Skocz do zawartości

[kellys Gate 90] szukam użytkownika


poliglota

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, poliglota napisał:

Czy jest z nią problem, czy za wczasu warto zmienić ten element i dać osłonę linki na całej długości. 

Daj spokój. Pojawi się problem to go będziesz rozwiązywał. Wiele firm ma tak puszczone kable i nic się nie dzieje. Zawsze można puścić całość w pełnym pancerzu i złapać na trytytkach do tylnego trójkąta. To są zabezpieczenia dla kogoś kto jeździ 365 dni w roku w gnoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, SoloTM napisał:

Tutaj jest prowadzenie praktycznie jak w szosie.

Niby dołem, ale wrażliwe miejsce (ślizg) jest zastąpiony pancerzem. Z mojej długoletniej obserwacji- dolny ciąg linek nawet ten ze ślizgiem jest znacznie mniej problemowy niż górny (MTB). W dolnym ciągu woda praktycznie nie podchodzi do pancerzy, a jedyny problem to mróz. Czasem się zdarzy że ślizg obmarznie i zablokuje linkę, ale bardzo rzadko.....ponieważ linka cały czas pracuje  (tylna zmieniarka). 

W górnym ciągu woda po lince spływa i włazi w pancerz. Trzeba to zmieniać na pełny pancerz. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś zalety i wady prowadzenia linki dołem/górą ;) Jak ktoś jeździ trochę w deszczu, dużej wilgoci  vs   raczej suchych warunkach, ale w terenie czasem złapie trochę błota. Dodatkowo tutaj jest shadow i kaseta 11/42. Trochę brudny pancerz, minimalnie hak i przepis na szczęście gotowy ;) Mimo wszystko jak ktoś nie jeździ w deszczu to wg. mnie lepiej jak idzie górą. ( a i rower można myjką ciśnieniową obmyć chyba łatwiej/bezpieczniej niż w przypadku gdy linka idzie jak w tym kellysie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy macie świadomość tego, iż osłona neoprenowa nie służy do ochrony linki, a ramy przed odbijaniem przez łańcuch. Założenie jej ciasno na rurkę i linkę może spowodować upośledzenie pracy przerzutki, szczególnie przy zrzucaniu. Myślę, że zdrowszym rozwiązaniem będzie znana i sprawdzona koszulka termokurczliwa. Wiąże się to oczywiście z odkręceniem linki i obcięciem końcówki, ale rozwiązanie jest o niebo lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długi neopren, który zaciśniesz na pancerzach będzie działać ok. Przerabiałem to już. Wiadomo, że chodzi o osłonę od łańcucha, ale w tym przypadku masz 2 w 1. Trytytki możesz założyć w miejscach, gdzie są aluminiowe wypustki na pancerze. Nie powinien dotykać samej linki. 

Edytowane przez Eazy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dolny ciąg linek ze ślizgiem i mam podobnie założony neopren - owinięty wokoło razem z linką. Jest bezproblemowo pod warunkiem że nie jest bardzo ciasno.

W cannondalu był taki neopren który miał wycięty otwór na przelotkę pancerza i to było idealne rozwiązanie.Znalezione obrazy dla zapytania neopren cannondale

W Kelysie musiałbyś mieć 2 otwory. Ale ja bym się nie przejmował i owinął na okrągło razem z pancerzami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...