Skocz do zawartości
bikeart

[konserwacja] piasta tylna DT

Rekomendowane odpowiedzi

bikeart

Cześć,

Problem dotyczy piasty tylnego koła Cube DT CSW MA 1.9. Jest to koło robione na komponentach DT Swiss, prawdopodobnie 370. Jak nie jest mocno dociśnięte samozamykaczem to kaseta obraca się do tyłu bez oporów. Przy mocnym zaciśnięciu samozamykacza kaseta ma duży opór. Na tyle duży, że przy zamocowaniu roweru na stojak, zakręceniu koła korbą  w przód, nie mogę kręcić korbą w tył, bo łańcuch  góra opada. Albo jeżeli korbą kręcę w tył to i koło się  obraca. Opór jet pulsacyjny, ale jest ciągle. Gdzie leży przyczyna?

   
   
Edytowane przez bikeart

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW

Może kaseta jest niedokręcona...? Nie no...ale to musiałaby być całkiem luźna, żeby aż tyle się przesunęła w stronę ramy...

Rozbierałeś coś ostatnio, wymieniałeś?

Edytowane przez TheJW

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bikeart

między ramą a kasetą jest luz. Kasetę dokręciłem mocno

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW

A z przerzutką wszystko jest OK? Nic nie skrzywiłeś? Łańcuch nie wpadł Ci między kółko a wózek?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bikeart

Ostatnio zmieniłem kasetę. Jak ją ściągałem to zeszła mi razem z bębenkiem. Łożyska są ok.  Ale ta dolegliwość zaczęła się już wcześniej .

Przerzutka działa dobrze. Skrzywione raczej nie jest. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Sprawdź czy jak zdejmiesz bębenek na osi piasty jest tulejka dystansowa która właśnie powoduje, że bębenek nie ma styku z korpusem piasty. Sprawdź też czy łożyska bębenka jak go zdejmiesz obracają się bez żadnych oporów/przycięć.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bikeart

Tulejka jest, ale jest na niej maleńki zadzior w płaszczyźnie prostopadłej do osi. Zadzior spiłowałem, ale nic to nie zmieniło. Prawdopodobnie tulejka została ściśnięta, stąd ten zadzior i teraz tulejka ma mniejszą szerokość. Czy to możliwe, że tulejka została sprasowana przez bardzo mocne zamykanie samozamykacza?

ps. Rower oddałem do serwisu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Tak, do tego podobna tulejka jest między łożyskami bębenka. Cała siła ściskająca pastę patrząc od strony napędowej idzie w takiej kolejności: end-cap, bieżnia wewnętrzną łożyska bębenka, tulejka w bębenku, bieżnia wew drugiego łożyska bębenka,  tulejka pod bębenkiem, bieżnia wew łożyska pod pierścieniem zapadkowym, oś właściwa, bieżnia wew drugiego łożyska osi i end-cap z drugiej strony. Te dwie tulejki  dystansowe jeśli są idealnie dobrane powodują brak sił poprzecznych  na łożyskach. Siły poprzeczne to duże opory i szybkie zużycie. Dodatkowo uszczelka korpusu bębenka może być za mocno dociskana do korpusu piasty 

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bikeart

Tulejka została wymieniona i piasta kręci się jak nowa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

No i solą potomnośvi - nie ściskaj zamykacza siłowo. Widziałem takie kwiatki, że od siły sciskajacej haki w ramie sie poodkształcaly.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×