callisto Napisano 25 Sierpnia 2019 Napisano 25 Sierpnia 2019 Witam Chcę przebudować trekkinga, który obecnie jest na tourney 3x7 na 1x10. Nie jeżdżę po górach. Do jazdy na płaskim terenie. Pomijam korby za >300 zł, bo za rower zapłaciłem 100 zł. Co sądzicie o takiej korbie: https://allegro.pl/oferta/korba-1-rzedowa-czarna-40t-x-170mm-st-08-30387-8356530504 + kaseta 10 rzędowa i jakaś do tego przerzutka slx za 90 zł, będzie to jakaś działać?
Alsew Napisano 25 Sierpnia 2019 Napisano 25 Sierpnia 2019 Teraz, callisto napisał: Chcę przebudować trekkinga, który obecnie jest na tourney 3x7 na 1x10 A tam jest kaseta czy wolnobieg pod 7 biegów? Teraz, callisto napisał: Co sądzicie o takiej korbie: Jest tyle samo warta ile kosztuje
maklakiewicz Napisano 25 Sierpnia 2019 Napisano 25 Sierpnia 2019 Po płaskim to 1x7 też wystarczy. Zapomniałeś o manetce. Korba za 20 zeta ? Waga prawie kilogram ? Czy to ma sens ?
callisto Napisano 25 Sierpnia 2019 Autor Napisano 25 Sierpnia 2019 Koła i tak kupuje, obecnie mam wolnobieg, który zmienię na kasetę. Odnośnie korb za 30 zł to nie oczekuje szału i super wagi, pytanie czy zagra to z 10 rzędową kasetą + łańcuch. Kaseta + przerzutka + łańcuch to równowartość korby, stąd pytanie. Oczywiście nie wiem czy musi być 1x10 tak strzelam, bo to ostatnio popularny zestaw na forum. Jeszcze kwestia zębatek najmniej z przodu z tego co widzę to 38. Nie chciałbym tracić przełożenia 1x7 do podjazdów pod górek, taki jaki mam przy obecnym 3x7. Może altus 9 rzędowy? Dużo tańszy..
abdesign Napisano 25 Sierpnia 2019 Napisano 25 Sierpnia 2019 A jakie znaczenie ma czy jest coś warta, albo jakiego szału oczekujesz, albo ile waży czy kosztuje... ważne że nie jest przeznaczona do napędów wielobiegowych.
callisto Napisano 25 Sierpnia 2019 Autor Napisano 25 Sierpnia 2019 Cytat ważne że nie jest przeznaczona do napędów wielobiegowych. o to właśnie chodzi, jak mam to rozpoznać?
Lawstorant Napisano 25 Sierpnia 2019 Napisano 25 Sierpnia 2019 Hmm. To, że jest popularne nie oznacza, że jest najlepszym wyborem. Napędy 1x mają mniejszą żywotność i jednak mniejsze zakresy, szczególnie jeżeli chodzi o wyższe prędkości. Ja siedzę na 3x i cieszę się jak głupi do sera bo biegi zmienia ładnie a nie muszę mieć zabójczej kadencji na zjazdach.
pp516 Napisano 25 Sierpnia 2019 Napisano 25 Sierpnia 2019 Teraz, callisto napisał: o to właśnie chodzi, jak mam to rozpoznać? Chodzi o grubość łańcucha. Jednorzędowe są grubsze, 10 rzędowe chudsze. Tak samo korby do nich.
callisto Napisano 25 Sierpnia 2019 Autor Napisano 25 Sierpnia 2019 czyli po temacie, dzięki za zainteresowanie, pozdrawiam.
Dokumosa Napisano 25 Sierpnia 2019 Napisano 25 Sierpnia 2019 Kup sobie jakąś korbę u chińczyka i od razu blat narrow-wide. Wyjdzie w porywach 120-130zł.
gombrowitch Napisano 27 Sierpnia 2019 Napisano 27 Sierpnia 2019 W dniu 26.08.2019 o 00:37, Dokumosa napisał: Kup sobie jakąś korbę u chińczyka i od razu blat narrow-wide. Wyjdzie w porywach 120-130zł. A tak po polsku? Jeżdżę gdzieś od 7 lat i trochę zużył mi się napęd 3x6 w Authorze Classic. Zmieniłbym na coś prostego, bo z przodu i tak nie zmieniam przerzutek.
Dokumosa Napisano 27 Sierpnia 2019 Napisano 27 Sierpnia 2019 A co byś za blat chciał na korbie (ile zębów)? I jaką dokładnie masz obecnie korbę?
remover Napisano 27 Sierpnia 2019 Napisano 27 Sierpnia 2019 Biorąc pod uwagę ze tam wolnobieg 3x6, tam jest pewnie najtańsza nitowana korba. Więc jeżeli napęd do wymiany, no to korba z zębatką NW + suport z ali, wolnobieg, łańcuch. Trzeba tylko wybrać ilość zębów. Przy okazji mozna zrobić mały upgrejd do wolnobiegu 7x, przerzutka to obsłuży, manetka do wymiany. przykladowo korba: https://m.pl.aliexpress.com/item/32701223919.html?pid=808_0016_0105&spm=a2g0n.search-amp.list.32701223919&aff_trace_key=5b60401d54ea44d286958b17304225d0-1566940566200-01553-cTej9CrI&aff_platform=msite&m_page_id=9865amp-lwLQlViCxDzNdpDOp0IC3Q1566941353767&gclid=null
callisto Napisano 28 Sierpnia 2019 Autor Napisano 28 Sierpnia 2019 Napęd to 3 x 7 wolnobieg. Wózek oraz hak przerzutki naprostowałem, więc wymiana odpada na teraz, bo napęd 1x10 i tak chcę zamontować, ale najpierw muszę znaleźć i wyeliminować skręcanie roweru na prawo. Chcę zmienić amortyzator zoom na sztywny stalowy widelec. Nie chcę inwestować w rower jeżeli okaże się po wymianie widelca dalej będzie zjeżdżał na prawo ( o dziwo ma koło przednie na tarcze, nie wiem czy to ma wpływ ) nie mogę znaleźć przyczyny. 1. Czy mogę zmienić piastę z wolnobiegu na kasetę? Czy w grę wchodzi wyłącznie zmiana koła. 2. Czy mogę wmontować widelec ahead?
remover Napisano 29 Sierpnia 2019 Napisano 29 Sierpnia 2019 1. Można zmienić tylko piastę. Ale to się opłaca jak sam zapleciesz koło. Bo inaczej koszt piasta+sprychi+serwis jest taki sam co zakup nowego koła pod kasetę. 2. Większość widelców ahead i mostków jest do rury sterowej 1 1/8 cali. Masz taką?
callisto Napisano 29 Sierpnia 2019 Autor Napisano 29 Sierpnia 2019 Mam podobny mostek: https://allegro.pl/oferta/wspornik-mostek-kierownicy-do-roweru-21-1mm-35100-8378316361 Nie posiadam klucza do sterów, chcę kupić https://www.castorama.pl/klucz-do-rur-200-mm-id-1085591.htm lub taki klucz: https://www.castorama.pl/klucz-do-rur-stillson-250-mm-id-93933.html z nastawieniem na ten drugi.
abdesign Napisano 29 Sierpnia 2019 Napisano 29 Sierpnia 2019 Musisz szukać jednocalówki, zarówno widelca jaki i sterów i mostka.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.