Skocz do zawartości

[Cross do 3500] . moje propozycje


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Planuję zakupić crossa do 3500 zł. Mam 168 cm wzrostu i przekrok 74 cm. Mniemam że optymalna rama dla mnie to 17" lub 18". Od tygodnia przeglądam fora i sklepy. Ofert jest mnóstwo i dlatego potrzebuję Waszej pomocy i konkretnie który bike będzie najlepszy. Zaznaczam że sam prestiż producenta, czy też obróbka ramy nie jest dla mnie ważna. Ważniejsze jest aby osprzęt był możliwie jak najlepszy i taki którego nie trzeba regulować co pół roku. Po ofertach widać jest, jak producenci wrzucają do ramy lepsze przerzutki kosztem czegoś innego. Fajnie gdyby rower był równomiernie rozłożony pod tym względem. Proszę o konkrety i z góry dziękuję za pomoc !!

Wrzucam kilka modeli które wpadły mi w oko: 

1. https://allegro.pl/oferta/kross-evado-8-0-czarny-szary-mat-rama-17-outlet-9051979991

2. https://www.rowerzysta.pl/rowery-crossowe/rower-crossowy-unibike-viper-man-2020.html   Tutaj cena o 15% mniej na ten rocznik więc wychodzi jakieś 2700zł

3. https://rower-sport.pl/pl/p/UNIBIKE-ZETHOS-GTS-2019-Czarno-Czerwony/5366

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli prestiż producenta nie jest ważny, za to osprzęt ma być dobry a cały rower równomiernie rozłożony to masz 3 głosy przemawiające za Unibike :D 

Jedynym słabym punktem Vipera jest widelec - jednak jakbyś w zakładanym budżecie założył do niego Rock Shox Paragon Gold to masz rower z dobrym osprzętem i świetnym widelcem i tak naprawdę niczego mu nie brakuje. 

Druga opcja w tym budżecie - https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-1-disc-2020 tu masz nieco słabszy powietrzny widelec na starcie, napęd 2x10 i nieco słabsze hamulce jak w Viperze (ale za to korbę ze sztywną osią). 

Jak tylko masz możliwość przymiarki to przejechałbym się na jakimś Giancie, jakims Unibike i sobie porównał geometrię, bo sam będziesz wiedział który Ci pasuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Ja ze swojej strony zaproponuje Riverside 920.
https://www.decathlon.pl/-id_8405267.html?utm_source%3Dmobileapp%26utm_medium%3Dshare%26utm_campaign%3Dproductpage=

Amortyzator powietrzny, napęd pełny SRAM NX 11rz. z koronką 36z z przodu, koła systemowe Mavic Aksium itd.

500zł będziesz miał zapasu, żeby go ewentualnie dopasować pod swoje potrzeby. Miałem okazję testować ten rower i naprawdę zrobił na mnie dobre wrażenie - pozycja bardzo wygodna, amortyzator ładnie wybiera, stopniowanie napędu wystarczające na każda górkę (jedynie na zjazdach brakuje możliwości dokręcenia, ale coś za coś), także według mnie w tych pieniądzach super wybór ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kross wypada słabiej jak Viper (hamulce, koła), a Zethos?

No ja osobiście nie jestem przekonany do dopłacania za osprzęt powyżej Deore które w Viperze działa naprawdę płynnie. Jak wspomniałem wolałbym dorzucić te pieniądze do wymiany amortyzatora w Viperze. Wiem że może się to wydać dziwne przy nowym rowerze, ale na czymś musieli oszczędzić a na komfort jazdy wpływa znacznie bardziej jak przerzutki czy hamulce oczko wyżej. 

Ale na plus w Zethosie na pewno korba na sztywną oś, i hamulce. 

Dopiero teraz zauważyłem więc się odniosę:

15 godzin temu, KENDZIOR napisał:

Ważniejsze jest aby osprzęt był możliwie jak najlepszy i taki którego nie trzeba regulować co pół roku

To nie jest tak że kupisz nowy rower i masz spokój na rok albo dwa. O rower trzeba dbać, regularnie robić przegląd albo oddawać na taki do serwisu a jak linki się wyciągną (co jest naturalne) to delikatnie je podregulować, i wtedy będzie służył bezawaryjnie. Na pewno plusem są hamulce hydrauliczne które są praktycznie bezobsługowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 20.03.2020 o 21:22, MikeSkywalker napisał:

Jedynym słabym punktem Vipera jest widelec - jednak jakbyś w zakładanym budżecie założył do niego Rock Shox Paragon Gold to masz rower z dobrym osprzętem i świetnym widelcem i tak naprawdę niczego mu nie brakuje. 

korbę ze sztywną osią). 

1. Jestem Laikiem, ale zostałem na obecną chwile namówiony na Vipera, jaka jest różnica w realu między tym widelcem polecanym przez Ciebie a standardowym

SR SUNTOUR NVX / BLOKADA HYDRAULICZNA Z DŹWIGNIĄ NA KIEROWNICY / SKOK 75MM

2. co daje ta korba ze sztywną osą, w porównaniu ze standardem  SHIMANO T521 / 48X36X26T / OSŁONA

 

Pisałem sprzedawcy, że nie zależy mi na hamulcach, bo mieszkamy na nizinach, i dostałem taką propozycję

Mogę np sprzedać Vipera - 160 zł ł na hamulcach hydraulicznych shimano m446 też bardzo dobre a tańsze, a zdejmują te SHIMANO DEORE MT500 (HYDRAULICZNE) 

zdejmują jak zdejmują, poprostu przy montażu zakładają inne, a te oryginały sprzedaja pewnie dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o pracę to bardzo duża, podobnie waga i serwisowanie na plus dla Paragona.

Przede wszystkim dużo lepszy tłumik, do tego serwisowalny, w NVX z Vipera jest prosty kartridż. NVX ma plastikowe tuleje czyli szybko złapie luzy. Nie ma sprężyny powietrznej - także jest cięższy i nie można go sobie dopasować pod wagę czy upodobania. Ale blokada jest na kierownicy a nie na goleni (co z kolei wbrew pozorom wcale nie jest takie trudne w obsłudze). 

4 godziny temu, Robur82 napisał:

zdejmują jak zdejmują, poprostu przy montażu zakładają inne, a te oryginały sprzedaja pewnie dalej

No zdejmują, zdejmują. Myślisz że sprzedawca sam montuje rowery a producent przysyła mu je w puzzlach? :D Tylny hamulec jest zamontowany, w przednim jest przykręcona klamka i dokręca/ustawia się zacisk i tarczę. 

Czy jest to opłacalne - ciężko powiedzieć. Klamka jest nieco inna, bez możliwości regulacji, do  tego M446 to starszy model hamulca, może jakiś leżak sklepowy. Jak sprzedawca da Ci na niego pisemną gwarancję to można rozważyć. Bo w innym przypadku jak coś się stanie to mogą być cyrki - paragonu na hamulec nie masz, Unibike ma prawo się wypiąć bo do Vipera nie montuje tego hamulca. A piszę o tym bo awarie hamulców się zdarzają, na tle innych podzespołów można nawet powiedzieć że dosyć często. No i nie wiem o jakiej cenie zakupu mówimy - 160zł to można dostać rabatu od ceny katalogowej bez takich cyrków. 

Korba ze sztywną osią daje teoretycznie większą sztywność - piszę teoretyczną bo między Octalink a HTII nie ma już tak dużej różnicy jak w stosunku do kwadratu. Do tego mniejsza waga całości i łatwiejsze serwisowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...