Skocz do zawartości
djzwierzak

[Hamulce] pół hydrauliki

Rekomendowane odpowiedzi

djzwierzak

Witajcie.

Szukam jakiegoś rozwiązania dla swojego Jari. Niestety mechaniki to lipa i chciałbym je wymienić.

Oczywiście myślałem nad trp hy/rd lecz cena trochę wysoka (aliexpress około500 zł komplet z tarczami)

Wpadły mi też takie cuda. http://www.force-components.pl/index.php?p6036,kod-406210b-force-control-semi-hydraulic-hamulce-przod-tyl&fbclid=IwAR0LwPQLbZw8jBjRFrWrE84AWiWQI-49BY7G6HhS1oHjjxhBeeDGLTk9VIk

Ktoś coś o nich wie słyszał? Może jest inna opcja wymiany hamulców na inne?

Czy przy wymianie na trp lub inne trzeba wymieniać linki pancerze, aby nie było straty siły?

Dla pytania wyregulowane hamulce mam dokładnie. Niestety ale nie zatrzymuje się to tak jak powinno.

Dziękuję za pomoc.

PS kopałem na forum ale jakiegoś porównania lub wszystkich modeli półhydraulików nie znalazłem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

Poszukaj TRP z drugiej ręki, albo może trafi się gdzieś wyprzedaż z racji tego że jesteśmy poza sezonem.

Może inne mechaniki, chwalone są Avidy BB7 (osobiście nie miałem więc się nie wypowiem), są dostępne z szosowym ciągiem linki, tylko nie wiem czy są jedynie z mocowaniem PM czy także FM. 

W tym Fuji jest Tiagra? Jeśli tak, to ewentualnie odżałuj kasę i poszukaj zestawu klamkomanetek ST-RS405 z zaciskami BR-RS405.

Coś tam się pewnie zwróci jeśli uda się sprzedać obecne klamkomanetki i zaciski.

Tak czy siak w przypadku osprzętu szosowego, to albo od razu bierzesz rower z hydrauliką albo potem wydajesz dziwne pieniądze...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
djzwierzak

Hmm a okładziny jakieś inne lub tarcze ? BO mam chyba pol metaliki. Czytałem tez ze w 10 rzędowych klamko manetkach nie działają te TRP zbyt dobrze.

Kurcze hydrauliki to juz ponad 1200 zl za komplet....

Do tego pytanie czy z hydraulikami rower może wisieć pionowo? Dziewczyna ma rower z hydraulikami i wisząc tak niestety niekiedy się zapowietrzają hamulce, Mimo ze wszystko jest szczelne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
21 godzin temu, djzwierzak napisał:

Oczywiście myślałem nad trp hy/rd lecz cena trochę wysoka (aliexpress około500 zł komplet z tarczami)

Dobra cena. 

21 godzin temu, djzwierzak napisał:

Czy przy wymianie na trp lub inne trzeba wymieniać linki pancerze, aby nie było straty siły?

Koniecznie nowe linki i pancerze typu qcompressioless- czyli nie poddające się ściskaniu ( oplot nie może być ze stalowej sprężynki )

Generalnie hybryd jest mało- są HY/RD , hybrydy Yokozuna, są Juin Tech R1( kopia Yokozuny ), X1 i czterotłoczkowe GT-4. TRP jest najtańszą opcją.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
djzwierzak
12 godzin temu, durnykot napisał:

Dobra cena. 

Koniecznie nowe linki i pancerze typu qcompressioless- czyli nie poddające się ściskaniu ( oplot nie może być ze stalowej sprężynki )

Generalnie hybryd jest mało- są HY/RD , hybrydy Yokozuna, są Juin Tech R1( kopia Yokozuny ), X1 i czterotłoczkowe GT-4. TRP jest najtańszą opcją.

Czyli juz sie z 500 zł za same zaciski robi sie juz z 650. Kurcze  mega wydatek :(

Podaj jakies przyklady tych linek i pancerzy. Bo raczej oddam to juz do kolesia z rowerowego aby wszystko poprowadzil jak nalezy.

Edytowane przez djzwierzak

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ahaja

Z serii cheap można poszukać na ali X-tech HB-100.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
graphia

Obserwuję ponieważ te zaciski Force i mnie zainteresowały. TRP ciut za drogie (jeżdżę na Avid BB7 Road - ale wyregulowanie tych zacisków jest strasznie upierdliwe i osobiście nie udało mi się usstawić tak aby hamowały bardzo ostro i jednocześnie nie tarły o tarcze bez hamowania - albo jedno albo drugie :D ) Cóż to za X-tech? Warte to coś? Czyli mamy już dwa pytania: co warte są te zaciski Force z tematu oraz co warte są te zaciski X-tech z allie :) 

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
djzwierzak

Te hb widziałem, że są montowane w hulajnogach xiaomi ( umnie w pracy ma taki hamulec w wersji 365) Czy to działa?Mówi, że hamuje. Lecz nie ryzykował bym własnego życia.

Po komentarzach z Aliexpress na aukcjach mam trochę wątpliwości. Pełno ludzi pisze, że tarcze krzywe, uszkodzone tłoczki itp.

Co do linek i pancerzy czy zestaw Jegwire Road Elite to dobry wybór ? Może pomóc w hamowaniu da rade metaliczny klocek i wymiana na inne tarcze ? Przyznam, że delikatnie moje falują i nie da rady ich dosunąć do samej tarczy.

 

Edit. No i pytanie czy gra jest warta świeczki wymiany pancerzy itp. W tym momencie trzeba całą owijkę wywalać bo raczej drugi raz już jej się nie nawinie. Czyli dodatkowe koszty.

Dalej czekam na jakiej informacje.

Edytowane przez djzwierzak

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
djzwierzak

Chyba jednak będę najpierw ymieniał tarcze. Bo taka krzywa to raczej na niczym dobrze nie bedzie działać. Jak dalej będzie lipa to pojde w strone bb7. Hydrauliki i pół hydrauliki to juz konstrukcja w której jak cos się sypnie to idzie gruba kasa. prostota ma swoje plusy. CO do pancerzy i linek zoabczymy co bedzie. Jak bedzie okej to zostawie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
graphia

Krzywe tarcze do BB7 to przekleństwo. W tych zaciskach aby je wyregulowac "na ostro" musisz zbliżyć klocki do tarczy na bardzo małą odległość :) Mam BB7 więc wiem :D

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
djzwierzak

Dlatego chyba odrazu wymiana bedzie calego kompletu. Tylko wyczytałem, że oryginalne bb7 sa odrazu z tarczami. Pełno podróbek z allegro ma okrojone wersje. Bez klucza, torxa, tarcz, mocowania i innych takich. 

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Dla mnie każdy inny krok  niż hydrauliki to strata finansów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
djzwierzak

Wydatek 1200 zł za sam osprzęt to jednak więcej niż 480 zł  za mechaniki które przy dobrej regulacji będą dobrze hamować.

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lawstorant
3 godziny temu, clavdivs napisał:

Dla mnie każdy inny krok  niż hydrauliki to strata finansów.

Problemem jest to, że w szosach/gravelach hydrauliczne klamkomanetki to jakieś kosmiczne pieniądze.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs
6 godzin temu, djzwierzak napisał:

Wydatek 1200 zł za sam osprzęt to jednak więcej niż 480 zł  za mechaniki które przy dobrej regulacji będą dobrze hamować.

 

2 godziny temu, Lawstorant napisał:

Problemem jest to, że w szosach/gravelach hydrauliczne klamkomanetki to jakieś kosmiczne pieniądze.

Przynajmniej rozwiązują większość problemów. Przy mechanikach zawsze będzie wracał pomysł przejścia na hydrauliki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
djzwierzak

Tylko, ze mi nie zależy na hydraulikach. Zwłaszcza ze codziennie rower będzie wisiał pionowo na kole. Wtedy problem z zapowietrzaniem się roweru będzie notoryczny. Dobre mechaniki będą tez dobrze hamować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj

Jak ci zależy na dobrych hamulcach mechanicznych   to kup   najlepsze co oferuje rynek  czyli trp spyre razem z tarczami , nie szukaj półśrodków bo niezadowolony wydasz dwa razy  

Apropo hydrauliki to nawet jak rower wisi to póki nie naciskasz na klamki nic się nie powinno dziać , odpowietrzenie od czasu do czasu hamulców Shimano też nie jest jakość specjalnie trudne , porównywalne z nasmarowaniem bądź zmiana linki od mechaników , więc nie ma co przesadzać ,nie zaklinajmy rzeczywistości hydrauliki są lepsze i jedyny problem to kosmiczne ceny klamkomanetek

 

Edytowane przez polmaj

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
djzwierzak

Ponoc TRP spyre-c jest slabsze niz avidy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
graphia

Ja poruszyłem temat hydraulików na linkę ponieważ używam klamek i manetek oddzielnie. Na dodatek zamontowane mam klamki tzw cyclocrossowe... więc w zasadzie tylko napęd linkowy wchodzi w grę :) A manetki mam barendy Ultegry :) Całkowicie się przyzwyczaiłem do tego rozwiązania... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d
W dniu 11.10.2019 o 23:32, djzwierzak napisał:

Chyba jednak będę najpierw ymieniał tarcze. Bo taka krzywa to raczej na niczym dobrze nie bedzie działać

Krzywą tarczę można wyprostować. Krzywa tarcza poza tym, że ociera o klocki, nie wpływa specjalnie na jakość działania hamulców.

W dniu 13.10.2019 o 09:16, djzwierzak napisał:

Tylko, ze mi nie zależy na hydraulikach. Zwłaszcza ze codziennie rower będzie wisiał pionowo na kole. Wtedy problem z zapowietrzaniem się roweru będzie notoryczny.

Co ma piernik do wiatraka? Musiało coś być nie tak z samymi hamulcami jeśli coś takiego się zdarzyło. To nie jest reguła ani norma.

W dniu 12.10.2019 o 20:00, Lawstorant napisał:

Problemem jest to, że w szosach/gravelach hydrauliczne klamkomanetki to jakieś kosmiczne pieniądze.

No niestety. Póki co trzeba kupić rower od razu wyposażony w hydraulikę, bo inaczej grozi to takimi historiami ja ta tutaj. Teraz pozostaje albo wybulić albo polubić to co się ma...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
W dniu 9.10.2019 o 20:24, graphia napisał:

nie udało mi się usstawić tak aby hamowały bardzo ostro i jednocześnie nie tarły o tarcze bez hamowania

To musisz miec mocno krzywe tarcze, a czasem jest tak ze i piasta potrafi miec bicie.  Mam w dwoch rowerach bb7 road i wszystko dziala jak trzeba.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
graphia
36 minut temu, cinol123 napisał:

To musisz miec mocno krzywe tarcze...

no właśnie nie za mocno :) może to kwestia ciągu linki? (klamki TRP RRL a zaciski w wersji ROAD) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123

Ja powiem tak, mysle ze po moich przejsciach z ustawieniem zacisku rs805 na ramie szosowej, gdzie mocniejsze dokrecanie zacisku do ramy powodowalo gubienie rownoleglosci zacisku do tarczy, jestem w stanie ustawic takiego bb7 w 3min max jesli tylko tarcza jest na tyle krzywa ze jest to wogole wykonalne. 

Jesli tarzcza nie jest za krzywa, to sureruje też sprawdzic czy nei masz bicia na piascie, znam jeden przypadek piasty na 6 srub, ktora ma bicie na korpusie, albo jest jakas krzywa fabrycznie, nie wiem  i tez jest ciezko ustawic, ale tez się da. 

Nie znam klamek trp RRL, moje bb7 Road jedza z klamkami 6700, ktore maja nieliniowy ciag i dziala to spuper z klockami jagwire semi. z rowerem waze ponad 100kg wiec maja co zatrzymywac, tarcze 160mm p/t od avida. 

Edytowane przez cinol123

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×