Skocz do zawartości

[Napęd] Zamiana starego LX 3x7 na coś 1x10

knyklu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

mam starego KTM Veneto AMP na LX (wszędzie są oznaczenia z cyframi 563), ot takiego którego traktuje się z sentymentem. Taki "bułkowóz"

Napęd mu się trochę kończy, klamkomanetka się rozlatuje, więc trzeba byłoby go wymienić pewnie. Pomyślałem, że może zamiast szukać coś pasującego 1:1 wymienić na napęd 1x10 (ewentualnie 2xX). Wiem, że wymienić trzeba będzie wszystko. Czy mógłby ktoś obeznany podrzuć mi kwotę jaką musiałbym na sprzęt przyszykować i ewentualnie wypisać co musiałbym kupić? Jestem zupełnie zielony w temacie. Naprawdę będę wdzięczny za pomoc.

Krzysiek

• Mod Team
Napisano

Jeśli korbę masz rozbieralną do której wystarczy dać zębatkę narrow wide to jest szansa, że w 500 zł się zmieścisz przy napędzie 1x10.

Napisano

Nie wiem czy o to chodzi, ale blaty są mocowane na śruby. Korba to FC-M563. Hamulce to cantilever (nie wiem czy klamki do hamulców V i C są takie same). Obręcze zjechane, więc do wymiany. De facto zostaje sama rama, widelec 

Mógłbyś przy odrobinie wolnego czasu podać co musiałbym kupić? Myślę, że celuje raczej w twardsze zakresy. 

Odwdzięczę się dobrym piwkiem.

Napisano

LX FC-M563 to korba na tzw "microdrive" 94/58 który został przez shimano dość szybko opuszczony. Ciężko będzie z N/W na ten standard. Jeżeli to 3x7, to niestety nie ma kaset szeroko-zakresowych na ten bębenek. Musiałbyś wymienić koło, ale rozumiem, że i tak chcesz to zrobić.

Czyli musiałbyć kupić: koła, V-braki, klamki pod v-brake, manetki, korbę, kasetę i łańcuch.

Bardziej budżetowo: zostawić stare piasty, zapleść nowe koła. Wtedy zostaje napęd 2x7 lub 2x8 na patencie. Jeżeli poszedłbyś w tą stronę, to:

Korba: Altus FC-MT210  - 46/30 - 130zł
Suport: jakiś za 50 zeta
Kaseta: 11-28 7rz - najtańsza z odstępnych - ~40zł
Łańcuch: jakis tam. Ja bym wziął CS-HG40, ale ponoć z gumy jest. ~40zł
Manetki: Jakieś alivio 3x8 ( lub 3x7, są kompatybilne ) - 80zł