Skocz do zawartości
Wax

[10512g] Cannondale FS-I Carbon 4 by Wax

Rekomendowane odpowiedzi

Wax
Napisano (edytowane)

Witam wszystkich serdecznie.

Być może ktoś ze "starej" gwardii mnie jeszcze pamięta, może nie. Mój poprzedni rower jest opisany na forumowym cmentarzysku i z tego co widziałem ma całkiem sporą ilość wyświetleń :)  -

Po równo 9 latach przymusowej przerwy czas wrócić :)

Poniżej rozpiska wagowa roweru, który będę rzeźbił.

Bar Ends: (Rogi) -                 0
Bar Plugs: (Korki do kierownicy) – Extralite Bar Ends                 3
Brake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano Deore, adapter 180mm + stalowe śruby i podkładki                 327
Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano Deore, 160mm                 280
Cables: (Pancerze i linki) – Nokon Konkavex + Teflon Tubing Cables + stalowe linki                 50
Cassette: (Kaseta) - Shimano HG-50, 11-36, 10-speed                 0
Chain: (Łańcuch) - Shimano HG50, 10-speed                 257
Crankset: (Korby + suport + podkładki) - Cannondale Si BB30                 590
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) -                 0
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano XT, Shadow Plus, 10-speed                 258
Fork: (Widelec) - Lefty 2.0, 100mm, PBR                 1628
Frame: (Rama) – F-Si Asymmetric, BallisTec Carbon, PF30A, 1.5 Si Head Tube, 27.5, Small size, 2016 + łożyska suportu + łożyska sterów                 1254
Grips: (Gripy) – Extralite Hypergrips EVA with plastic bar end plugs                 7
Handlebar: (Kierownica) – Cannondale C3 flat, 6061 double-butted alloy, 700mm                 315
Headset: (Stery) - Cannondale HeadShok Si                 0
Pedals: (Pedały) – No Name plastikowe                 295
Rotors: (Tarcze hamulcowe) – Shimano + stalowe śruby + przedni adapter                 277
Seat: (Siodło) – Tune Speedneedle Alcantara                 85
Seatpost: (Sztyca) – Cannondale C3, 6061 alloy, 27.2x350mm                 324
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) – Cannondale                 16
Shifter: (Manetka) - Shimano SLX w/ I-Spec 1x10 + pancerz + linka                 159
Skewer: (Zacisk koła tylnego) – Dartmoor                 35
Spacers: (Podkładki pod mostek) – Cannondale                 15
Stem: (Mostek) – Cannondale C3, 6061 Alloy, 31.8, -5 deg.                 166
Tire (Front): (Opona przednia) – Vittoria Barzo 2.25                 0
Tire (Rear): (Opona tylna) – Vittoria Mezcal 2.25                 0
Top Cap: (Top cap) – Cannondale Si                 2
Tubes: (Dętki) – Stan's No Tubes                 0
Wheel Front: (Koło przednie) – ZTR Rapid + opona + opaska + mleczko + wentyl                 1557
Wheel Rear: (Koło tylne) – ZTR Rapid + opona + opaska + mleczko + wentyl + kaseta                 2349
Misc : (Inne)                  
koszyk na bidon                 35
śruby stalowe adaptera HDM                 6
zębatka 36T + śruby stalowe                 68
przelotki pancerza hamulca przedniego                 8
hak                 6
przelotki linek + stalowe śruby                 21
rura sterowa + uszczelki łożysk                 119
                   
                   
                 
10512g

 

 

 

Rower rozebrany do śrubki. Jedynie oba koła zważone w całość (obręcze, szprychy, piasty, opaska, mleczko,wentyle, opona), a tylne koło dodatkowo z kasetą ze względu na brak klucza pod ręką - z czasem to poprawię.

Wyjściowa specyfikacja roweru jest identyczna z fabryczną z 2016r, jedynie opony są inne. Po zakupie roweru pozbyłem się przedniej manetki wraz z przerzutką, wywaliłem potwornie nie wygodne i ciężkie (89g) chwyty i wróciłem do swojego ulubionego siodełka w postaci Tune Speedneedle, które obecnie czeka na obszycie w świeżą alcantarę.

Z Giant'a XtC nie zostało praktycznie nic. Jedynie Nokon trafił do tylnej przerzutki + zacisk koła tylnego od Dartmoora. 

W planach na pewno - koła + opony, kierownica + mostek, sztyca, przejście na 1x11 i kilka innych mniejszych części, komputer, SPD itd.

 

Musiałem edytować wagę kasety, ponieważ była wpisana waga "z neta" + doliczona do wagi koła.

2019-06-08 19.51.08.jpg

Edytowane przez Wax

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arek_wro

Welcome back, w imieniu starej gwardii :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wax

Siemka :)

Coś się tu dzieje jeszcze ,czy forum w odwrocie ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arek_wro

Coś tam się ciągle dzieje, chociaż nie wiem jaki jest ruch w projektach rowerów. Ja tu dość rzadko zaglądam.Nie chcę się wkurzać licząc ile kasy muszę wydać żeby urwać kolejne gramy ;) 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wax

Ok. Ja powolutku wracam. Ten sezon to już na straty raczej. Porobię rower pod siebie i będę zbierał graty typu buty, strój itd.

W między czasie odebrałem siodełko z obszycia i przyszła zębatka od AbsoluteBlack - Oval, 34T. Udało mi się wyrwać nową za pół ceny przez kontakt w UK - niestety montowana na śruby. W przyszłości pewnie będzie wersja DirectMount.

Na czym teraz jeździsz Arek ?

 

 

2019-06-21 20.42.06-1.jpg

2019-06-26 18.54.54.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1415chris

Wow, Wax is back! Super ze zyjesz, bo juz myslalem.... ;)

Odnosnie projektow, to juz raczej nie ma tamtych klimatow. Troche jednak czasu minelo, gwardia sie rozjechala, a i w narodzie nie ma wielu chetnych do kontynuowania zajawki. 

Chociaz tetaz w mtb jestem zardzewialy, bede sledzil rozwoj sytuacji. 

Z tego co pamietam, to moj Nokon poszedl do ciebie?

Haha Speedneedle, tydzien temu zalozylem go poraz pierwszy do szosy :)

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wax

Myśl o powrocie nie dawała mi spokoju. Nie będzie to jazda na takim poziomie jak kiedyś ale w dalszym ciągu mnie to cieszy, więc pokręcę dla samej przyjemności. Dodatkowe kilogramy się przez ten czas pojawiły ale nie na długo.

To ja będę kontynuował zajawkę w miarę możliwości.

Faktycznie! Kompletnie o tym zapomniałem. Nokon się ostał i będzie służył nadal!

Nie zamieniłbym tego siodełka na żadne inne.

pozdro! Bardzo fajnie, że też tu jeszcze zaglądasz.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arek_wro
W dniu 26.06.2019 o 23:08, Wax napisał:

Na czym teraz jeździsz Arek ?

No coż, garaż rowerowy trochę się rozrósł. Teraz jest:

1) szosa - Trek Emonda

2) MTB hardtail - Trek Superfly 

3) MTB full - Scott Spark

Do wyboru, do koloru :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
LifeIsGood

Planujesz taki mocny projekt jak z XTC czy nie chcesz mocno z wagi schodzić? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wax
Napisano (edytowane)

Obecna "wirtualna" rozpiska opiewa na 8kg z dość dużym "luzem". O finalnych wynikach pewnie będzie na bieżąco. Cały czas czytam, oglądam, zmieniam i w wolnym czasie jeżdżę "na spokojnie". Obserwuje kolano, układam się od nowa na rowerze. Czy XtC było mocnym projektem ? Z perspektywy czasu - tak, ale to głównie ze względu na mocno ograniczony budżet młodego człowieka. Czuję też, że wtedy byłem kreatywniejszy.   Cytat

Cytat

No coż, garaż rowerowy trochę się rozrósł. Teraz jest:

1) szosa - Trek Emonda

2) MTB hardtail - Trek Superfly 

3) MTB full - Scott Spark

Do wyboru, do koloru :) 

Grubo ! :O Który najbardziej ukochany ? Dalej mieszkasz w Świdnicy ?

Edytowane przez Wax

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arek_wro

Szosa to tylko dodatek. Superfly ma już parę lat, ale wciąż jest świetny. Spark to tegoroczny nabytek i na pewno daje najwięcej funu w terenie, chociaż tak jak Superfly to typowy ścigant ze skokiem 100 mm. 

Na co dzień jestem we Wrocławiu, a w Świdnicy bywam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wax

Jak by ktoś był chętny to zębatka AbsoluteBlack (104BCD, 34T, Oval) jest na sprzedaż. Nie jeżdżona, jedynie zamontowana do korby. Zdjęcia i szczegóły na PW. Niższa cena z wysyłką krajową w cenie dla forumowiczów.

Dzisiaj zamówiłem nową zębatkę, SPD i czas szukać butów. Wybór padnie najprawdopodobniej na NorthWave w kolorystyce Black/AcidGreen. Na oku mam hamulce i parę innych szczegółów. Jak dobrze pójdzie to "za chwilę" przekraczamy 10kg, a potem to już z górki :) :P 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wax

Przyszły ubijaki i klucz do odkręcenia pająka z korby. Chciałem sprawdzić ile on waży, ale nakrętka jakby przyspawana. Będę kombinował jutro.

 

 

 

2019-07-05 15.50.03.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wax

Nowa zębatka od Garbaruka. Znacznie wyższe zęby niż w AbsoluteBlack. Jak uporam się z nakrętką pająka, to składam całość. Update rozpiski będzie jak przyjdą buty i przykręcę ubijaki.

2019-07-08 16.44.21.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wax
Napisano (edytowane)

Nakrętka puściła. Jest schludnie i lżej :). Zębatka obejmuje bez problemu największe przekosy i pedałowanie do tyłu. Przerzutka XT'ka też sobie radzi.

Czekam na buty, strój z kaskiem wybrany. W przyszłym tygodniu pierwszy wyjazd "jak człowiek" w okoliczne górki :). Chętnie zobaczę jak F-SI zachowuje się w terenie, który znam. Aż łezka się w oku kręci jak można wrócić na stare trasy. Powolutku do przodu...

Oczywiście zdjęcia w terenie też będą, żeby nie było, że kanapowy projekt :)

Edytowane przez Wax

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wax

Żeby nie było, że się nic nie dzieje. Buty postanowiły wrócić do nadawcy w DE, więc czekam kolejne dni na poprawne nadanie przesyłki do PL. Wylądował neopren Cannondale'a na tylny trójkąt + nowa uszczelka górna Leftiego, aluminiowe śruby ProBolta (5 do bidonów + 3 do przelotek pancerzy przerzutek/hamulca przód/tył, 3 do manetek, HDM zaklejony czarną folią) + 2 tytanowe śruby do ściągnięcia Leftiego z rurą sterową.

Czekam na buty i sprawdzę, czy 91.8mm ośki Ti do ubijaków będą w porządku (nie Aliexpress/chińskie z eBaya). 

Na razie z odchudzaniem przystanek. Kupiłem strój, kask, okulary, buty. Czas pojeździć. 

Nigdy nie miałem do czynienia, ale hamulce tarczowe Deore (jaki to model ?) są świetne.  Modulacja, łatwość operowania klamką i siła hamowania jest na bdb poziomie. Jestem w szoku, że tak dobrze sobie radzą. Pewnie ta opinia jest powszechna, ale jedyne hamulce tarczowe jakie miałem to były Formule R1 kupę lat temu. Deorki będą na sprzedaż w odpowiednim czasie.

Planowana jest też trasa w pojedynkę. 300km bez gratów, jedynie plecak, picie i jedzenie + portfel, nie po górach bo z Dolnego Śląska do Województwa Łódzkiego. Termin - maj 2020. Oczywiście opony nie 2.25 a coś przyjaznego, bo asfalty i polniaki.

Edytowane przez Wax

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×