Skocz do zawartości

[11k pln] tubeless Procaliber 9.7


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rower do lasu, padło na treka bo lokalny sklep może takowe sprowadzać.

Warto/nie warto ? Myślałem też nad 5010, ale cenowo na dzisiaj troche za dużo. Chciałbym komfortowo sobie pojeździć po leśnych drogach, komfortowo bo niestety rozwalony kregosłup i w sumie nie wiem czy full albo trail nie byłby lepszy. 

Napisano

nie no w sam raz, chociaz ja bym zwiekszył budżet do 20k i... wtedy to juz bedzie taki komfort, że nawet bez kręgosłupa bedzie sie dało posmigać po lesie ;-))) 

Wybieranie roweru za 11k (opis ze strony producenta - Procaliber 9.7 to gotowy na wyścigi hardtail do cross country z włókna węglowego OCLV Mountain ) do komfortowego pojeżdzenia po lesnych drogach, to jak kupowanie sportowego samochodu, do komfortowego  pojeżdżenia po miescie.... w sumie można, poczucie komfortu to rzec względna.

Napisano

EDYTA: wycofuje sie z wczesniejszych stweirdzen,  Trek potwierdza że 9.7 to rower dla ludzi z problemami zdrowotnymi.

Jest właściwy dla Ciebie, jeśli...

Jesteś weteranem szlaków i zawsze Cię widać na linii startowej lokalnego wyścigu XC. Zawsze szukasz nowych wyzwań i szybszych tras. Teraz chcesz pójść o krok dalej w XC z ramą z włókna węglowego i wyścigowym osprzęcie.

Każdego weterana coś tam pobolewa, wiec pasuje. ALe mimo wszystko dorzuciłbym pare pln do 9.8.

Napisano

Jeśli Ci zależy na komforcie, to najlepiej celować w rower klasy trail o skoku zawieszenia 120-130mm.

Skoro na miejscu masz Treka, to możesz pomysleć o Fuelu EX 8.0 (przy rabacie 10-15% zmieścisz się w budżecie): https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/fuel-ex/fuel-ex-8-29/p/23593/?colorCode=reddark

 

Inne ciekawe propozycje:

https://www.kross.pl/pl/2019/trail/soil-2-0

https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-29-2-2019

Napisano

Przy tym budżecie i wymaganiach, zdecydowanie szukaj fulla. Procaliber to wyścigówka XC, a nie wygodny rower dla ludzi którym uwiera kręgosłup. To znaczy, będzie w lesie wygodniejszy niż cross/gravel/szosa, ale są lepsze opcje. 

Jeśli z Treka, to albo wspomniany trailowy Fuel EX, albo pozostający w klimatach XC Top Fuel: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/top-fuel/top-fuel-8/p/23639/?colorCode=black

Napisano

Pewnie, z drugiej strony pytanie jakie to lasy i czy dużo będzie jeżdżenia po płaskim, bo wtedy lżejszy Top Fuel z blokadą skoku na kierownicy może być jakąś alternatywą. 

Napisano

Z tych trzech rowerów, który będzie najbardziej komfortowy na las: tubeless Procaliber 9.7, tubeless Pure Trail, tubeless Smooth Trail ?

Zamawiać przez internet nie chce,  w lokalnym sklepie jest trek, kross.  Cenowo na dzień dzisiejszy 11k max. Jeszcze pytanie czy te krossy sa tubeless ready ?

Napisano

Nie przesadzałbym z tą wyścigową geo Procalibrów : ) Moim zdaniem Kellys Gate czy wyższe Meridy bardziej wyciągają - te Procalibry to uniwersalne rowery z zacięciem sportowym - tak bym to określił. Dlaczego uważacie, że na problemy z kręgosłupem lepszy jest rower o bardziej pionowej - obciążającej kręgosłup - sylwetce ? Kręgosłup boli od za małej ramy - przy wyciągniętej sylwetce obciążone są ręce a w szczególności nadgarstki, drętwieją czasem dłonie ale kręgosłup ? Na Treku z jego amortyzowaną ramą ISOSpeed nawet w sztywniakach ? 

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-9-7/p/21923/?colorCode=grey

Ten Procaliber jest całkiem wypasiony - manetki XT (ważne), Reba !!, koła DT Swiss ... tyle, że drogi - tu się płaci za markę. Hamulce słabe no ale gdzieś musieli przyoszczędzić.

Co do stalowych Krossów - cóż - stal to stal, inaczej to pracuje i ta różnica jest wyraźna. Choć przy grubych oponach i amortyzatorze pewnie już bardzo niewielka. Po prostu to rowery o jakieś 500g cięższe ale za to stal !

 

 

Napisano

I odwrotnie - w końcu wyposażenie ma najmniejsze znaczenie.  Soil to full - zupełnie co innego. Buja na podjazdach,  piekielnie ciężki, opony jak u traktora na ciężkie góry kilkanaście łożysk co roku do wymiany, serwis dampera ... taki rower kupuje się świadomie do określonych zastosowań. Po co ciężki i drogi myk-myk do lasu ???

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...