KRK Napisano 10 Czerwca 2019 Napisano 10 Czerwca 2019 Witam. Proszę o pomoc i doradztwo. Jestem osobą wzrostu ok. 185cm i wagą ok. 110kg. Według wyliczeń muszę mieć ramę 21". Ponoć standardem są już koła 29". Jestem zainteresowany rowerem MTB, co prawda nie będę jeździł wyczynowa tylko raczej rekreacyjnie asfalt, las. Zastanawiam się miedzy dwoma modelami firmy KROSS - Level 5.0 oraz Hexagon 8.0. Jeszcze zastanawiam się też nad Kellys Spider 90. Nie znam się na osprzęcie. Dlatego proszę o pomoc. Jeśli uważacie, że za pieniądze do 3000zł jest jakiś model z lepszym osprzętem - bardzo proszę o polecenie. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź. https://www.kross.pl/pl/2019/mtb-xc/level-5-0 https://www.kross.pl/pl/2019/mtb/hexagon-8-0 https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c564/spider-90-29-p54153
grzesiowu Napisano 10 Czerwca 2019 Napisano 10 Czerwca 2019 Ostatnio badałem temat na prośbę siostry i wyszło mi że fajną opcją jest trek xcaliber 7 - sugerowana cene ma 3100 ale myśle ze 3 paczki sie spoko starguje w sklepie
Janu_sz Napisano 10 Czerwca 2019 Napisano 10 Czerwca 2019 Krosa omijaj szerokim łukiem, dobrze Ci radzę - trafiają się buble, walka w sprawach ew. gwarancji to koszmar. Poluj na: https://www.rowerymerida.pl/produkt1657/bignine-500-rower-merida.html U mnie jest do wyrwania w sklepie za 3500 zł, ale jakoś nie bawi mnie 29er, wolę swoje zwrotnye 26"
wkg Napisano 10 Czerwca 2019 Napisano 10 Czerwca 2019 Z tego wszystkiego co zalinkowałeś wybrałbym Kellysa. Xcaliber tez jest niezłą opcją ale raczej bym go nie wybrał. Amor sprężynowy - fakt, że z górnej półki ale sprężynowy - sobie go łatwo nie ustawisz, piasta boost 141 - poczytaj o niej. Nie jest znany z mocnych kół, zresztą koła są pietą achillesowa wszystkich rowerów w tej cenie i wyżej też. Merida ma bardzo wyciągniętą sylwetkę. Oczywiście najlepiej mieć taper i sztywne osie (najlepiej na booście ale to już trochę drożej): https://rower.com.pl/kellys-gate-30-29-cali-931073 albo rocznik starszy: http://www.arkus.sklep.pl/rower-kellys-gate-30-2018-p-11448.html. Ten to już wypas przy dotychczas wymienionych: http://www.arkus.sklep.pl/rower-kellys-gate-50-2016-p-9085.html Szedłbym w te Kellysy w zależności od budżetu albo Meridę. Chyba Gate 30 za 3200 przed negocjacjami to optimum moim zdaniem. Wygląda na to, że standard ram się na jakąś chwilę ustabilizował: boost 148. Osprzęt na kilka tysięcy kilometrów wystarczy, potem i tak się wymienia element po elemencie. Hamulce i koła we wszystkich takie sobie - jeżeli kiedyś będziesz chciał kupić prawdziwe koła to przynajmniej w nowym standardzie. Gate 50 ma lepszy amortyzator ale za to starszy standard ramy: 142mm vs 148mm. Tysiąc złotych różnicy - chyba bym nie dopłacił. Ramy we wszystkich Gate są takie same - raczej ciężkie 2100g ale przy twojej masie to nie jest problem.
grzesiowu Napisano 10 Czerwca 2019 Napisano 10 Czerwca 2019 Zejdźmy na ziemię; rower za 3 klocki nie będzie miał ani przyzwoitego amora ani kół, rurki będą ciężkie, a napęd i hamulce co najwyżej w miarę. Kolega potrzebuje roweru do rekreacji; nie potrzebuje MOCY :-) Z resztą co do masy ciała to gość od "Sposobu na wytop" na starcie miał zacny ciężarek 160kg i pierwszy rower to był trek 3700 czyli przeciętny rekreacyjny rower z piastą na tyle raczej na pewno nie dość że przeciętną to jeszcze QR Nie gardłuję za trekiem; racjonalizuję
some1 Napisano 11 Czerwca 2019 Napisano 11 Czerwca 2019 Osprzet to jedno, ale w założeniu rowery jak hexagon czy spider to modele bardziej rekreacyjne, kierownica wyżej, sylwetka bardziej wyprostowana. Kross Level albo Kellys Gate mają geometrię bardziej wyścigową XC, gdzie wygoda właściciela schodzi na dalszy plan. Nie są to drastyczne różnice, ale odczuwalne zwłaszcza przy dłuższej wycieczce. Kellys Gate w rocznikach 2018 i starszych miał dziwną geometrię i tego bym unikał chyba że możesz przetestować i będzie ok. Model z rocznika 2019 jest już zupełnie inny. W Spiderze Kellys takich zmian nie robił.
wkg Napisano 11 Czerwca 2019 Napisano 11 Czerwca 2019 40 minut temu, some1 napisał: Kross Level albo Kellys Gate mają geometrię bardziej wyścigową XC, gdzie wygoda właściciela schodzi na dalszy plan. Nie są to drastyczne różnice, ale odczuwalne zwłaszcza przy dłuższej wycieczce. To zależy, co się rozumie przez wygodę : ) Ale fakt - przejechać się trzeba. Moim zdaniem to oni nic nie zmienili w geometrii tylko w tabelkach opisujących geometrię ... tak czy tak ten http://www.arkus.sklep.pl/rower-kellys-gate-30-2018-p-11448.html juz ma zmienioną. I co najważniejsze - zmienili prowadzenie linki przedniej przerzutki.
some1 Napisano 11 Czerwca 2019 Napisano 11 Czerwca 2019 Nie wykluczam błędów na stronie, ale ze zdjęć i tabelek wynika co innego: Gate 2019: https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c625/gate-30-29-p57727 Gate 2018: https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c564/gate-30-29-p53456 Nowy ma kąt rury podsiodłowej 73,5 a widelca 69,5, stary ma odpowiednio 71.2 i 71. Nawet na zdjęciach widać, że rury w starym są równoległe, a w nowym widelec jest bardziej pochylony niż rura podsiodłowa. Większość rowerów XC sprzedawanych w tym sezonie ma kąty oscylujące wokół 73,5/69,5. Tylko u Kellysa widziałem te 71 stopni.
wkg Napisano 11 Czerwca 2019 Napisano 11 Czerwca 2019 Fakt, to by znaczyło, że to już druga zmiana. I wysokość główki się zmieniła. Czyli faktycznie zmienili.
KRK Napisano 11 Czerwca 2019 Autor Napisano 11 Czerwca 2019 Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Byłem w sklepie oglądać TREK X-Caliber 7, jednak nie było dostępnej wielkości ramy, za to była TREK X-Caliber 8 i to na niego zapadła decyzja. Nadszarpnąłem trochę budżet, ale wstępnie zaklepany. Jutro (w środę) formalności i powinienem go mieć
Lukas_Bukowski Napisano 17 Czerwca 2019 Napisano 17 Czerwca 2019 W dniu 11.06.2019 o 20:21, KRK napisał: TREK X-Caliber 8 Sam niedługo wybieram się do sklepu złożyć zamówienie na 8. Możesz dać znać jak Twoje pierwsze wrażenia z jazdy itd. Ewentualnie możesz pochwalić się czy udało się zbić cenę albo dorzucić coś do zestawu.
KRK Napisano 17 Czerwca 2019 Autor Napisano 17 Czerwca 2019 8 godzin temu, Lukas_Bukowski napisał: Sam niedługo wybieram się do sklepu złożyć zamówienie na 8. Możesz dać znać jak Twoje pierwsze wrażenia z jazdy itd. Ewentualnie możesz pochwalić się czy udało się zbić cenę albo dorzucić coś do zestawu. Co do roweru to na początku szok. Koła wielkie i dziwnie się siedzi i jedzie, bo byłem przyzwyczajony do tzw. roweru górskiego z lat 90 Rower jest solidnie wykonany. Wygląda masywnie a w rzeczywistości jest lekki. Ładnie płynie się jedzie w wręcz płynie Co do zakupu to ja brałem też dla żony i nie wiem czy to miało większy wpływ czy też nie, ale parę stówek na "dzień dobry" zjechali z ceny jaka widniała na karteczce. Ogólnie jestem zadowolony, jak na razie zrobione kilkadziesiąt km. Po kilku przejechanych km boli tyłek może kwestia przyzwyczajenia. Jedynym minusem jest to, że nie mam (prawdopodobnie) wyregulowanych przerzutek i na niektórych trzeszczy. Wydaje mi się, że takie coś powinno być zrobione od razu. Może to też kwestia dotarcia - nie wiem. Za miesiąc od zakupu mam darmowy przegląd/serwis to mam nadzieję, że wtedy poprawią i będzie git. Ogólnie polecam.
grzesiowu Napisano 18 Czerwca 2019 Napisano 18 Czerwca 2019 Tyłek może też Cię boleć bo siodełko jest niedopasowane do Twojego tyłu - są filmy na YT na ten temat. Co do trzeszczenia być może to przekosy, ale być może coś jest poluzowane. Może też trzeszczą pedały albo pakiet?
Lukas_Bukowski Napisano 18 Czerwca 2019 Napisano 18 Czerwca 2019 29 minut temu, grzesiowu napisał: Tyłek może też Cię boleć bo siodełko jest niedopasowane do Twojego tyłu - są filmy na YT na ten temat. Fakt, to była moja pierwsza myśl, że siodło jest jedynym minusem Treka, bardzo twarde i tyłek szybko zaczyna boleć, ale mówisz o zwykłej regulacji czy coś innego masz na myśli?
grzesiowu Napisano 18 Czerwca 2019 Napisano 18 Czerwca 2019 Nie idzie o regulację tylko o dopasowanie siodełka do koścca ridera; twarde siodło jest fajne jak jest dopasowane. Ot np ten filmik
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.