Skocz do zawartości

[korba,przerzutka,wolnobieg] Wymina napedu - niskokosztowa


JWO

Rekomendowane odpowiedzi

Dzien dobry,

Po remoncie starego roweru okazalo sie ze 6 zebatek z tylu to troche za malo.
Aktualna konfiguracja:
Wolnobieg: 6 zebatek 14-28T
Korba: TY701 44/34/24T
Przednia przerzutka: Alivio T4000
Tylna przerzutka: Tourney TY500
Poniewaz jazda tylko po szosie i plasko, wiec korba z trzema zebatkami jest niepotrzebna, tyl jest limitowany wolnobiegiem, wiec max. 8

Nowa konfiguracja - propozycja:
Wolnobieg: Sunrace 13-15-17-19-21-24-28-34, tu za duzego wyboru nie ma. Wystarczyl by i 7 biegowy, tylko zeby zaczynal sie od 12-13
Korba: 50-34T  Tourney A070 lub Claris FC2450, w obydwu korbach jest chain line 43.5mm, wiec trzeba wymienc suport na 117mm?? Claris jest dostepny na kwadrat i wielowpust, decyzja ktory zalezec bedzie od tego czy trzeba wymieniac suport.
Przednia przerzutka: Claris FD-R2000, niestety actualna ma max 48T, wiec moze korbe na 48T?
Tylna przezutka: Claris FD-2000GS

Pytanie jak skonfigurowac nowy zestaw w miare tanio i zeby to razem wspolgralo. Manetka jest 8 biegowa. Aktualny wolnobieg i tylna przerzutka bedzie wykorzystana w innym rowerze. Na zlom pojdzie korba, suport i przednia przerzutka (nowe :confused: ). Calosc musi wytrzymac conajmniej 6msc/3500+ km.

Pozdrawiam Jwo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To stary (10letni) rower "mtb" z Decathlonu B'Twin, po remoncie. W zasadzie zostala stara tylko rama i stery.
Jezdze nim do pracy 35km w jedna strone. Srednia predkosc 24km/h, max 38km/h, To jest srednia z "czasu poruszania" (moving time). Droga jest przez miasto ze spora iloscia skrzyzowan, wiec i zwalnianie i przyspieszanie (nie ma w tym postoju).

Kola 26" na cienkich oponach 1.25"

50lat/190cm/98kg

Budzet mozna powiedziec jest ograniczony tylko rozsadkiem :). Nie chcialbym pchac kasy w stary rower. Do konca roku w planach nowy rower (skladak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcja 1 ( droższa, ze względu na Twoją wagę będziesz wyginał oś w tylnym kole - powinieneś mieć koło na kasetę, gdzie problem nie wystąpi )

Koło tył na kasetę + kaseta 11-28 ( 11-30 )

 

Koło około 115-150 pln, kaseta + łańcuch około 70-90 pln.

Przykład :

https://allegro.pl/oferta/kolo-tyl-26-wzmacniane-shimano-t3000-8-9-10s-cz-7222284827

https://allegro.pl/oferta/shimano-cs-hg31-kaseta-8s-altus-11-30-7183719006

https://allegro.pl/oferta/kmc-x8-93-lancuch-6-7-8s-spinka-7332180572

ewentualnie ten łańcuch :

https://allegro.pl/oferta/kmc-x9-93-lancuch-9s-spinka-7278698036

Jedna przesyłka

Korba 44/32/22 :

https://allegro.pl/oferta/shimano-alivio-fc-m431-kwadrat-44-32-22-170mm-7632787780

To jest pod suport 122,5 więc obecny zostaje ( bo do korby fc-ty700 musi być 122,5, ale jak masz np. 118 to też może być )

Przerzutka przednia  i tylna zostaje.

 

Może być taniej, bez koła, wolnobieg 7-8 rzędów, ale przy Twojej wadze nie polecam. Będziesz wyginał co chwilę oś w tylnym kole.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wyginaniem to mnie zaskoczyles, nie wiedzialem ze tu jest tez roznica pomiedzy kaseta i wolnobiegiem. Stare kolo tak mi sie wygielo, ze musialem rozpiac hamulce zeby dojechac do domu. Ale to obrecz nie os. Teraz kupilem aluminiowo-magnezowe bezszprychowe, ale mozna rozwazyc wymiane.

Tylna przerzutka nie jest pod 6/7 rzedowa, wiec tak czy inaczej do wymiany. Ale tak potrzebuje do innego roweru, wiec sie nie zmarnuje.

W zasadzie taki zestaw: kolo, kaseta 7rzedowa (11-..), + korba 44T, to podobnie, a nawet lepiej 50T/13Twoloobiegu. I duzo mniej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bezszprychowe koło to ciężki kloc i nie da się go wycentrować gdy złapie nawet minimalne bicie.  Rd-ty500 jest niby 6/7 rzędową przerzutką, ale 8 też obsłuży. Jeśli chcesz jednak zmienić to coś takiego będzie bardzo ok :

https://allegro.pl/oferta/przerzutka-tylna-shimano-alivio-rd-m410-7-8-rz-7982527888

( i to trzeba się spieszyć bo nie będzie zaraz )

Pisałeś, że masz manetki 8 rzędowe, więc zaproponowałem koło z bębenkiem kasetę 8 rzędową ( i taką najlepiej kupić, 7 rzędowe piasty są węższe od 8 i nigdy w przyszłości nie założysz więcej, a do ósemki to nawet do 10 sp na spokojnie kasetę zmieścisz )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie @SoloTM dobrze mówi. Ale...

Jeżeli masz płasko, to możesz dużo oszczędzić sobie zawodu zostawiając część osprzętu i zrobić upgrade raczej w kierunku optymalizacji kasety.

1. Koło na kasetę - mus! i to od razu 8rz. Koszt ok 100zł
2. Przerzutka szosowa - np taka: https://allegro.pl/oferta/sunrace-rdr81sd00-przerzutka-tylna-8rz-fv-kr-7846343053
3. Kaseta szosowa w wąskim zakresie - np https://allegro.pl/oferta/kaseta-szosowa-sunrace-r86-11-23t-8-rz-jak-cs-hg50-7976144742
4. Jakiś tam łańcuch.

Będzie dość przełożeń na wszystko ( 24/23 to górskie biegi ), i na płaskie, jestem w stanie się założyć, rzadko będziesz schodzić z blatu. No i unika się wymiany korby, a ponoć nowa. A całe zmiany tutaj zamkną się w ~300zł i jest wyraźny bonus w postaci 8 rzędowego napędu i kasety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko przednia przerzutka fd-t4000 jest pod zębatki 44/32/22 lub 48/36/26. Obecna korba jest bardzo mało sztywna to jeden z najniższych modeli. Brak wymiennych koronek, do tego ma w rzeczywistości 42/34/24 i nie jest przystosowana do dobrej współpracy z fd-t4000. 

Czy przerzutka sun race obsłuży max koronkę 23 ? 

http://www.sunrace.com/en/products/detail/rdr81

Nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji. 

Dlatego zasugerowałem korbe z blatem 44, bo srednia 24 kmh na 35 km w tym przez miasto to przełożenie 44/13/15 się przyda, 42 będzie ciut za miało, szybciej kasetę zuzyje. Ewentualnie tylna przerzutka szosowa, nawet ten sunrace i kaseta 11-23 lub 11-25 ( cos co na pewno obsłuży )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednia przerzutka dziala calkiem dobrze. Ale po prawdzie to nie za bardzo jest potrzebna. W obecnych warunkach najwieksza zebatka z przodu + trzy najmniejsze z tylu, to wszystko co mi potrzeba. Co najwyzej na podjazdach na wiadukty uzyje czwarty.

Jakbym zdcydowal sie na zmiane kola to chyba nie ma sensu bawic sie z Sunrace tylko Shimano Claris kaseta 11-28T + RD2400, to nie sa jakies duze koszty.

Co do przodu to moze tylko zamiana korby na FC-M371 48/36/26, za 40PLN zyskuje 14% na szybkosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...