do garażu żeby pojeździć wieczorem to z tyłu był flak. Nabiłem koło na 4 bary i pojechałem sprawdzić, bo nie schodziło szybko.

Najgorsze. Pewnie jakiś kord ze zużytej opony drażni gdzieś dętkę i nijak tego nie idzie wymacać. 

Edytowane przez wkg
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Crockett

Dzięki za pomoc. A coś z tańszych opon w ogóle ma sens ? Do jazdy 90% asfalt + 10% las. Zależy mi na tym aby się jakoś bardzo szybko nie ścierały (te Schawlbe nikły w tym sezonie w oczach), i żeby nie były też jakoś bardzo drogi.

Zastanawiałem się nad takim zestawem:

https://t-bike.pl/opona-continental-raceking-26x2-2.html

https://t-bike.pl/detka-continental-mtb-26x1-75-2-5-auto-20884.html

Dziś po nocy oczywiście flak.

20200529_100640.thumb.jpg.eb945df2f32ff1

20200529_100746.thumb.jpg.0b24a22c60986b

20200529_100837.thumb.jpg.c6288162f68a04

20200529_100852.thumb.jpg.be537877f1b3b1

20200529_101116.thumb.jpg.4405e8224bd361

20200529_101129.thumb.jpg.8c6911f7559a81

20200529_100700.thumb.jpg.85e0fc92bdef06

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Wywal to bo się umęczysz z szukaniem zadziora żeby go zakleić a i tak powietrze ujdzie w najmniej spodziewanym momencie.

Ja nie jeździłem na Continentalach, ludzie jeżdżą (RKna tył, XK na przód). Znam dobrze Vittorie i ich jakość jest bardzo wysoka choć żadnej drutowej nie miałem. Kolega @cervandes który chyba jest prezesem fanclubu Vitttorii przeleciał na Mezcalach 10 tys km. Nie wiem, czy oszczędność 30 zł na oponie przy takim przebiegu jest istotna.

Do Schwalbe się zraziłem a już na Racing Ralphy ludzie teraz strasznie narzekają. 

Edytowane przez wkg
  • +1 pomógł 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Crockett

Orientujesz się, czy gdzieś w Warszawie dostanę te Vittorie od ręki ?

Akurat ten sklep z Conti mam niedaleko domu, a zależy mi żeby dziś wrzucić nowy zestaw i cos pojeździć :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Musisz poszukać ale przypuszczam, że wątpię. Jak podzwonisz i dopytasz i dziś wyślą to jutro będą w paczkomacie : ) Ale tzreba się upewnić, że mają na stanie i wyjdą dzisiaj. Centrumrowerowe sie ostatnio polepszyło.

Wiele tysięcy zrobiłem na takiej: https://biostern.abstore.pl/opony-mtb-vittoria-saguaro-26x2-0-zwijana,c106,p3089,pl.html a ten facet to polecany dostawca. Niestety droższa i ma już kilka lat :/ Ale po asfalcie idzie szybko, fajnie "śpiewa" i w terenie mocno się wgryza. Jest droższa bo lżejsza i składana anie drutowa. Na zwijanych oszczędzisz 300-400g na wadze obu.

Jedyne wady tych opon (Mezcal to samo) to słabe oczyszczanie jak się już zalepią lepkim, grubym błotem. Ale dobrze oczyszczające się opony o otwartej konstrukcji bieżnika, luźno ułożonych klockach są bardzo terenowe i na asfalt to mocno średnio.

Edytowane przez wkg
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Crockett

ok, jeszcze raz dzięki.

 

Co do Schwalbe to racja, w tym roku jak zrobiłem w miesiąc 720 km to bieżnik leciał w dół jak szalony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Nie tylko to - mają bicie i są nierówne - to z lektury wątków. 

https://allegro.pl/oferta/vittoria-opona-drutowana-mezcal-26x1-9-8452484112

https://allegro.pl/oferta/vittoria-opona-drutowana-mezcal-26x2-1-8463852101

Tu masz taniej w obu rozmiarach ale to są starsze opony (Geax to Vittoria). 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes
29 minut temu, wkg napisał:

Kolega @cervandes który chyba jest prezesem fanclubu Vitttorii przeleciał na Mezcalach 10 tys km.

11 tys km. i nadal jeżdżą. Melduję, że mają obecnie po 0,7mm bieżnika na środku (względem 2,5mm w nowej oponie) i zero kapci ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Teraz, cervandes napisał:

mają obecnie po 0,7mm bieżnika na środku

Na tyle ? Jeździsz pewnie na mleku to  jak mają być kapcie ? :D Ja się dziwię jak mogłem tyle lat używać dętek. Jak sobie przypomnę te piesze powroty do domu albo zmianę dętki w deszczu i błocie brrrrrr .... nigdy więcej tego szajsu :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes
Teraz, wkg napisał:

Na tyle ? Jeździsz pewnie na mleku to  jak mają być kapcie ? :D Ja się dziwię jak mogłem tyle lat używać dętek. Jak sobie przypomnę te piesze powroty do domu albo zmianę dętki w deszczu i błocie brrrrrr .... nigdy więcej tego szajsu :D

 

No raczej, że na mleku. Dętki to przeżytek.

0,7mm mają obie, bo ja zamieniałem przód z tyłem, Po paru tysiącach zamieniłem je miejscami żeby się przednia troszkę starła a jak teraz trzeci raz zalewałem to nawet nie wiem która jest która, obie wyglądają tak samo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Ja następną na przód chyba dam Peyote, teraz Barzo. Nic się te opony nie zużywają - jak diesle PSA. Już by coś człowiek zmienił a te jeżdżą i jeżdżą jak głupie D Piszę o Barzo bo Peyote na tyle nikną mi w oczach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blueforce

Saguaro to świetne, prawdziwie uniwersalne opony do jazdy w większości warunków, do jazdy mocno skoncentrowanej na asfalcie lepszy jest mezcal, raceking on conti ma także niskie opory toczenia na asfalcie, lecz o conti pojawiało się na forum o odpadających klockach i nienajlepszej jakości, natomiast vittoria/geax dostaje laurki( moim zdaniem słusznie, mam saguaro 26x2.0 przód i tył).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Crockett
Napisano (edytowane)

Dziś przy wymianie zauważyłem jeszcze jedną rzecz.

Jestem laikiem, ale moim zdaniem kaseta nie powinna się "bujać" tak na boki, czy to nie są za duże luzy, czy to coś poważnego ?,

Jestem to w stanie, jako laik, sam ogarnąć? Czy to nic takiego i jeździć dalej ?

 

Wrzucam dwa filmy, obrazujące jak to wygląda;

https://megawrzuta.pl/download/46af41255acaea78a11443338e3d0b1c.html

https://megawrzuta.pl/download/bdac31d752ee49b93a7181108ee1cc76.html

Edytowane przez Crockett

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Tragedii absolutnie nie ma, te tańsze piasty tak mają. Lekko wygięta i kręci bębenkiem na boki. Jeździć, obserwować :D

Nic się z tym nie zrobi bo pewnie taniej kupić nowe koło niż wymienić piastę. A nowe to już pod bezdętkę.

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Crockett
Napisano (edytowane)

Dzięki :)

 

Zamówiłem te Mezcale , a wczoraj kupiłem Schwalbe XC Comp 26 x 2.00, Conti nie było w sklepie a nie chciało mi się jeździć i szukać (i już widziałem sporą różnicę, dużo łatwiej się jechało po asfalcie), jak przyjdą Vittorie to przerzucę je do mnie, a Schwalbe do starego Wheelera, którego teraz używa mój Tata (on robi z 800 km na sezon z prędkościami ok 15 km/h, bo jeżdzi z psem i ma 69 lat) więc mu stykną .

Edytowane przez Crockett

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×