Skocz do zawartości

[Rama HardTail] do jazdy w bikeparkach i trochę stuntu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam !

Mam 14 lat 160cm wzrostu i ważę około 60kg

Nadeszła pora by złożyć/kupić używany poważny rower do nauki skakania (schody,dropy,chopki czasami wypady do bikeparków czy na różne inne trasy) Ma to być Hardtail coś w stylu Surge czy hornet 

Chciałbym poznać wasze propozycje ram lub ofert gotowych rowerów do tego typu zastosowań 

Budżet na cały rower to 4,5k

Napisano
Teraz, uzurpator napisał:

Masz w promieniu 100km jakiś bikepark? Jeżeli tak, to jaki?

Stosunkowo często jestem w górach i Np Bikepark Góra Żar albo trasy w okolicach Ustronia ale na co dzień mieszkam w okolicach Kielc i tam też są trasy w lesie czy np np jakieś spoty z dropami czy schodkami

Napisano

Chodzi mi o "Downhillowego Hardtaila" na którym będzie można poskakać na trasach a jednocześnie pouczyć się np Manuala czy innych sztuczek typowo Dirtowych

Napisano
Teraz, Galvatron napisał:

Szkopuł w tym, że widelec to podstawowa konstrukcja sprężynowa. Docelowo, a nawet od razu, trzeba by go wymienić na Aiona/Aurona/Duroluxa.

...bo inaczej będziesz jeździć do tyłu, krowy przestaną dawać mleko a kury przestaną się nieść. Mężowie porzucą żony i oddadzą się sodomii a PiS wygra wybory. Od razu zmień na Foxa Factory.

Napisano

Zeron to najprostsza możliwa konstrukcja: metalowa sprężyna + regulacja tłumienia powrotu.

Możliwości ustawienia pod siebie są w związku z tym raczej nikłe. Jak sprężyna będzie zbyt miękka/twarda, to trzeba będzie kombinować z jej wymianą. A tu pojawia się problem, bo np. Activia nie ma w sklepie sprężyn do Zerona.

Alternatywą byłby Primal z powietrznym Reconem, ale to na pewno nie jest widelec do DH - zbyt wiotki i delikatny.

Napisano
Teraz, Galvatron napisał:

Zeron to najprostsza możliwa konstrukcja: metalowa sprężyna + regulacja tłumienia powrotu.

No to jest wszystko co trzeba. No, może być problem z ustawieniem pod siebie twardości, ale bez przesady.

Napisano
Teraz, uzurpator napisał:

...bo inaczej będziesz jeździć do tyłu, krowy przestaną dawać mleko a kury przestaną się nieść. Mężowie porzucą żony i oddadzą się sodomii a PiS wygra wybory. Od razu zmień na Foxa Factory.

Dobra powiedzmy że kupiłbym Horneta to Np Marzo 66 albo Fox 32,34,36 był by dobrym wyborem (pewnie kupiłbym używany model któregoś z wyżej wymienionych

A moglibyście np podesłać ciekawe oferty używanych Hornetów bo na OLX jest cała masa cirkawych ofert ale nie wiem na które zwrócić uwagę a które olać 

No i najbardziej zależy mi żeby rama miała dobry rozmiar a nawet była mniejsza 

Napisano
20 godzin temu, FilipHt napisał:

Dobra powiedzmy że kupiłbym Horneta...

I koniec. Ustawiasz pod siebie jak się da. Zarzynasz tak, aby ludzie patrząc z boku zastanawiali się czy jesteś normalny. Nabierasz doświadczenia, wiesz co chcesz i kupujesz wtedy wypasa na wypasach.

Sprzęt nie robi zawodnika, a ten Hornet jest całkiem dobry.

Alternatywą zaś jest polowanie przez miesiąc/dwa/trzy na okazje i wyprzedaże i pewno byś fulla wyrwał zbierając części z różnych źródeł.

Napisano

Do skakania pewniejszy będzie zeron niż wspomniane aion czy auron. To widelce pod trail czyli dropy do 60cm. Poza tym bywają problemy z nagłą utratą ciśnienia (przy lądowaniu z wyższej wysokości właśnie). Odnośnie sprżyny stalowej i jej ustawiania pod siebie to przy tego typu zastosowaniach amortyzator nie jest po to żeby "wybierać liście" czy korzenie na leśnej ścieżce ale po to, żeby przejąć część energii przy lądowaniu, ma być pewny i dzięki temu bezpieczny. Całkiem sporo drogich konstrukcji dirtowych jest/było na sprężynach stalowych.

Durolux bedzie kosztował ze 2,5k a za tyle to można wybrzydzać w widelcach typowo do dirtu.

 

Napisano

Tyle katalogowo (w praktyce mniej) kosztuje sprzęt, gdzie nie trzeba wybierać, czy widelec ma być pancerny, czy łatwy do ustawienia pod siebie: https://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/enduro-275/dartmoor/hornet-pro-0

W tej cenie można tez już szukać podstawowego fulla: https://velo.pl/rowery/gorskie-full-suspension/enduro-275-fsx/dartmoor/blackbird-intro-275

Niestety, kolarstwo grawitacyjne to drogi sport.

 

Ten Hornet na Zeronie to ogólnie nie jest zły rower, ale amortyzator sprężynowy budzi moje poważne wątpliwości:

1) Sprężyna może okazać się zbyt miękka/twarda, a nie wiadomo, czy da się łatwo załatwić inną,

2) W amortyzatorze powietrznym, w przeciwieństwie do sprężyniaka, da się ustawić progresję - im bardziej jest ugięty, tym trudniej ugiąć go dalej, co może się bardzo przydać przy skakaniu.

Napisano

Wydaje mi się że poszukam Horneta na Olx bo z tego co widziałem jest tam sporo ciekawych ofert z rockshoxami marzochi czy foxami na spoko osprzęcie 

Gdzieś nawet widziałem bez amortyxatora za 3k a za 1.5k można kupić już fajny widelec

Napisano

to przyklad takiego przeszacowanego cenowo  skladaka ,amortyzator marzocchi z 2007 roku , naped  tez kombinowany , koła w zasadzie nie wiadomo , nie warto , z takim budzetem pokusilbym sie o poskladanie samemu na nowej ramie

Napisano

Może byś się jakimś cudem zmieścił - primal lub hornet, koła sunringle durroc 40, amor maniek mattoc comp boost, napęd 1x11 (trochę SLXa i trochę chińszczyzny), hamulce M6000, jakieś tanie rurki z chin jak i pedały... 

Napisano

w 5000 bys sie zmiescił , owszem z hamulcami m6000 (w tym przedziale cenowym producenci ładuja i tak slabsze hamulce) , rama ns bikes eccentric jumbo ,amor fox 34 , kola dartmoora boost na obreczach  cruiser ,korba slx , naped 1x10 , kaseta 11-42 ,przezutka tylna deore m6000 . kierownicy i sztycy szukalbym wsrod uzywek ,

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...