Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] avid juicy ultimate vs magura marta sl - ktore lepsze?


paintme

Rekomendowane odpowiedzi

ja bym wybral juicy ultimate z dwoch powodow...lubie ta firme i z doswiadczenia wiem, ze te hamulce sa godne polecenia. moj kolega z pracy mial wersje juicy carbon, ale chcial miec cos jeszcze ciekawszego wiec wrzucil wersje ultimate i po paru naprawde trudnych wycieczkach jest nimi zachwycony...te hamulce sa bardzo proste w montazu, a juz ich odpowierzanie czy jakikolwiek inny serwis to dziecinna igraszka. oferuja dobra modulacje i porzadna sile hamowania. bardzo fajny jest tez system regulacji odleglosci klocka od tarczy. w modelu ultimate jest to imbus 2.5 mm zamiast pokretla. osobiscie bardzo lubie ich wyglad ! :)

 

tak na marginesie. gdybys sie decydowal na te hamulce to zainwestuj od razu pare groszy w oryginalny zestaw do odpowietrzania. moze sie przydac przy zmianie dlugosci przewodow albo innych czynnosciach serwisowych. wyglada to tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dla mnie, kolega jeździ na Magurach Martach SL, bardzo sobie je chwali, acz na początku coś słabo mu klamki odbijały, ale hamulce ok :), ja planowałem kupić XTR-a, ale kupie Avidy ultimate, koła będę miał pod centerlock, ale kupie adapter i po problemie :).

 

Myślę że pytanie które lepsze tu nie pasuje, bo oba są tej samej klasy, polecam oba.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bronię Magury. Jest to jednak mocneijsza firma, jej hamulce ocierają się swoją skutecznoscią o legendę (kto przebije siła hamowania Gustava M?) i w dodatku Marta SL hjest niesamowicie mocnym i uniwersalnym hamulcem. Polecam Martę, chociaż jakośc i siłą hamowania Avida jest też niezaprzeczalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy ktoś może miał okazję przejechać się i na Juicy 7 i na Juicy Ultimate?

 

Interesuje mnie jaka jest różnica w sile tych hamulców, nie mialem okazji jeszcze śmigać na tarczach a tegoroczna Istebna zainspirowała mnie do wywalenia V'ek w kąt :down: Mam obawy co do siły "wylajtowanego" hamulca, dodatkowo naczytalem się różnych rzeczy na mtbr.com, a powiedzmy że waga jest dla mnie sprawą drugorzędną, chętnie wziąłbym Ultimy ale przede wszystkim zależy mi na 'powerze' i niezawodnosci ;) Z drugiej strony przy wadze 75-80kg chyba nie będzie tragedii.

 

Jeśli chodzi o doplate do Carbonów to nie widzę sensu, za mała różnica w wadze a technicznie to chyba to samo co J7

 

Brałem pod uwage jeszcze Marty albo Oro 24

 

Poradźcie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam obawy co do siły "wylajtowanego" hamulca
O ile tarcza hamulcowa nie jest za bardzo wylajtowana to bym sie nie martwil. Ale o takie tarcze trudno (robione z aluminium lub tytanu) wiec o ile sam nie przyszlifujesz tarczy to bedzie dobra :)

 

Jesli chodzi o J7 to wydawalo mi sie ze 7 od carbon rozni sie klamka a carbon od ultimate tez jakas nieznaczaca bajera. Ogolnie wychodzi na to ze sila hamowania powinna byc ta sama :)

 

A tak na marginesie odnosnie sily hamowania to musze napisac pewne moje spostrzezenia z uzywania Marty SL. Tylne kolo wiadomo ze blokuje. JA waze 80kg i z przodu mam tarcze 180mm. Nie mam porownania do innych tarcz wiec ciezko mi sie wypowiedizec na temat sily hamowania. Brak porownania uniemozliwia ocene czy jest duza czy mala. W kazdym razie zauwazam w marcie takie zjawisko ze jak hamuje stopniowo dociskajac klamke to mozna ja scisnac mocno a kolo sie dalej kreci i nie blokuje sie. Inaczej sie dizeje gdy od razu scisnie sie klamke szybkim ruchem. Nawet nie musi byc zbyt mocno doscisnieta. Wazne zeby gwaltownie i tak w miare mocno. To kolo przednie blokuje.

Aha - no i ciezko w tym hamulcu scisnac go tak by rower ze stromej gorki jechal rownomiernie i wolno. Tzn wolno to pojecie wzgledne, ale chodzi mi o predkosc tak z 2km/h Bo albo blokuje albo sie jedzie tak z 4km/h Choc przyznam ze wowczas jechalem tylko z przednim hamulcem, trasy nie znalem, bylo ciemnawo no i ze gorka stroma a ja mialme sam przedni to chcialem zachowac ostroznosc jadac baaardzo wolno. I to nie za bardzo wychodzilo. Ale tez z drugiej strony tarcze to nie Vki, tutaj sie hamuje krotko a mocno, a nie jedzie przez dlugi czas na hamulcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o J7 to wydawalo mi sie ze 7 od carbon rozni sie klamka a carbon od ultimate tez jakas nieznaczaca bajera. Ogolnie wychodzi na to ze sila hamowania powinna byc ta sama ;)

 

 

Dane producenta:

 

Juicy 7 420g

Juicy Carbon 411g

Juicy Ultimate 345g ja bym tego nie nazwał nieznaczną bajerą :D

 

Ale między 7-ką a Carbonem widze tylko różnicę klamki.. i 9g.. a cenowa jest spora. Rozumiem doplacac do Ultimate gdzie zysk jest rzędu 150g na komplecie. Ale nie jeździłem, może działa lepiej.

 

 

W BB piszą że siła Ultim taka sama :/ Myślę że sporo zależy od wagi ridera..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym się różnią Carbon od Ultimate jest wyraźnie napisane na stronie www Avida.

 

Ultimate ma korpus klamki z magnezu, zaciski jednoczęściowe - czyli jak choćby XTR, a nie jak Carbon gdzie zacisk jest skręcany, a także oryginalnie klocki na płytce ze stopów lekkich, a nie jak większość ze stali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...