Skocz do zawartości

[AllRounder] Komponenty, tarcze, pytania


Fiwan

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Ostatnio postanowiłem, że czas zainwestować w nowy rower, coś do codziennej jazdy „do sklepu” a jednocześnie pozwalającego pojechać kiedyś gdzieś dalej (póki co marzenie). Zastanawiałem się nad kupnem gotowego, nowego rowerku, a kończę na chęci modyfikacji starego, Kellysa Saphix’a z 2013 (tak mi się wydaje) roku.

https://imgur.com/AF3Q0TB

Co chcę w nim zmienić? Generalnie to wszystko, zostanie tylko rama.

 

Oczekiwania/pytania:

1.Czy to mocowanie https://imgur.com/dVkelUi jest przypadkiem na adapter pod hamulce tarczowe? (Liczę, że tak xd) Jeśli tak, mógłby ktoś podzielić się linkiem/modelem jakiegoś sprawdzonego?

2.Jeśli 1-tak, to czy jest ktoś w stanie polecić pasujący (1,1/8’) sztywny widelec, z mocowaniem pod tarcze (najlepiej od razu pm, ale nie koniecznie), który pomieści oponki 40+ (jakieś fajne baloniki, najlepiej 42/44), jednocześnie pytanko, ile mógłbym zmieścić z tyłu https://imgur.com/FzRjGxd (na zdjęciu 23c)? Jeśli 1-nie, to widelec pod najszersze oponki z hamulcami szczękowymi.  W obydwu przypadkach mocowania na małe sakiewki/bagażnik (gwinty) na widelcu byłyby nieocenionym atutem!

3.Zamierzam malować ramę z jednoczesnym jej zakonserwowaniem, czy to https://imgur.com/JbwQVtI jakoś konkretnie zabezpieczyć (Ślad po blatach)? Czy nie przejmować się?

4.Zamierzam do tej ramy włożyć pełną grupę shimano Deore M6000 (2x10), jeśli się uda, to tarcze mechaniczne, jeśli nie :/ to v-brake. Są tu według znawców jakieś przeciwwskazania albo może zna ktoś równie dobrą (jakość/cena) alternatywę?

 

Koszty: wiadomo, im taniej tym lepiej, ale nie kosztem jakości (nie umniejszając, części z aliexpress odpadają ;) )

Szukając odpowiednich części, chciałbym sugerować się cenami katalogowymi, czemu? Plan złożenia (finalnego) tego roweru zakładam na maj/czerwiec, budżet wole założyć pesymistyczny, a w między czasie znaleźć okazyjne ceny, części nie bede kupował w najbliższym tygodniu, tylko kilku miesiącach, dlatego nie chcę sugerować się okazyjną ceną na przykład forumowicza :D 

 

 

Jeśli dojdą mi kolejne pytanie, dopisze.

 

Dzięki ;3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2019 o 02:14, Fiwan napisał:

Co chcę w nim zmienić? Generalnie to wszystko, zostanie tylko rama.

Jeśli to ma być budżetowy bułkowóz to nie ma to najmniejszego sensu. Naprawić/wymienić to co nie działa lub się zużyło i jeździć.

W dniu 1.11.2019 o 02:14, Fiwan napisał:

Czy to mocowanie https://imgur.com/dVkelUi jest przypadkiem na adapter pod hamulce tarczowe?

Jest to mocowanie IS. Do współczesnych zacisków będzie potrzeba adaptera IS/PM.

W dniu 1.11.2019 o 02:14, Fiwan napisał:

Jeśli 1-tak, to czy jest ktoś w stanie polecić pasujący (1,1/8’) sztywny widelec, z mocowaniem pod tarcze (najlepiej od razu pm, ale nie koniecznie), który pomieści oponki 40+ (jakieś fajne baloniki, najlepiej 42/44),

Budżetowo to jakikolwiek pasujący "aluminiak" Force, Accent, Mosso, itp. I jest to jak na razie jedyna sensowna modyfikacja.

W dniu 1.11.2019 o 02:14, Fiwan napisał:

Zamierzam malować ramę z jednoczesnym jej zakonserwowaniem

Chyba masz za dużo czasu i się mooocno nudzisz, w dodatku lubiąc wykonywać upierdliwe czynności ;) Finał może być daleeeeki od tego co sobie wyobrażasz.

W dniu 1.11.2019 o 02:14, Fiwan napisał:

Zamierzam do tej ramy włożyć pełną grupę shimano Deore M6000 (2x10)

W jakim celu? Bling-bling?

W dniu 1.11.2019 o 02:14, Fiwan napisał:

jeśli się uda, to tarcze mechaniczne, jeśli nie :/ to v-brake

Najbardziej podstawowe hydrauliki Shimano MT200 dostaniesz w kwocie coś koło 140-170zł za komplet. I jest to powiedzmy druga sensowna modyfikacja.

W dniu 1.11.2019 o 02:14, Fiwan napisał:

Plan złożenia (finalnego) tego roweru zakładam na maj/czerwiec, budżet wole założyć pesymistyczny, a w między czasie znaleźć okazyjne ceny, części nie bede kupował w najbliższym tygodniu, tylko kilku miesiącach, dlatego nie chcę sugerować się okazyjną ceną na przykład forumowicza

Dolicz jeszcze pewne specyficzne rowerowe narzędzia jeśli nie masz. I jeszcze raz wszystko przekalkuluj, bo prawdopodobnie okaże się że wystarczy poprzeglądać zimowe oferty sklepów albo pójść do Dectahlonu i wyjdzie się z nowym sprzętem poniżej tego co chciałeś wydać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.11.2019 o 11:42, m0d napisał:

Jeśli to ma być budżetowy bułkowóz to nie ma to najmniejszego sensu. Naprawić/wymienić to co nie działa lub się zużyło i jeździć.

Jest to mocowanie IS. Do współczesnych zacisków będzie potrzeba adaptera IS/PM.

Budżetowo to jakikolwiek pasujący "aluminiak" Force, Accent, Mosso, itp. I jest to jak na razie jedyna sensowna modyfikacja.

Chyba masz za dużo czasu i się mooocno nudzisz, w dodatku lubiąc wykonywać upierdliwe czynności ;) Finał może być daleeeeki od tego co sobie wyobrażasz.

W jakim celu? Bling-bling?

Najbardziej podstawowe hydrauliki Shimano MT200 dostaniesz w kwocie coś koło 140-170zł za komplet. I jest to powiedzmy druga sensowna modyfikacja.

Dolicz jeszcze pewne specyficzne rowerowe narzędzia jeśli nie masz. I jeszcze raz wszystko przekalkuluj, bo prawdopodobnie okaże się że wystarczy poprzeglądać zimowe oferty sklepów albo pójść do Dectahlonu i wyjdzie się z nowym sprzętem poniżej tego co chciałeś wydać.

 

Nie powiedziałbym, że budżetowy bułkowóz, może rzeczywiście nieprecyzyjnie się wyraziłem.

Budżetowy widelec - nie miałem na myśli czegoś do 100, planowałem do 500, a jeśli będzie trzeba to i więcej.

Finał może być całkowicie inny od zamierzonego celu - niestety tak często bywa, liczę się też z tym.

bling-bling? xd

Hamulce mechaniczne chciałem celowo, żeby ewentualna naprawa bez dostępu do innych niż podstawowe narzędzia była również możliwa.

 

 

 

Ale wracając do planu, nie ma to być rower budżetowy, tylko coś typu gravela w bliżej nieokreślonym budżecie (finalnie do 4?5? tysięcy, ale wszystko wyjdzie w trakcie, póki co mogę tylko zakładać ile będzie - ruchome widełki cenowe).

Czemu nie chcę kupić gotowego roweru? Taki już mam, czas pobawić się trochę z innej perspektywy (mam trochę czasu i się nudzę xd), chociaż raz chciałbym złożyć rower możliwie jak najbardziej od podstaw, tym samym dowiedzieć się na czym dokładnie jeżdżę, co jak działa i być w stanie poradzić sobie z czymkolwiek by nie było potrzeby (tak, jest dużo filmików, mogę rozmontować coś itd, wiem wiem).

Zdaję sobie sprawę, że składak będzie o kilkanaście/kilkadziesiąt procent droższy od podobnego gotowca.

 

Póki co, zastanawiam się, czy na pewno korzystać z tej ramy, czy z niej zrobić "bułkowóz" - poprawić to co było(bez rozwodzenia się co to było), czy zainwestować w cały frameset.

Na oku póki co mam dwie ramy: Accent Furious i Author Aura XR 5

Minusy obydwóch (ale do przeżycia) to wewnętrzne prowadzenie linek, natomiast przewaga (moim zdaniem) Authora to sztywne ośki. Obydwa widelce są bez dodatkowych bocznych mocowań - niestety. Może ktoś się wypowiedzieć na temat tych framesetów? A może macie inne godne polecenia (najlepiej cały frameset) do +/- 2000 ? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Fiwan napisał:

Ale wracając do planu, nie ma to być rower budżetowy, tylko coś typu gravela w bliżej nieokreślonym budżecie (finalnie do 4?5? tysięcy, ale wszystko wyjdzie w trakcie, póki co mogę tylko zakładać ile będzie - ruchome widełki cenowe).

Na tej ramie chciałeś to składać? :) Serio? :) Tak BTW gravel to rower z barankiem.

Co do reszty - usiądź, pomyśl, odpal jakiś arkusz kalkulacyjny, poszukaj kosztów części, narzędzi i robocizny, uzupełnij arkusz i wtedy jeszcze raz pomyśl. 

Za 4-5 tysięcy możesz obecnie na promocjach/wyprzedażach poszukać gotowego sprzętu. Żeby sensownie składać pod siebie, to jeszcze trzeba mieć jakieś konkretne oczekiwania, a tu póki co jakiś misz-masz. A potem jak będziesz o to dbał i samemu serwisował to będziesz miał okazję poznać sprzęt "jak najbardziej od podstaw" :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, m0d napisał:

Na tej ramie chciałeś to składać? :) Serio? :) Tak BTW gravel to rower z barankiem.

Co do reszty - usiądź, pomyśl, odpal jakiś arkusz kalkulacyjny, poszukaj kosztów części, narzędzi i robocizny, uzupełnij arkusz i wtedy jeszcze raz pomyśl. 

Za 4-5 tysięcy możesz obecnie na promocjach/wyprzedażach poszukać gotowego sprzętu. Żeby sensownie składać pod siebie, to jeszcze trzeba mieć jakieś konkretne oczekiwania, a tu póki co jakiś misz-masz. A potem jak będziesz o to dbał i samemu serwisował to będziesz miał okazję poznać sprzęt "jak najbardziej od podstaw" :)

 

 

Gravel to rower z barankiem- prawda, ponownie złe nazewnictwo, rower fitnessowy? bardziej odpowiednim określeniem?

 

Odpaliłem, pomyślałem - frajdy nie sprawi kupno gotowego roweru.

Może powinienem dokładniej sprecyzować ogólny zarys roweru.

Sztywny frameset, oponki około 40c, PROSTA KIEROWNICA - czemu? powiedzmy, że kaprys, jak wszystko. Mniej uchwytów, mniejsze możliwości, rozumiem.

Co prawda, nie wykluczam zakupu całego roweru, ale nie nastawiam się na tą opcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Fiwan napisał:

PROSTA KIEROWNICA - czemu? powiedzmy, że kaprys, jak wszystko

To pytasz o złe framesety w tym i osobno założonym temacie :) Geometria ramy pod baranka jest z założenia inna niż ramy pod prostą kierownicę.

A Ty chyba bardziej oczekujesz czegoś w tym stylu: https://www.jamisbikes.com/usa/codaelite.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, m0d napisał:

To pytasz o złe framesety w tym i osobno założonym temacie :) Geometria ramy pod baranka jest z założenia inna niż ramy pod prostą kierownicę.

A Ty chyba bardziej oczekujesz czegoś w tym stylu: https://www.jamisbikes.com/usa/codaelite.html

 

Rozumiem, wiem, że wiesz co mówisz, póki co mam mętlik odnośnie baranka i prostej - dylemat, którego jeszcze nie do końca rozstrzygnąłem.

Co do ramy, geometrią chyba niewiele różni się od Accenta Furious, a gdzieś na forum przewinął mi się rowerek z flat barem na tej właśnie ramie.

Czy rama zrobiona pod baranka, nie będzie działała podobnie z flat barem? (baranek uchwyt górny)

 

Tak tak, wiem, że jeśli coś jest stricte pod X, to nie może równie dobrze działać z Y :>. ale ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, dovectra napisał:

Rama pod barana jest przeważnie krótsza niż ta pod prostą kierę (ten jamis jest np. dosyć długi).

 Ale można się podeprzeć krótkim mostkiem pod barana.

Zatem korzystając z ramy pod baranka, osiągnę bardziej wyprostowaną, komfortową pozycję (na flat barze), albo mniej, jeśli zastosuje dłuższy mostek. Czy coś pomieszałem? 

Bo jeśli jest tak jak napisałem, to gdzie leży problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Fiwan napisał:

Rozumiem, wiem, że wiesz co mówisz, póki co mam mętlik odnośnie baranka i prostej - dylemat, którego jeszcze nie do końca rozstrzygnąłem.

Co do ramy, geometrią chyba niewiele różni się od Accenta Furious, a gdzieś na forum przewinął mi się rowerek z flat barem na tej właśnie ramie.

Czy rama zrobiona pod baranka, nie będzie działała podobnie z flat barem? (baranek uchwyt górny)

 

Tak tak, wiem, że jeśli coś jest stricte pod X, to nie może równie dobrze działać z Y :>. ale ....

A może kup gotowca taniej i go zmodyfikuj jak najlepiej ,ten stalowiec jako baza by się nadał , w cenie framsetu masz rower o uniwersalnej stalowej ramie , gdzie możesz wrzucić nowy napęd , lżejsze opony a nawet koła  i ma wszelkie dostępne mocowania

https://allegro.pl/listing?string=Marin muirwoods

 Lub taki z tym że nie wiem ile tu max miejsca na opony , no i rozmiar tylko 17

http://bdc-bike.com/pl/p/Jamis-Coda-Elite-2017-17/6940

 

Tu kompletny , nie wymaga wiele inwestycji 

https://rower.com.pl/breezer-radar-cafe-1811826

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...