Skocz do zawartości

[Rama] Naprawa pęknięcia ramy stalowej Łódź


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie da się? Wymiana ramy jest dość problematyczna, szczególnie że nie ma już ram pod stery 1'' tylko pod 1 i 1/8''. Reduktorów z 1 i 1/8'' na 1'' nie widziałem. Dopiero wymieniłem widelec bo w starym pękł hak. Wczoraj zacząłem oglądać czy z tyłu też coś się nie dzieje no i znalazłem to, co widać na zdjęciu. Koszt zespawania 50 zł lub 150 zł z dojazdem, nowa rama 400 zł, nowy trekking 3000 zł.

Napisano

Wymienia się same haki, ale nie sądzę żeby koszt był niższy niż 300-400 , w dodatku ta stal to jak się domyślam jakiś Hi-Ten  , w najlepszym wypadku Tange - jeśli masz 'nową ramę' za 400 to bym wybrał tą opcję , swoją drogą co to za ramy  ta obecna / nowa ?

Napisano

1020 High Tensile Steel. Nowej ramy nie mam.

Można kupić https://www.dadelo.pl/rama-accent-shannon-pd7802/?v_Id=20765

W tej sytuacji praktycznie żadne rozwiązanie się nie opłaca. Ramy na stery 1'' nie są dostępne, starego widelca nie przełożę zatem do nowej.

Jak bym nie chciał samemu tego przekładać to do 400 zł (rama), 200 zł (widelec amortyzowany) trzeba dołożyć jeszcze 300 zł robocizny, więc w zaokrągleniu 1000 zł.

Napisano

A rower jest w ogóle wart takich kombinacji? Może lepiej po prostu się z nim pożegnać, sprzedać co się da (widelec, może koła, hamulce, napęd) i kupić coś innego na rynku wtórnym albo nowego? 

Napisano

Napisz w ogóle co to za rama/rower obecne, może jakieś foto -  bo jeśli jesteś przywiązany do 'tej geometrii'  i ogólnie starego strucla (to nie obraza, sam takie mam) to równie dobrze można kupić cały frameset nawet na 1"  za kilka stówek, czasami poniżej stówy , bo mało kto już chce to kupować ;)

Napisano

Unibike Luxor, rama 21'', koła 28'', stery 1'' klasyczne, gwintowane.

Dużo tam rzeczy wymieniłem m.in. suport na bezobsługowy, korby na Acera, siodło Selle Torx, koło tylne z piastą bezobsługową, opony Schwalbe Marathon Plus Tour (150 zł sztuka).

Zdjęcie poglądowe modelu, nie konkretnie mojego egzemplarza:

b1110-u2646_orig.jpg?1383312976

Napisano

A musi być stal?   bo jeśli niekoniecznie to  za 500-700zł jest kilka kompletnych alu rowerów na allegro, na szybko wbiłem trekking na ramie 21" 

Na upartego możesz przełożyć części które masz lepsze a resztę jeszcze sprzedać.

Jeśli musi być stal to rozumiem, ale naprawa będzie mocno nieopłacalna.

Napisano

Jednak można kupić stery redukcyjne z 1 i 1/8'' na 1''. Nie wiem tylko, czy przy tej samej długości główki ramy (13 cm) nie okaże się, że rura sterowa będzie za krótka.

Napisano

w sumie test o tyle kosztowy ze musiałbyś kupić tą tamę z 1.125" ;)

może w pierwszej kolejności rzeczywiście znajdź nawet kogokolwiek ze spawarką kto pospawa ten hak i wyszlifuje na tyle żeby była płaska powierzchnia pod nakrętkę ośki

 

a co do sterów NECO H834 , tutaj masz wymiary, może pozwoli Ci to porównać coś z obecnymi i wywnioskować czy przypasują 

7f84d9fa4c2c940cf482e03fe0f9

Napisano

Na Powstańców masz serwis blacharski. Spawali mi klika rzeczy, ale większe. Nie wiem czy podejmą się takiej pierdoły, jeżeli widzisz sens naprawy.

Napisano

Za poprawkę w miejscu pęknięcia zapłaciłem 30 zł.

Transport roweru do warsztatu i z powrotem taksóweczkami - 80 zł.

Ciężko orzec, czy było sens to poprawiać, czy to pęknięcie miało na cokolwiek wpływ.

Pro SPAW - Spawanie Aluminium, Tytanu, Stali, Ślusarstwo; Rzemieślnicza 20, 93-419 Łódź; 510 545 871.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...