Skocz do zawartości

[~3500] Szosa


Yoorey

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

Chciałbym prosić Was o pomoc w wyborze roweru szosowego za ok 3500zł. Przez ok 5 lat jeździłem na Cannondale CaadX na shimano 105, hamulce cantilever. Mam z tym rowerem wiele miłych wspomnień, jednak denerwowały mnie w nim przede wszystkim słabe hamulce i z czasem trzaski w suporcie BB30. Na podstawie zdobytego doświadczenia wiem, że chce aby rower miał poniższe cechy:

  1. Był szybki na asfalcie.
  2. Miał mocne hamulce.
  3. Możliwość zamontowania opon o szerokości 28mm.
  4. Miał możliwie dobre koła i korbę.
  5. Możliwie lekki.

Znalazłem kilka propozycji:
Specialized Allez 
Trek Domane AL 3
Kross Vento 3.0
Merida Scultura 100
Giant Contend 1
Triban RC 520

Które rowery byście polecili, żeby nie wpakować się na minę w postaci zupełnie przestarzałego systemu lub nierozwojowej ramy?

Napisano

Jeżeli chodzi o osprzęt to Triban z Deka bije wszystkie inne bo ma pełne shimano 105 i tarczówki hybrydowe. Niestety gdzieś trzeba ciąć koszty i ma na pewno tańszą i prostszą ramę (nie ma nawet wewnętrznego prowadzenia linek). Koła może mieć też niższej klasy bo kasa poszła w ostprzęt.

Reszta jest do siebie bardzo podobna. Kross ma chyba trochę starszą geometrię (widelec tylnego trójkąta łączy się z rurą podsiodłową na wysokości górnej rury). Poza tym masz gorszy osprzęt bo tylko Sorę i hamulce obręczowe. Nie mówię, że nie da się jeździć bo daleko im do bycia bezużytecznymi, ale no tarcze to to nie są. Z tribana łatwo też zrobisz gravela.

Specialized i Merida wyglądają tutaj śmiesznie. Claris (jeszcze niżej niż sora, tylko 8 biegów), hamulce Tektro albo jakieś chińskie, kasety Sunrace. Widać trzeba płacić na markę...

 

Wszystkie rowery mają suporty na BSA także nie będziesz miał problemów z tragicznie zrobionymi mufami pod pressfit a i wymiana będzie prostsza.

Napisano

Skuteczność hamulców to przede wszystkim jakość klocków hamulcowych.

A co do rowerów, które wrzucasz to są totalnie różne. "Wyścigowego" allez'a zestawiasz z mega endurance domene, osprzęt caris 2x8 ze "tarczową" 105 2x11. W sumie żaden rower, który wrzucasz nie spełnia wymagań jakie postawiłeś.

Triban pod względem cena/oprzęt wypada najlepiej. Jest to jednak rower "wycieczkowy" a nie szybki i lekki. Co kół masa osób ma zastrzeżenia, niby coś poprawiali ale nie wiem jak jest. Te hybrydowe tarczówki to samo - słyszałem już od znajomych, że woleliby zwykłe, mechaniczne.

Za tribanem vento a później giant.

 

Rozważ dorzucenie 400 plnów i sensę na pełnej grupie (nie wiem jakie tam opony wejdą) https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-trentino-sl-105-2020/

albo vento 4.0

https://swiatrowerow.com.pl/rower-kross-vento-4-0-2019.html

 

Napisano

Vento 3.0 głupi nie jest. Pełna Sora, korba ze zintegrowaną osią. Specialized? Jeżeli miałbym go kupić, to tylko ze względu na ramę i późniejszy rozwój, bo jako taki jest za drogi. Vento 4.0 - lepsza rama, pełna tiagra 3x10, fajny.

Napisano

Ja z tego zestawienia wybierałbym pomiędzy trekiem, a giantem. Na Treku jeździłem parę lat, gianta contenda mam jako drugą szosę/szutrówkę i bardzo dobrze oceniam ten sprzęt. Sora chodzi dobrze, w giancie masz w pełni karbonowy widelec (bynajmniej w moim contend ar3 jest). Jedynie opony gianta (akurat ten model) są dosyć średnie i ciężkie. Co ma plusy bo założysz jakieś lżejsze conti gp4000/5000 lub duro hipersonic i rower już się zmieni. Geometrię oceniam pomiędzy race, a endurance. Nie wspominam o tribanie bo się nie mogłem na tym sprzęcie odnaleźć. Dla mnie dziwna geometria i trochę za bardzo toporem ciosany, aczkolwiek relacja cena/osprzęt rewelacja. Koła i opony oczywiście do bani. Za to plus za możliwość włożenia szerszych opon do 35c- więc jak się znudzi szosowanie to jest możliwość spróbowania gravelowania. Obadaj jeszcze scotta speedstera.

Napisano

Panowie, dzięki za pomocne uwagi szczególnie, że jak widać pomieszałem charaktery (@mihau_).

Zależy mi na szybkiej jeździe więc odrzucę Tribana. Pod względem wyglądu najbardziej podoba mi się Specialized, do tej pory miałem rower w dość nudnym malowaniu i chciałbym to zmienić:) Czy ktoś się orientuje czy Kross sam produkuje ramy do serii Vento, czy tylko je okleja? Zawsze dobrze wesprzeć polski przemysł.

@nossy Obadam tego Scota jeszcze.

Odrzucając tego Tribana, moglibyście uszeregować te rowery od najbardziej sportowej geometrii do najbardziej wyprostowanej? Nie wiem czy komfort jazdy i tłumienie drgań idzie w parze z tym czy też część producentów potrafi zapewnić komfort przy wyścigowej ramie.

Napisano
1 godzinę temu, Yoorey napisał:

 Czy ktoś się orientuje czy Kross sam produkuje ramy do serii Vento, czy tylko je okleja? Zawsze dobrze wesprzeć polski przemysł.

@nossy

Kross z tego co się orientuje nie produkuje ram aluminiowych, podobnie jak 90% producentów na świecie. Zwyczajnie jest to nie opłacalne. Chiny i Tajwan tak dopracowały produkcję ram, że technologicznie i cenowo są dużo przed innymi. Dlatego większość zamawia je w Kinesise, Giancie, Meridzie itp. itd. Ktoś tam ramy oczywiście w Polsce robi, ale są to niszowe produkcje. Ale kupując taki sprzęt wspierasz polski przemysł- ktoś taki rower musi złożyć, pomalować, okleić, ktoś musi sprzedać farbę, chemię itp.

2 godziny temu, Yoorey napisał:

Nie wiem czy komfort jazdy i tłumienie drgań idzie w parze z tym czy też część producentów potrafi zapewnić komfort przy wyścigowej ramie.

Idzie w karbonowej ramie. Ramy alu są sztywne i nie tłumią drgań lub "gumowate" i też nie tłumią drgać. Dlatego wsadza się karbonowe widelce i sztyce żeby nieco poprawić komfort. Geometria nie ma tu nic do rzeczy-tzn. wiele zależy od tego na co pozwoli Twoje ciało. Jeden będzie się męczył na sportowej ramie, drugi na endurance. Wydaje mi się, że trudno za pierwszym razem wstrzelić się w ramę. Dużo daje pierwsza przymiarka i przejażdżka wokół sklepu, ale nie gwarantuje pełnego sukcesu.

Napisano

Domane jest chyba mniej "sportowy" niż ten triban:D

31 minut temu, Yoorey napisał:

Scot Speedster

Stosunek jakość/cena taki sobie. Słaba korba i dość wysoka waga jak na rower z obręczowymi hamulcami.

34 minuty temu, Yoorey napisał:

Pozostaje się do nich przymierzyć.

Średni ma to sens jeśli nie jeździłeś nigdy na szosie. Przez kilka minut czy podczas kółka wokół sklepu na każdym rozmiarze będzie Ci wygodnie i skończysz za namowami sprzedawcy z zza małym/za dużym rowerem

Napisano

Dzięki @Mihau_, już ten Scott stał się mniej atrakcyjny:) Jak na wstępie pisałem mam przełaja Canondale CaadX w rozmiarze 56, i przy moim wzroście - 182cm był w sam raz. Chce zmienić rower bo i tak 95% czasu jeżdzę po asfalcie. Poniżej wstawiam geometrie rowerów, do których się przymierzam, w odpowidnich rozmiarach:

  Trek 58 Kross L Giant ML Scott L/56
Rura podsiodłowa 54.80 56.00 53.50 56.00
Kąt nachylenia rury podsiodłowej 73.00 73.00 73.00 73.50
Długość główki ramy 19.50 19.50 17.80 18.10
Kąt główki ramy 72.00 73.00 72.50 73.00
Efektywna długość górnej rury 56.70 57.30 56.00 56.00
Obniżenie suportu (BB Drop) 7.80 7.00 7.00 6.70
Długość widełek 42.50 42.10 41.20 41.50
Rozstaw kół 102.20 101.20 100.20 99.16
Rozstaw ramy (Reach) 38.00 39.10 38.40 38.46
Wysokość ramy (Stack) 61.10 59.50 57.70 59.23

Na tyle na ile umiem to zinterpretować to kolejność wg. najbardziej sportowej geometrii Giant > Scott > Kross > Trek. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Giant wysunął się na prowadzenie:)

Napisano

W vento nie bierz L, będzie za długa, M-ka jest na pewno lepszym wyborem przy tym wzroście. W treku też wziąłbym 56

1 minutę temu, Yoorey napisał:

Na tyle na ile umiem to zinterpretować to kolejność wg. najbardziej sportowej geometrii Giant > Scott > Kross > Trek. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Giant wysunął się na prowadzenie:)

Giant - Kross - Scott - Trek

Dzielisz parametr stack przez reach. Im wynik niższy tym pozycja bardziej pochylona/rama bardziej agresywna, jeśli różnica nie jest duża to można to zniwelować innym mostkiem/podkładkami.

Jest tylko jedno "ale". Żeby takie porównanie geometrii było miarodajne trzeba porównywać rozmiary z identyczną długością rury poziomej. Twój wynik jest trochę "zakłamany" -ogólnie to im rozmiar większy tym wyniki stosunkowo wyższe. Trek i tak byłby ostatni ale byłaby różnica na prowadzeniu. Biorąc krossa w rozmiarze M, różniącego się od gianta długością nie 13 a 6mm otrzymujesz 574/377 czyli 1,49 - geo bardziej agresywne niż giant.

Zerknij sobie jeszcze na huragana 4

https://trekking24.pl/pl/rowery-szosowe-2019-romet/3589-romet-huragan-4-2019-rower-szosowy-5907782727192.html?gclid=CjwKCAjwp-X0BRAFEiwAheRuiwBtqSO0OCtJwfF8GGBXj3OHtaITggF1JTtx0CRwNfU7wxmHKhrw9xoCQfwQAvD_BwE#/431-rozmiary_romet_gravel-56_cm

https://rower.com.pl/romet-huragan-4-2080974

Napisano

Ponownie dzięki @Mihau_! Mam o czym myśleć:)
Trek Domane AL 3 Najwygodniejszy, osprzęt Sora, Waga 9,75kg
Kross Vento 3.0 Polski producent, Osprzęt Sora, Waga: 9,2kg
Giant Contend 1 Osprzęt Sora, Waga: 10,42kg
Romet Huragan 4 Polski producent, Osprzęt - Tiagra, Waga: 9kg, niestety nie mogę znaleźć pełnej geometrii, brak stack i reach
Sensa Trentino SL 105 Najbardziej sportowa geometria, osprzęt 105, Waga: 8,7kg.

Giant przekreślam ze względu na wagę. Czy wiecie może czy ramy w Romecie i Sensie pozwalają na założenie opon 28mm?

Kolejna ciekawostka, jeszcze wczoraj w ofercie Krossa nie było: Kross Vento 4.0 2020. Jest on na Tiagrze z hamulcami tarczowymi, poza moim budżetem niestety, ale uważam, że super opcja.

Napisano
Teraz, Yoorey napisał:

Romet Huragan 4 Polski producent, Osprzęt - Tiagra, Waga: 9kg, niestety nie mogę znaleźć pełnej geometrii, brak stack i reach

Praktycznie to samo co vento, może odrobinę bardziej sportowy

Teraz, Yoorey napisał:

Czy wiecie może czy rany w Romecie i Sensie można założyć opony 28mm?

Z tego co kojarzę to w romecie od rocznika 2019 się mieszczą (wcześniej max było 25). Jeśli chodzi o sensę to najprościej napisać do szybkierowerry.pl

Teraz, Yoorey napisał:

Kolejna ciekawostka, jeszcze wczoraj w ofercie Krossa nie było: Kross Vento 4.0 2020. Jest on na Tiagrze z hamulcami tarczowymi, poza moim budżetem niestety, ale uważam, że super opcja.

Cena katalogowa kross'a a cena transakcyjna to dwie różne rzeczy. Kiedy ten cały cyrk się skończy a rower będzie w sklepach to na pewno uda się wyrwać poniżej 4k

Podlinkowałem Ci wcześniej vento 4.0/2019 na tiagrze. Jesteś w stanie znaleźć/znegocjować do ok 3200-3300

 

E: Chyba znalazłem Ci rower

https://allegro.pl/oferta/nowy-cube-attain-race-tiagra-2019-rozmiar-56-9156912122

Napisano

Skontaktowałem się z szybkierowery.pl i dowiedziałem się, że do Sensy wejdą opony 28mm.

Ten Cube naprawdę spoko, dzięki za linka! 

Teraz muszę sprzedać swoja obecną maszynę, potem czas na szukanie przecen i zakup:)

Dziękuje za okazaną pomoc, teraz już wiem co mogę sobie kupić w moim budżecie.

Napisano
6 godzin temu, Yoorey napisał:

Ponownie dzięki @Mihau_! Mam o czym myśleć:)
Trek Domane AL 3 Najwygodniejszy, osprzęt Sora, Waga 9,75kg
Kross Vento 3.0 Polski producent, Osprzęt Sora, Waga: 9,2kg
Giant Contend 1 Osprzęt Sora, Waga: 10,42kg
Romet Huragan 4 Polski producent, Osprzęt - Tiagra, Waga: 9kg, niestety nie mogę znaleźć pełnej geometrii, brak stack i reach
Sensa Trentino SL 105 Najbardziej sportowa geometria, osprzęt 105, Waga: 8,7kg.

Giant przekreślam ze względu na wagę. Czy wiecie może czy ramy w Romecie i Sensie pozwalają na założenie opon 28mm?

Po pierwsze- skąd Tobie wyszła waga w contendzie 10,42kg? W m-ce contend waży ok9,5, w m/l 9,70-9,80. 10,20kg wychodzi w moim ar3 na hamulcach tarczowych i gravelowych oponach 35c.

Po drugie mierzyłem/ porównywałem vento i contenda i bez dwóch zdań na contendzie uzyskuje się bardziej sportową geometrię- przynajmniej takie były moje odczucia.

Po trzecie jeśli masz obecnie szosówkę/przełajówkę to masz już jakieś doświadczenie i przymiarka ma sens, poczujesz co jest wstępnie dobre, a co nie. Reszta niestety wychodzi w praniu. Z drugiej strony kumam, że nie jesteś w stanie przymierzyć się do wszystkich sprzętów dostępnych w necie.

Po czwarte jeśli chodzi o relację cena/osprzęt/jakość Sensa to number one. W Trentino pozycja jest bardziej sportowa i rama już bardziej zaawansowana niż w modelach niższych tego producenta. Twoim założeniem były przyzwoite hamulce i koła i jako przyzwoite można określić te w Sensie. Koła w Treku i Giancie też nie są złe, tłukłem podstawowe modele, mam 2 komplety kół gianta na zimowo-jesienne klimaty i nie są złe.

 

Napisano
1 godzinę temu, nossy napisał:

Po pierwsze- skąd Tobie wyszła waga w contendzie 10,42kg? W m-ce contend waży ok9,5, w m/l 9,70-9,80. 10,20kg wychodzi w moim ar3 na hamulcach tarczowych i gravelowych oponach 35c.

Tą informację akurat wziąłem z: https://www.giant-bicycles.com/pl/contend-1

Na innych stronach bliżej 9,5kg i mniej. Widać mijają się z prawdą, dziękuję że to wyłapałeś.

Te moje pseudo analizy mają mi pomóc zawęzić wybór do 3-4 i wtedy chciałbym obadać je na żywo. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...