Skocz do zawartości
kakara

[suport] co i jak, pytania laika

Rekomendowane odpowiedzi

kakara

Nieco ponad rok temu wymieniłem (wymienił serwis bo nie mam odpowiednich kluczy) suport. Już znowu są luzy i trzaski. Już podczas wymiany mechanik powiedział mi że to jakiś tam suport koreański ale nie sądziłem że będzie aż tak lipny. Czeka mnie więc znów wymiana i standardowe pytanie. Jaki? Dobry i żebym zawału serca nie dostał gdy usłyszę cenę? Ponadto jaki w sensie rozmiaru. Kompletnie nie wiem jak się do tego przymierzyć. Mechanik stwierdził wtedy, że nie powie mi jaki dopóki nie wyciągnie, miał rację?  Z tego co pamiętam to niby powiedział że 110 kwadrat. Domyślam się że 110 to może być długość a kwadrat to osadzenie. Rower to Unibike Voager sprzed kilkunastu lat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Suport dobiera się pod korbę, patrzysz na model korby i pod nią jaki jest zalecany suport. Ewentualnie, jeśli różnica między tym jaki ma być a jaki jest jest niewielka - możesz wsadzić jaki był, obejdzie się wtedy bez dodatkowej regulacji.

 

A jaki? Wyboru to Ty za bardzo nie masz, 110 to rzadki rozmiar i masz Shimano i Neco dostępne. Nie wiem co lepsze, Neco zwykłe miałem i dupy to nie urwało, dopiero to lepsze Neco z aluminiowymi miskami i dodatkowym uszczelnieniem było znacznie lepsze. Ale teraz na allegro nie widzę aby było dostępne. A skoro wybór masz jaki masz to ja bym kupił Shimano.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kakara

Na fabrycznym przejechałem kilkanaście lat. To padło niemal po roku.

9 minut temu, cervandes napisał:

Suport dobiera się pod korbę, patrzysz na model korby i pod nią jaki jest zalecany suport.

Są jakieś oznaczenia na korbie? Gdzie tego szukać? Pytam bo mechanik stwierdził że musi wyciągnąć żeby wiedzieć jaki trzeba wmontować..... Teraz podejdę Go inaczej bo powiem mu ile to co wstawił wytrzymało więc może zmieni podejście. Nie chcę się jednak uziemić na jakiś czas bez roweru. Chcę to mieć zawieźć mu i tylko zlecić wymianę.

Nie o tym myślałeś?  https://allegro.pl/oferta/suport-110-5-neco-bsa-alu-7092427296?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=Cj0KCQjwoebsBRCHARIsAC3JP0KMvQx8mAtftC739FeleIIy_cML_7DXdwaUefXsuidWW9hy6z3WzMEaAs4NEALw_wcB

Edytowane przez kakara

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Jest jeszcze sporo suportów 110 - 110,5 na kwadrat. Zrob zdjęcie korby a także zmierz od dolu szerokość mufy suportu ( ramy, miejsca w które wchodzi suport ) będzie 68 albo 73 mm.

W pierwszej kolejności spróbuj dokrecic muski suportu, szczególnie lewą. Być może trzaski to tylko poluzowane miski.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kakara

A tu się coś reguluje? Trzaski maiłem na myśli luz który wyraźnie jest wyczuwalny, szczególnie przy nacisku prawą nogą

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Luz powstaje z czasem na lozyskach, ale bardzo często najpierw luzują się miski ( po montażu ). Trzeba sprawdzić gdzie jest luz. Czy na miskach czy na łożyskach. Luz miskach to rzadko się zdarza. Generalnie wtedy gdy mocno się poluzują lub gwint w ramie nie jest idealny i słabo trzyma miskę. 

Trzaski to bardzo często niedokrecone miski. Ale może też być zużyty suport. Dlatego trzeba sprawdzić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kakara

Czyli muszę do mechanika podjechać niech oceni co się dzieje ewentualnie niech On określi jaki suport potrzebuję. Łatwiej będzie podpowiedzieć jaki mam kupić w sensie jakości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Jaki ( w sensie firmy, wytrzymałości, ceny itp ) to druga sprawa. Pierwsza to trzeba wiedzieć jaką masz korbę i jakiej długości mufę ramy.

Oczywiście gdy będzie potrzebna wymiana. ( bo dość prawdopodobne, że wystarczy tylko miski suportu dokrecic )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kakara

A kwestia dokręcenia to wystarczy z jednej strony czy trzeba obie korby demontować?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Lepiej z obu stron sprawdzić tym bardziej, że slyszysz trzaski gdy naciskasz prawą korbą. Obie strony trzeba zdjąć. Potrzebny sciagacz i klucze płaskie oraz klucz do suportów. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kakara

Magik-mechanik dokręcił to i owo i jest dobrze. Mimo to suport 110 kwadrat mufa 68 jaką byście polecali. Pytam już tak na przyszłość?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Bb-un55, fsa/rpm BB-7420ST, neco b920 al/hal, 

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kakara

Ten drugi u nas nie osiągalny. Zostaje tylko ten pierwszy. I nic poza nim? Żadne schimano? Mechanik stwierdził że mufa 73 też podejdzie choć ja nie bardzo wiem o co mu chodziło. Domniemam że to nie rozmiar gwintu (średnica) tylko długość mufy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Wszystkie, które wymieniłem są dostępne. Później wrzucę linki. Suport od mufy 73 też mógłby być, ale kombinować trzeba. Bb-un55 to Shimano. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
cervandes

O tym Neco z uszczelkami właśnie pisałem, nie wiedziałem, że on 110,5 jest a nie 110. Moim zdaniem temat wyczerpany, autor głupio zrobi kupując inny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

To jest neco b920 hal.  Jest jeszcze b920 al, ale ma gorsza oś. ( nie dawalem linka )

I to jest bdb cena za wersję hal.

No i hal ma śruby ala Shimano w zestawie.

Co ciekawe z bodaj 7 suportow neco, b920 hal jest bodaj na trzecim lub czwartym miejscu dopiero. Ale tych wyżej w Polsce w zasadzie nie ma. 

/edit

https://www.necoparts.com/en/category/Cartridge-Cotterless-Bottom-Brackets-Sets/A0201.html

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Tak.

Z ciekawości, jaką masz korbę ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kakara
Teraz, SoloTM napisał:

Tak.

Z ciekawości, jaką masz korbę ?

Pytaj mnie.....Nie wiem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Zrób zdjęcie, powinno wystarczyć. Jeśli znajdziesz czas.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kakara
Teraz, SoloTM napisał:

Zrób zdjęcie, powinno wystarczyć. Jeśli znajdziesz czas.

To nie problem, daj mi trochę tego czasu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kakara

Napstrykałem różne ujęcia bo nie wiedziałem co konkretnie jest ważne

4253365800_1571671108.jpg

6655927300_1571671108.jpg

5859894700_1571671109.jpg

2810559600_1571671109.jpg

8214839900_1571671109.jpg

 

Edytowane przez kakara

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Niestety nie rozpoznaję dokładnego modelu korby, ale były korby suntoura na kwadrat, które były pod oś 110 i 113 mm. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kakara

No ale to co mi mechanik powiedział to chyba najważniejsze?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×