Skocz do zawartości

bikeart

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    96
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Artur
  • Skąd
    Szczecin

Ostatnie wizyty

336 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika bikeart

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

27

Reputacja

  1. W kwestii wymiany oleju w tłumiku. Istotne jest właściwe odpowietrzenie. Dlatego w trakcie uzupełniania dobrze jest podpompować, aby napełnić górną komorę olejem. Później dolać resztę. Nadwyżka oleju będzie wyrzucona przez otwory w górnej części tłumika
  2. bikeart

    [XT M785] Regulacja

    Hamulce wyregulowane. Okazało się, że to jednak wina tarczy. Wyprostowałem i nie obciera. Musi być idealnie prosta.
  3. bikeart

    [XT M785] Regulacja

    Bezpośrednio po regulacji nie obcierały przy normalnej jeździe. Jednak po zjechaniu z górki i po mocniejszym hamowaniu zaczęły obcierać. Zacisk koła ustawiony i zamknięty. Kładłem się na kierownice w zasadzie w celu diagnostyki. Bardziej mnie interesuje, aby nie obcierały przy jeździe stojąc. Zamykałem zacisk nogą, bo chciałem to zrobić mocniej. Tutaj na forum wyczytałem w postach o regulacji hamulców, że to poprawia sztywność i może ograniczyć obcieranie tarczy. Dla wyjaśnienia. To nie było skakanie, czy stanie na zacisku. Może nawet użyłbym takiej siły zamykając pulsacyjnie ręką stosując twardą podkładkę pod rękę. Przez samą rękawicę bolało. tłoczki smarowałem pastą i wygląda jakby pracowały równomiernie, ale faktycznie nie sprawdzałem na ile się chowają w zacisku. Jaka powinna być szczelina między nowym klockiem a tarczą?
  4. bikeart

    [XT M785] Regulacja

    FOX 32 Float 100 CTD O/C Evolution
  5. bikeart

    [XT M785] Regulacja

    Jeżdżę na nim kilka lat i tego wcześniej nie zauważyłem, a moja waga spadła. Nie jest to co prawda wielkie tarcie, raczej cykanie, ale wqur.... A czy jest możliwe, że podgiąłem amortyzator dociskając zacisk nogą?
  6. Cześć, Pacjent to przedni hamulec shimano xt m785 z tarczami shimano sm-rt81. Po regulacji na stojaku nic nie obciera. Gdy siedzę na rowerze również. Problem pojawia się gdy stoję na rowerze, albo położę się na kierownicę. Tarcze wyprostowane,lekkie bicie 0,2-0,5 mm ( swoją drogą nie sądziłem, że są takie miękkie, wcześniej prostowałem SM-RT30 i były dużo sztywniejsze), tłoczki nasmarowane, pracują równomiernie. Oś QR 9, sprawdziłem mocowanie w widelcu i mocno zaciśnięty(nogą). Jakieś wskazówki gdzie szukać przyczyny? .
  7. Dzięki Kocie . Wcaleś nie taki durny:). Amorek działa lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. Jestem Ci winien piwko;)
  8. Cześć, zrobiłem kolejny serwis amortyzatora. Tym razem rozebrałem również tłumik. Wyleciało sporo spracowanego oleju. I teraz pytanko. Czy do tłumika leje się dodatkowo olej? Czy wystarczy 30 ml tak jak w manual'u do goleni. Jeżeli się leje dodatkowo, to gdzie mogę znaleźć informację o ilości t. Gold Spring-Side Bath 30cc Damper-Side Bath 30cc Float Fluid Air Chamber 5cc
  9. Trzpienia komory powietrznej nie wyjmowałem. Wymieniłem tylko olej w samej komorze. Gwintu nie brakowało. Wydaje mi się, że wszystko dobrze skręciłem mimo że skręcałem "na czucie" bez dynamometru. Oleju wlałem po 30 ml do goleni. Starego oleju wyleciało z tłumika wg mnie sporo (zakładam, że zgodnie z instrukcją 30ml), a z drugiej połowa z tego. Ciśnienie ustawiłem mniejsze - 85 psi tyle co zalecają w tabelce. Pierwotnie miałem 95psi. W międzyczasie sprawdziłem skok w Rebie "100" kolegi. Przy takich pomiarach jak moje to ma 110 skoku. Przy tym moje115 wygląda na normalne, więc jazda nie jest niebezpieczna. Dziwne tylko to, że pierwotnie był mniejszy skok. Ciśnienie dobiłem do 90 psi i wg. mnie teraz jest lepiej, jest bardziej twardy. Czy przy wyższym ciśnieniu nie będzie wykorzystywany pełny zakres skoku?
  10. Tak. Po wymianie oleju zmienił się skok. Tłumika nie rozbierałem tylko wyjąłem z golenia górnego i wyczyściłem . Wymieniłem olej w obu goleniach dolnych i komorze powietrznej. Skok mierze od góry golenia dolnego do dołu korony (widoczny goleń górny + uszczelka kurzowa). Po wymianie już jeździłem. Amortyzator jest bardziej czuły, ale to może być efekt oleju ( silkolene pro rsf 15). Przy prędkości ok 40km/h sprawia wrażenie jakby pływał, ale może to jest efekt większej czułości.
  11. Cześć, Rozumiem, że nikt nie nie jest w stanie mi pomóc? To jeszcze jedno pytanie. Czy jazda z takim amortyzatorem jest bezpieczna? Pozdrawiam Artur
  12. Czreść podłączę się pod temat, bo mam podobny problem choć odwrotny cel. Mam ten sam amortyzator. Po wykonaniu wymiany oleju zmienił mi się skok z 100 na 115. Wlałem po 30ml oleju do każdej lagi. Gdzie popełniłem błąd przy wymianie i jak przywrócić skok do fabrycznego? Pozdrawiam Artur
  13. Poszukując zamiennika do fox float fluid trafiłem na kartą materiałową: http://www.biketoyz.se/Files/Images/Teknisk/025-03-003-a-Fluid-Blue.pdf Wynika z tego, że odpowiednikiem nie jest olej syntetyczny SGO 75W-90 http://www.torcousa.com/technology/SGO.pdf, a mineralny RGO 80W-90 http://www.torcousa.com/technology/RGO.pdf. Czy ja poprawnie rozumuję?
  14. Wyrzuciłem wszystkie podkładki spod mostka. Rower jest zwrotniejszy, odkrywam go na nowo . Muszę więcej pojeździć, to zobaczę czy nie będą mnie bolały plecy. Na razie jest ok.
  15. Mam CUBE LTD SL 21" i podobną budowę ciała (183 i 88/89 noga). Ramy u CUBE są trochę zaniżone, 21" to w rzeczywistości 20,2". Po prostych odcinkach jeździ się fajnie, ale jak jeździsz po krętych, to ja wolałbym deczko mniejszą ramę. Jakbym dzisiaj miał kupować to wybrał bym 19". W sumie jak kupowałem rower to nie przypuszczałem, że zmienią mi się moje upodobania i będę jeździł tam gdzie jeżdzę
×
×
  • Dodaj nową pozycję...